• 12-04-2015, 17:01:01
    #28
    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kafa nakli, 70 sene kadar önce maymunlar üzerinde denendi ve maymunlar 20 gün kadar canlı tutulabildi.

    Ancak, testin yapıldığı dönemde kafa nakli sonrası, sinirlerin bağlanması mümkün olmadığı için
    1]beden tamamen felç oluyor ve hareket imkanı olmuyor.
    2]Beynin bedeni kontrol ettiği sinirlerde kesildiği için bedenin dışardan makinalar ile hayatta tutulması gerekiyor, örneğin kalp makinalardan gelen sinyaller ile attırılıyor, vb...

    Bu gün için konuşmak gerekirse, günümüzde de sinir sistemiyle ilgili pek yol alınamadı, haberi bilmiyorum ama günümüzde de kafa nakli olan birinin, ameliyattan sonra felç kalacağını düşünüyorum...

    Kaynak: Natgeo

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 16:38:21 -->-> Daha önceki mesaj 16:30:56 --

    Bazı arkadaşlar duygunun kalpte olup olmadığıyla ilgili mesaj göndermiş,

    Söyleki; organ nakli yapılan kişilerde vericinin sevdiği yemekleri sevme ve/veya vericinin hoşlandığı şeylerden hoşlanma gibi durumlar tespit edilmiş...
    Bende bunu merak ediyorum ama bir bilgiye ulaşamadım. Kalp ameliyatı olan kişilerde bir tuhaflık oluyor mu acaba. Elbette olacaktır örneğin sağlıklı bir kalp ile sağlıksız bir kalp arasında fark var. Araştırmak lazım bu tür şeyleri bilim çok hızlı ilerliyor klonlama, yapay organlar, yapay uzuvlar bakalım nereye doğru gideceğiz. Bunu kestirmek kolay değil ama bence makineleşme yolunda gidiyoruz. Örneğin benim kalbimden bir enerji çıkıyor ve bu enerji bütün vücuduma hızla yayılıyor hatta gözlemlenebilir bir enerjidir bu. Yapay bir kalbim olsaydı acaba yine bu enerjiyi kontrol edebilecek miydim. Bence edemezdim, bir enerji oluşmazdı. Yapay bir kalpte hücreler olmayacak sadece kan akışı sağlanacak yani bu enerjinin ortaya çıkması gerçekleşmez. Gelecekte savaşlarda makineler ile insanlar arasında değil tabiri caizse duygusuz makineleşmiş insanlarla buna karşı çıkanlar arasında olabilir.
  • 12-04-2015, 17:20:50
    #29
    Hocam beyni yaşatmak o kadar da zor değildir heralde, vücudun kanını boşaltıp beyne giden damarlarla bu döngüyü sağlayabilir. Üstüne de vücudun gönderdiği sinirsel uyarılar da kaydedilerek bunlar da beyne gönderilebilir. Ayrıca sinirler şu devirde dikilebilir çünkü bakınız fatih terimin parmağı kopmadı mı?
  • 12-04-2015, 17:29:26
    #30
    Üyeliği durduruldu
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bunu merak ediyorum ama bir bilgiye ulaşamadım. Kalp ameliyatı olan kişilerde bir tuhaflık oluyor mu acaba. Elbette olacaktır örneğin sağlıklı bir kalp ile sağlıksız bir kalp arasında fark var. Araştırmak lazım bu tür şeyleri bilim çok hızlı ilerliyor klonlama, yapay organlar, yapay uzuvlar bakalım nereye doğru gideceğiz. Bunu kestirmek kolay değil ama bence makineleşme yolunda gidiyoruz. Örneğin benim kalbimden bir enerji çıkıyor ve bu enerji bütün vücuduma hızla yayılıyor hatta gözlemlenebilir bir enerjidir bu. Yapay bir kalbim olsaydı acaba yine bu enerjiyi kontrol edebilecek miydim. Bence edemezdim, bir enerji oluşmazdı. Yapay bir kalpte hücreler olmayacak sadece kan akışı sağlanacak yani bu enerjinin ortaya çıkması gerçekleşmez. Gelecekte savaşlarda makineler ile insanlar arasında değil tabiri caizse duygusuz makineleşmiş insanlarla buna karşı çıkanlar arasında olabilir.
    Daha doğrusu salgı yada direk kan ile ilgili işlem yapan(süzen, hormon veren vb) organların nakillerinde huy değişimi gözleniyormuş, örneğin karaciğer, böbrek gibi.

