• 22-10-2016, 04:40:38
    #1
    Ramler 2400de görünüyor normalde biosta, xmp yazan yeri on yapınca 3200e çıkıyor ama ekranda sürekli bir titreme ve gidip gelme yaşıyorum bunun sebebi ne olabilir?
  • 22-10-2016, 18:02:24
    #2
    ramin orjinal frekansı ve anakartın maksimum desteklediği frekans kaç bunlara bakmanız lazım
  • 23-10-2016, 02:48:50
    #3
    Mr.Function adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ramin orjinal frekansı ve anakartın maksimum desteklediği frekans kaç bunlara bakmanız lazım
    Ramlerde 3200 yazıyor, anakart 3600e kadar destekliyor yazıyor.
  • 23-10-2016, 19:41:32
    #4
    3200 olduğundan emin misin hocam ramlerin, overclock yapıyorsun büyük ihtimalle ramlere biostaki değer çalışabileceği stabil değeri gösterir. Birçok yan etken var ramin max frekansta çalışabilmesi için bios otomatik 2400 yapıyorsa o değer idealdir. Bunun üstüne çıkarsa ramin kapasitesi olsa da overclock olur diğer etkenler yetersizdir
  • 23-10-2016, 19:59:32
    #5
    Mr.Function adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3200 olduğundan emin misin hocam ramlerin, overclock yapıyorsun büyük ihtimalle ramlere biostaki değer çalışabileceği stabil değeri gösterir. Birçok yan etken var ramin max frekansta çalışabilmesi için bios otomatik 2400 yapıyorsa o değer idealdir. Bunun üstüne çıkarsa ramin kapasitesi olsa da overclock olur diğer etkenler yetersizdir
    Aldığım ram: https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1

    Aldığım anakart: http://www.vatanbilgisayar.com/msiz1...p-anakart.html
  • 23-10-2016, 21:22:55
    #6
    anakart 2400 e kadar normal, 2400 üstünü overclock olarak destekliyor. 2400 'de çalışması normal değer, arttırınca overclock a giriyor her ne kadar anakart oc olarak desteklese de sorun olması normal diğer donanımlarında etkisi olur overclock durumunda. Buradan net bundan demek mümkün değil
  • 23-10-2016, 22:49:58
    #7
    Mr.Function adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anakart 2400 e kadar normal, 2400 üstünü overclock olarak destekliyor. 2400 'de çalışması normal değer, arttırınca overclock a giriyor her ne kadar anakart oc olarak desteklese de sorun olması normal diğer donanımlarında etkisi olur overclock durumunda. Buradan net bundan demek mümkün değil
    Sadece oc yaptığımda mı sorun yaşamam yani, oc yapmadan 3200e almam sorun teşkil eder mi bu titreme ve kapanma harici ve oc olması sürekli pcnin zararlı mıdır?
  • 23-10-2016, 23:18:47
    #8
    TurkGladio adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece oc yaptığımda mı sorun yaşamam yani, oc yapmadan 3200e almam sorun teşkil eder mi bu titreme ve kapanma harici ve oc olması sürekli pcnin zararlı mıdır?
    3200 yaptığında anakartı overclock yapıyor hocam, 2400 'te kalmasını öneririm. Ram 3200 ama anakart bunu ekstra olarak 3200 vermek durumunda kalıyor, anakarta yük olur titreme, görüntü gelip gitme gibi ve daha farklı çeşitli sorunlar çıkarabiliyor.
  • 24-10-2016, 03:13:47
    #9
    Sürekli oc'da kalması sıkıntı mı peki?