• 12-08-2015, 18:41:51
    #37
    karen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğiniz mamayı bilmediğim için yorum yapamayacağım. Ama kötü olsa almazdınız diye düşünüyorum. İnş. sorun olmadan devam eder sağlıklı olurlar belki böyle olması daha iyi oldu hayvanlar içinde bazen anneler çok fazla oturunca ayaklar çarpık olabiliyor.
    Hem ayrıca büyüdüklerinde size çok yakın olacaklardır o duygu çok güzel bir şey
    Evet çok evcil olacaklar. Bundan önceki iki yavruyu anne baba büyüttü, ben hiç karışmadım ama yarı evcil oldular. Bu yavrular da ise hiçbir insan korkusu olmayacak. İşin komik yanı farklı bir çiftim de şu an 5 yumurtaya yatıyor bu ay sonu onlarında çıkma zamanı gelecek. İnşallah beslerler
  • 12-08-2015, 22:07:15
    #38
    helal olsun hocam, tebrik ediyorum. kuşları çok severim bizde de 15 tane felan muhabbet vardı. şimdi 5 tane bilader bakıyor. papağan nasıl ona mı geçsek
  • 12-08-2015, 22:09:41
    #39
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Yavruyken sanırım beslendiğinde papağanlarda ısırma problemi yaşanmıyormuş size ve diğer insanlara karşı böyle bir şey okumuştum doğrumudur?
  • 12-08-2015, 22:40:37
    #40
    WBmuHAfiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    helal olsun hocam, tebrik ediyorum. kuşları çok severim bizde de 15 tane felan muhabbet vardı. şimdi 5 tane bilader bakıyor. papağan nasıl ona mı geçsek
    Ben sultan papağanlarını çok seviyorum. Muhabbetler de çok cana yakın kuşlar ama 15 tanesi bir odada olduğunda çıkan ses çok fena olabiliyor Sultan sahiplenmenizi tavsiye ederim.

    Kirkbir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yavruyken sanırım beslendiğinde papağanlarda ısırma problemi yaşanmıyormuş size ve diğer insanlara karşı böyle bir şey okumuştum doğrumudur?
    Doğrudur, fakat yavruları eğer anne baba besliyorsa daha çabuk evcilleşsin diye onlardan ayırmak çok yanlış bence. Sultan yavruları yumurtadan çıktıktan 45-50 gün sonra yem kırmaya başlıyor. Rahatça yem kırdıktan sonra da artık anne-babadan ayrılabilir. Bu durumda eğer ev ortamındaysa zaten ısırması olmaz, sadece evcilleşmesi için kısa bir süre emek vermek gerekiyor. Elle beslenen yavrularda ise zaten size alışkın oluyorlar. Fakat temelde 2-3 aylık bir yavrunun ısırma problemi olmaz ve kim beslerse beslesin çok rahat evcilleşir. Tabi bu evcilleştirmek isteyen kişinin yaptıklarına bağlı.

    Benim ilk sahiplendiğim sultan geldiğince çok fena ısırıyordu ve yabaniydi Tam 1 ay uğraştım. Sonunda evcilleşti ve omzumuzda gezer oldu. Tüm mesele emek ve sevgi.
  • 12-08-2015, 22:58:08
    #41
    Hocam Allah razi olsun, ellerinize saglik. Ankara'da olsaydiniz kapiniza gelecektim birisini istiyorum diye vallahi, oyle sirin gozuktuler
  • 12-08-2015, 23:00:41
    #42
    Üyeliği durduruldu
    abi önceden farklı tür papağanlar beslediniz mi?
  • 12-08-2015, 23:10:12
    #43
    CyberCocuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Allah razi olsun, ellerinize saglik. Ankara'da olsaydiniz kapiniza gelecektim birisini istiyorum diye vallahi, oyle sirin gozuktuler
    Çok teşekkürler

    Kirkbir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    abi önceden farklı tür papağanlar beslediniz mi?
    Hayır beslemedim. Hatta kasım 2014'e kadar sultan papağanları hakkında hiçbir şey bilmiyordum. Bir erkek sultan sahiplendim. Onu evde biblo gibi kafeste tutmak yerine evcilleştirmeye uğraştım bir yandan sürekli sultanları araştırdım. Sonra bizimki sürekli kur ötüşü yapmaya başlayınca ona bir eş sahiplendim. Hemen aşk yaşamaya başladılar derken yavrular vs.. Bu arada sultanlar konusunda en güzel yardımı sultan papağanları forumundan edindim.

    Mesela jakolar çok muhteşem papağanlar. Eğer ileride jakolara yaşam kalitesi verebileceğim bir alanım imkanım olursa beslemek istiyorum.
  • 13-08-2015, 09:58:34
    #44
    misracomtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet çok evcil olacaklar. Bundan önceki iki yavruyu anne baba büyüttü, ben hiç karışmadım ama yarı evcil oldular. Bu yavrular da ise hiçbir insan korkusu olmayacak. İşin komik yanı farklı bir çiftim de şu an 5 yumurtaya yatıyor bu ay sonu onlarında çıkma zamanı gelecek. İnşallah beslerler
    İnsan korkusu olmaz dediğiniz gibi. Bir ara muhabbet kuşu bakarken bu tip sorunla bende karşılaşmıştım erkek olan kuşu ayırmıştım sonrasında akıllanmıştı. Sultan papağanlarının davranışları nasıldır bilgim yok ama böyle bir şey yapmak belki çözüm olabilir
  • 13-08-2015, 10:11:58
    #45
    benim arkadaşım üretiyor bunlardan
    fena damızlıkları var 3 er 5 er yavruluyorlar
    dişiler azgın olunca bırakıyor beslemeyi bazısı öldürüyor
    vahşi bir sultan papağanının gagası fena olur bilginize ağlatır adamı