• 27-12-2015, 06:41:42
    #19
    Üyeliği durduruldu
    Zevk veren tüm harcamalarıma hiçbir şekilde acımam bazı tespitler yanlış olmuş.
  • 08-01-2016, 15:27:06
    #20
    Güzel tespitler var ama hatalılarda var.

    Merak ediyorum ZEVK israf mıdır?
    Zevk gereksiz midir?

    Mesela ben drone almak çok istiyorum bu ara.
    5 - 6 Bin TL. Biliyorum bir işime yaramayacak ve pahalı bir oyuncak.
    Ancak onunla mutlu olabilirim.
    İnsanın kafası karışıyor
  • 08-01-2016, 15:46:56
    #21
    Üyeliği durduruldu
    een büyük para düşmanı



    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 15:46:56 -->-> Daha önceki mesaj 15:45:54 --

    Magnnuuum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel tespitler var ama hatalılarda var.

    Merak ediyorum ZEVK israf mıdır?
    Zevk gereksiz midir?

    Mesela ben drone almak çok istiyorum bu ara.
    5 - 6 Bin TL. Biliyorum bir işime yaramayacak ve pahalı bir oyuncak.
    Ancak onunla mutlu olabilirim.
    İnsanın kafası karışıyor
    hocam dji 1 var 1500 e verecem fc40 kamera üzerinde olarak

    ürünü burdan faturalı aldım garantilidir

    http://www.gokamera.com/DJI-Phantom-ve-FC40-Kamera.html
  • 11-01-2016, 15:26:45
    #22
    F3rh4t adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    een büyük para düşmanı



    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 15:46:56 -->-> Daha önceki mesaj 15:45:54 --



    hocam dji 1 var 1500 e verecem fc40 kamera üzerinde olarak

    ürünü burdan faturalı aldım garantilidir

    http://www.gokamera.com/DJI-Phantom-ve-FC40-Kamera.html
    selam hocam ben dj3 düşünüyordum ama bunun görüntü kalitesi nasıl?
    bir de sıfırının fiyatı hakkında bilgi bulamadım?
  • 11-01-2016, 15:46:55
    #23
    Üyeliği durduruldu
    Magnnuuum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    selam hocam ben dj3 düşünüyordum ama bunun görüntü kalitesi nasıl?
    bir de sıfırının fiyatı hakkında bilgi bulamadım?
    hocam görüntü kalitesine bu hesaptaki videolardan ulaşabilirsiniz örnek birtane aşşağıda verdim 720p çekmektedir (video ayarlarından 720 yi seçin) fakat cihaz güncelleniyor ve gopro vs. gibi kameralar takılabiliyor. benim sattığım cihaza gimbal ve gopro alırsanız dji3 ten de güzel görüntü alırsınız. ben havadan çekim yapan kimsede orjinal kamera görmedim vision pluss ve dji 3 dahil buna sadece inspire de orjinal kullanıyorlar oda 20 bin tl civarı

    şuan için ortalama fiyatlar orjinal halleri

    dji phantom v1 : 2000 tl (benim cihaz)
    dji 2 vision plus : 2900 tl
    dji 3 pro : 4000 tl
    dji advantec : 6000 tl civarı gidiyor dolar kuruna göre değişiyor fiyatlar.

    çoğunun ortalama şarj süresi agresif kullanımda 20 dakika normal kullanımda 35 dakika kadardır



    https://www.youtube.com/watch?v=w5wK8hGQ0B4
  • 11-01-2016, 18:11:58
    #24
    Magnnuuum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel tespitler var ama hatalılarda var.

    Merak ediyorum ZEVK israf mıdır?
    Zevk gereksiz midir?

    Mesela ben drone almak çok istiyorum bu ara.
    5 - 6 Bin TL. Biliyorum bir işime yaramayacak ve pahalı bir oyuncak.
    Ancak onunla mutlu olabilirim.
    İnsanın kafası karışıyor

    Fiyat performans oranına bakarsın.
    Yukarıda bir eleman yazmış zevkime harcadığım paraya acımam diye.
    Hayatta önemli olan zevk almak değildir. Sürdürülebilir zevk almaktır.
    Yani zevk mutluluksa, bunu hayat boyu sürdürülebilir şekilde yönetebilmektir.
    Sürdürülebilir olmayan bir şey çok önemli değildir.
    Uyuşturucu neden kötüdür? Uyuşturucu insanı öldürür mü anında? Hayır tam tersine 10 bin dronun yapamayacağı kadar seni mutlu eder.
    Ama bu mutluluk sürdürülebilir değildir. Mutlu olmak için uyuşturucuya bağımlı hale gelir, ve sürekli daha fazlasını isteyerek hayatına büyük mutsuzluklar ve sağlık sorunları getirirsin.
    Önemli olan mutluluğun sürdürülebilir olmasıdır.
    Bugün kızdığın bir adamı neden öldürmüyorsun? O an büyük zevk alabilirsin, ama sonra ömür boyu hapishanede acı çekersin.
    Bugün dronelara verdiğin paralar yüzünden bir gün çocuğun sağlık problemi yaşadığında ameliyat ettirmek için yardım bekleyebilirsin başkalarından.
    Hayatta önemli olan zevk almak değildir. Zevk alırken gelecekte de alacağın zevkleri feda etmemektir.
    Yani birikim yaparak gelecekte alacağın zevkleri garanti edersin.
    Ama sadece birikim yapıp bugünkü zevki de feda etmezsin, çünkü yarın yaşayacağımızın garantisi yok.
    Önemli olan sürdürülebilirler.

    Burada anlatılan önceliklerini belirleyemeyen, fiyat performans hesabı yapamayan insanlar için fiyat performansı düşük ve hızlı değer kaybeden zevklere harcanan paraya dikkat çekme.

    Mesela 100 birim zevk veren ortalama bir ürünün ya da hizmetin fiyatı 100 lirayken, 115 birim zevk veren bir ürünün fiyatı 200 lira oluyor. Sen 15 birim fazla zevk için 2 kat fazla fiyat verme, biriktir. Dron alacaksan ve 5000 liran varsa, sen 1000-1500 liralık bir dron al. Kalanı yatırım amaçlı biriktir. Yoksa senin 1 senelik drone hevesin 3500 lira ekstra maliyet getirecek.

    Eğer her sene zevkine 30 bin lira harcayabiliecek kadar çok kazanıyorsan, evin araban, birikimin, emekliliğin hazırsa düşünme bas parayı. Ama biz genelde zevkimize harcayabileceğimiz 1000 liralık bütçemiz varken gelecekteki kazançlarımızı da ipotek altına alıp 5000 lira harcayabiliyoruz. Çünkü insan hep erişebileceği zevklerin ötesini hedefliyor.
  • 24-01-2016, 22:47:37
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Droneler çok güzel ama bence baş gereksiz harcama, resmen büyük erkek oyuncağı gibi, bu aralar herkes bunlara tonla para veriyor.
  • 24-01-2016, 22:53:04
    #26
    maviuan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Antibakteriyel sabunlarla ilgili yazdığınız şeyin kaynağı var mıdır hocam ? Ayrıca "Hayatınızın tam merkezine yerleşen çocuklarınız için yaptığınız harcamanın pek bir önemi yoktur" buna hiç katılmıyorum. Aksine kendimiz için yaptığımız harcamalardan çok daha önemlidir çocuklarımız için yaptıklarımız.
    İyi de makalede de aynı şeyden bahsetmiş . Çocuklar için yaptığınız harcamaların önemi yoktur yani ebeveynler bu nedenle harcadıkları paraya acımazlar manasına getirmeye çalışmış yazar...