32 yaşındayım 15 yaşımdan beri sigara içiyorum. Yaklaşık 17 sene....

İlk senelerin ortalaması günde maksimum 1 paketti,
Askerde bu miktar günde 2-3 pakete kadar çıktı ve öyle kaldı.
Yani askerlik sonrası yaklaşık 7-8 sene boyunca günde ortalama 3 paket sigara içmişimdir.
Bazı günler günlük 4 pakete çıktığım oluyordu.

Tarih 14 Nisan 2017 Cuma;
Akşam saat 18:00 civarı işyerinden çıkıp eve giderken, tam trafiğin sıkıştığı bölgede, her zamanki gibi elimi sigara paketine attım. Normalde yaklaşık 30 dk süren bu kavşağı geçene kadar en az 4-5 tane sigara içerdim. Tabi yolun tamamı değil sadece kavşaktan bahsediyorum, buraya gelene kadar da 3 tane içtim zaten. Yolun tamamı yaklaşık 1 saat, ve 20km civarı.
Şimdi 20km yazarken ufak bir hesap yaptım da, bir paket sigara 11TL / 20 Adet = 0,55 TL,
Yol boyunca içtiğim sigaranın maliyeti 0,55 * 7 = 3,85 TL
Demekki arabayla giderken km başına 3,85 TL / 20 KM = 0,20 TL civarı yakıyorum

Bide 2 km yürüdüğüm zaman yaktığımı hesapladım da buraya yazmıycam onu, kendimden utandım

Evet işin geyiğini bir tarafa bırakayım artık, bahsettiğim trafiğe girdim ve sigarama uzandım, derken beni şiddetli bir öksürük tuttu, bu sık sık olan birşeydi zaten, bir an düşündüm, yetmez mi dedim kendi kendime, paketten çıkarttığım sigarayı geri pakete koydum, paketi avucumda sıktım ve camdan fırlattım (biraz çevreyi kirletmiş oldum ama normalde yapmam bu tür şeyler), içmiyorum artık dedim. Eve vardım, yedim içtim ve uyudum, zaten çok fazla sigara içtiğim için bünyem henüz eksikliğini anlamadı sanırım
Açıkçası bende bir an için böyle birşey yaptım, yine içerim diye düşünüyordum.Tarih 15 Nisan 2017 Cumartesi;
Neden gerçekten bırakmıyım ki? Hafta sonu mesai olmadığı için, uykumu alana kadar uyudum, saat 11:00 gibi kalktım ve güzel bir kahvaltı hazırladım, hafta sonu kahvaltılarını çok severim. Çatlayana kadar yedim, bir kahvaltı masasında olabilecek herşey vardı neredeyse, sonda da manda yemiş öküz yavrusu gibi devirdim kendimi yatağa, çünkü sigara isteğim başlamıştı ve eve sigara getirmemiştim. biraz da kendimi sınamak istedim, acaba bırakabilir miyim?
Derken dalmışım, gözümü açtığımda saat 14:00 civarıydı, midem yine kazınıyordu, alnım ve yüzüm geriliyordu sanki, birileri derimi çekiyor gibi, gözlerim bulanık görüyor ve başımda deli bir ağrı, günde 3-4 paketten bir anda sıfıra indirmek kolay değildi, yine mutfağa daldım, birşeyler atıştırdım ve bir çay içeyim dedim, bir de baktım ki nefes alıyorum, evet evet ciğerlerim sanki göğsüme sığmıyor, doluyor da doluyor gibi, sonra bir duşa gireyim dedim, serinledim çıktım.
Baş ağrısı yine bırakmıyordu, yatağıma uzandım ve yine uyumuşum, sonra bir uyandım ki gece yarısı olmuş.
Düşündüm normal şartlarda çalışırken bu kadar baş ağrısı çekmem mümkün değil, kesinlikle kaldıramam diyordum, demek ki bu isteğin hafta sonuna girerken gelmesinde bir hayır vardı, sık kendini dedim, daha pazar günün var, hapsettim kendimi eve. Yedim uyudum, içtim uyudum, duş aldım uyudum......
Tarih 16 Nisan 2017 Pazar;
Bugün biraz daha rahat uyandım, yine hafta sonu kahvaltımızı hazırladık eşimle beraber, sonra biraz dışarı çıkmaya karar verdik. Emirgan Koru güzelder hem bi nefes alırız dedik ve çıktık yola, yolda bide anneleri aldık, onlar da bi hava alsın diye.
Geldik İstinye Park önüne, Koru ya kaldı 2-3km, trafik bir kilit, ben + trafik ve sigara yok.....
Saat 13:00 da girdiğim trafikten saat 17:20 de çıkabildim, çıldırdım kafamı koltuğa vurup durdum, annemleri ve hanımı indirdim, dedim siz gidin yürüyün biraz, arabada kendi kendimi yedim, 4 saat boyunca ilerleyemedim, ve iner inmez sigara alacaktım, otoparka girdim ve görevliye hemen büfe sordum, adam nerden anladıysa, sigara mı alacaksın abi dedi, evet dedim, büfe yukarda var ama sigara bulamazsın burda dedi, iyiki de öyle demiş, iyiki de yokmuş, olsaydı alacaktım sanırım

