• 30-01-2017, 11:15:31
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    selamlar daha önce başka bi konuda çalıştığım şirketin evrakta sahtecilik gibi usulsüz kanun dışı uygulamalarından ötürü çıkışımızın sonra yeniden girişimizin yapıldığını sigortanın ve maaşın asgariden yatmaya başlayacağını yazmıştım tamamen irademiz ve bilgimiz dışında ne imza var ne de ağzımızdan çıkmış herhangi bir söz sadece bu da değil bunun gibi insanı hayretler içerisinde bırakacak bir kaç usulsüzlük daha. (o konu silindi) çıkışımı vermek istiyorum ama işsizlik maaşı çalıştığı kurumu iflas etmiş ya da sözleşmesi fesh edilmiş kişilerin yararlanabildiği bi durum fakat bende durum biraz farklı haberimiz olmadan çıkışımız yapılmış (çıkış üzerinden 2 ay geçti) bu durumda çıkışımı kendim versem dahi işsizlik maaşı alma şansım nedir ?
  • 30-01-2017, 22:58:35
    #2
    işsizlik maaşı şans işi değil belirli koşulları sağlayanlara veriliyor.
    - işten çıkmış değil çıkarılmış olmanız gerekli
    - son 3 yılda en az 600 gün sgk priminin ödenmiş olması gerekli
    - son işyerinde en az 4 ay sgklı olarak çalışmış olmak

    bunların dışında hiçbir şartla işsizlik maaşı alınamıyor.
  • 31-01-2017, 09:51:26
    #3
    MadLuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işsizlik maaşı şans işi değil belirli koşulları sağlayanlara veriliyor.
    - işten çıkmış değil çıkarılmış olmanız gerekli
    - son 3 yılda en az 600 gün sgk priminin ödenmiş olması gerekli
    - son işyerinde en az 4 ay sgklı olarak çalışmış olmak

    bunların dışında hiçbir şartla işsizlik maaşı alınamıyor.
    tamam ama yukarıda özel durumumu belirtmişim bizim çıkışımızı yapmışlar 2 ay önce biz bunu geçenlerde farkettik yeniden girişimizi yapmışlar bu durumda işsizlik maaşı alabiliyor muyuz ki
  • 31-01-2017, 10:59:59
    #4
    giriş çıkış vs. herhangi bir usulsüzlük varsa mahkemeye verebilirsiniz o ayrı bir konu. işsizlik maaşı ile ilgili bir durum yok
  • 31-01-2017, 11:40:28
    #5
    MadLuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    işsizlik maaşı şans işi değil belirli koşulları sağlayanlara veriliyor.
    - işten çıkmış değil çıkarılmış olmanız gerekli
    - son 3 yılda en az 600 gün sgk priminin ödenmiş olması gerekli
    - son işyerinde en az 4 ay sgklı olarak çalışmış olmak

    bunların dışında hiçbir şartla işsizlik maaşı alınamıyor.
    MadLuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    giriş çıkış vs. herhangi bir usulsüzlük varsa mahkemeye verebilirsiniz o ayrı bir konu. işsizlik maaşı ile ilgili bir durum yok
    işte bu usulsüzlükten ötürü işsizlik maaşı gibi haklarımıda elimden almış oluyor bi nevi sonuçta bu usülsüzlükten ötürü kendi isteğimle istifa edeceğim ama mecburiyetten dava açsam herhalde 2-3 yıl sonra sonuçlanır acaba işsizlik maaşının tazminatı da yatar mı sonuçta onu da gasp ettiler
  • 31-01-2017, 12:49:22
    #6
    burdan sonrası beni aşar mali müşavir ya da avukat cevaplayabilir muhtemelen
  • 31-01-2017, 14:07:27
    #7
    iş akdi fesih sözleşmende 01den 36ya kadar kodlar var

    her kodun bir anlamı var. Eğer işsizlik maaşı almaya hak ediyorsan iaf sözleşmende ki kod uygunsa maaş alabiliyor olacaksın. google : iş akdi fesih kodları diye yazarsan hangi kod senin maaş almana olanak sağlar bulabilirsin.
  • 01-02-2017, 00:27:32
    #8
    üstad arkadaşların yazdıkları sonuna kadar doğru.

    Yalnız bence işverene gidip usulsüzlük yaptığını kendisini mahkemeye verebileceğini yada seni işten çıkarmanı söylebilirisin.

    Atarlanırsa alo maliyeyi araman yeterli.
  • 01-02-2017, 09:43:52
    #9
    phpbot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üstad arkadaşların yazdıkları sonuna kadar doğru.

    Yalnız bence işverene gidip usulsüzlük yaptığını kendisini mahkemeye verebileceğini yada seni işten çıkarmanı söylebilirisin.

    Atarlanırsa alo maliyeyi araman yeterli.
    Ranay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iş akdi fesih sözleşmende 01den 36ya kadar kodlar var

    her kodun bir anlamı var. Eğer işsizlik maaşı almaya hak ediyorsan iaf sözleşmende ki kod uygunsa maaş alabiliyor olacaksın. google : iş akdi fesih kodları diye yazarsan hangi kod senin maaş almana olanak sağlar bulabilirsin.
    çıkışımızı istifa olarak göstermişler yani şirkette aynı anda 100'den fazla insan istifa etmiş olarak gözüküyor..patron zaten herkesin haberdar olduğunu biliyor şirkette son 1 haftadır konuşulan tek konu bu herkes kendi yağında kavruluyor ben şimdi çıksam noterden ihtar yollayarak çıkmak zorunda kalacağım çıktıktan sonra benim çıkışımı 1 ay önce yapıp yeniden girişimi yaptıklarından ötürü 1 aylık çalışan olarak gözüküyorum onuda geçtim bu usülsüzlükten ötürü kendi isteğimle çıkacağım ama çıkışıma da onlar sebep çıkarsam işsizim çünkü cidden kriz var öyle orta da kaldık eğer çıkışımı vermezsem zaman aşımına uğrama riskide var..

    son bi sorum var ben bunlara dava açsam dava masraflarını dava sonunda mı yoksa davayı açarken mi veriyorum ve üstelik masraflar ne tutuyor ortalama?