Eşimi ve annemleri buldum, biraz oturduk, biraz nefes aldım, bolca domates ve salatalık tükettim, biraz da meyve suyu, tabi Emirgan Korusunun havası, kokusu derken beyin fonksiyonlarım yerine geldi, sigara isteğim iyice azaldı, yarım saat falan oturdum sonra geri yola çıktık, eve geldik, çay, dondurma, meyve derken iyice mideyi doldurup uykuya daldım yine, yarın büyük gün...
Tarih 17 Nisan 2017 Pazartesi;
Bugün büyük gün çünkü;
Benim hafta içi günüm sabah saat 06:00 da başlar, ve hergün hiçbir şey yemeden, işe gidiş süresince 5-6 sigara içerim. İş yerine yaklaşık 07:30 gibi varıyorum, yani 1,5 saatte 5-6 sigara, hem de sabahın köründe, uyanır uyanmaz ve aç karna

Sonrasında bir kahvaltı edip etmeyeceğim de meçhul, genellikle öğlen yemeğine kadar birşey yemem, bu da saat 12:00 a kadar hiçbir şey yemeden, sadece çay ve kahve ile yaklaşık 1,5 Paket sigara içmem anlamına geliyor.
Şu an saat 17:00 ve bu korktuklarımın hiçbiri olmadı, Sigarayı bırakınca genellikle ilk 2-3 gün sıkıntılı olur diyorlar, hafta sonunu evde geçirdiğim için, genel olarak sıkıntılı, ağrılı ve stresli süreyi evde geçirdim, bugün de biraz istek var, ama kesinlikle beni caydıracak kadar değil. Şu an sadece biraz dinlenmek istiyorum, eve gidicem karnımı doyurucam ve uyuycam, hala başımda ufak ağrılar var. Sanırım birkaç gün böyle yiyip içip uyuyarak geçecek. Sonrasında bir yandan da spora başlıycam kısmetse

Bu arada şunu da belirteyim, dün ve önceki gün hiç hissetmemiştim, ama bu sabah uyandığımda ağzımın temiz olduğunu hissettim, sigaranın getirdiği o iğrenç tad, ve dilimin damağımın yapış yapış olması durumdan kurtulmuşum.
Tarih 18 Nisan 2017 Salı;
Yarın görüşürüz, Olacak bu iş

------------------------------------------------------------------------
Belki bunları söylemek için biraz erken olabilir, ama ben bunu başarıcam, inanıyorum.
BEN GÜNDE 3-4 PAKET SİGARA İÇEN, SABAH UYANIR UYANMAZ BAŞLAYAN VE KAHVALTI BİLE ETMEDEN 1 - 1,5 PAKET SİGARAYI BİTİREN, UYUMADAN ÖNCE SON YAPTIĞI ŞEY SİGARA İÇMEK OLAN, HATTA SİGARA İÇMEK İÇİN GECENİN BİR YARISI UYKUSUNU BÖLEN BİRİ OLARAK BUNU BAŞARIYORSAM HERKES BAŞARABİLİR.
HAYATIN TADINI ALMAK İÇİN GEÇ KALMAYIN