    Dolayısıyla kalp naklinde yada suni kalp takılması durumunda kişilik değişimi olmama ihtimali yüksek olabilir...
  • 12-04-2015, 20:39:52
    #31
    1940 yılında Rusların köpekler üzerinde yapmış olduğu bir deney vardı o geldi aklıma.
    İlgisini çeken varsa izleyebilir :
    https://www.youtube.com/watch?v=KDqh-r8TQgs


    Olmaz olmaz demeyin olmaz olmaz
  • 12-04-2015, 22:12:59
    #32
    gozlerhersey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    düşünmedikleri şey ruh aktarımını nasıl yapacaklar?
    ftp ile. ruh vücudun kalanındaymış boyundan yukarısı ile alakası yokmuş sıkıntı etmeyin siz.
  • 12-04-2015, 22:20:43
    #33
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısın ama şöyle bir şey var. Bilim direkt olarak zaten ispatlayamaz ancak dolaylı yoldan olabileceğinin üstünde düşünmemizi sağlayabilir. Örnek vereyim, teknik olarak bilim bir canlının tekrar dirilebileceğini ileri sürebilir ve bunun gerçekleşmemesi için hiç bir sebep olmadığını dile getirebilir. Böyle bir aşamaya gelindiğinde ise eğer bilim bunu söylediği halde başaramazsa o halde benim ruha olan inancım daha da kesinleşir. Çünkü bana göre böyle bir şey söz konusu olamaz eğer ölüyü diriltmeyi başarılırsa bende ateist olacağım. Hem benim görüşümün aksi ispatlanacak hemde dini görüşlere uygun olmayabilir. Atıyorum şöyle bir şey olabilir, ölüyü dirilttiler diyelim ruhta bedene geri çağrıldı yani döndü. Lakin buna da ihtimal vermiyorum.
    Çözülemeyen çok şey var hocam.En basitinden henüz beynin ürettiği kararlar bile nasıl üretiliyor bu bilinmiyor.Bunla ilgili bir video izlemiştim.Gerçi adamlar kendilerince bunu anlamışlardı ama ben anlayamadım daha doğrusu o kadar ağır,yoğun bir teknik konuşmaları vardı ki sıkıldım kapattım.Bu mantıkla düşünürseniz şuanda ateist olmanız için bir engel yok hocam.Mesele ölüyü diriltmek değil.Mesele o ölen bireyin nasıl oluştuğu?

    Bunca şeyin ham maddesi ne bilinmiyor.Gerçi bu yollarda da baya yol aldı insanoğlu ama varılabilecek en son nokta ne tahmin edemiyorum.Şuan ki konumumuz 500-1000 yıl önceki insanlar için hayal edemeyecekleri bir nokta iken bizden sonraki 200-300 yıl içerisinde neler olacak korkuyorum valla.

    Tek tahmin edebildiğim git gide insanlığımızı kaybedeceğiz.Teknolojinin ilerleme hızına paralel olarak bizde o kadar teknolojik varlıklar olacağız.Anne,baba,akraba ilişkilerinin uçuk hızlarda kaybolacağını düşünüyorum.

    Ölüyü diriltme bana şu bakımdan mantıksız geliyor hocam bedenin içinde bir şeyler var.Bilim de bunu biliyor fakat dinlerdeki gibi buna ruh deyip kestirmek istemiyorlar.Kollar,bacaklar,beyin,kafa,göz,dalak bunlar beynin donanımları bir de bunun yazılımı var ama hâla çözülebilmiş değil.

    Dünya elektronik bir aygıt değil ama sanki elektronik bir aygıt gibi sürekli aynı işlemi uyguluyor dönüyor duruyor üzerindeki katmanlar,doğal yapılar aynı şeyleri sürekli yapıyor,canlılar aynı şeyleri yapıyor (insanların standart ihtiyaçlarından,yaptıklarından bahsediyorum) bunlar nasıl sağlanıyor bunları kim yaptırıyor muamma.

    Yani bakıyorsun dünyaya bir belleği yok,bir işlemcisi yok ama kısır bir döngü içerisinde aynı şeyleri tekrarlayıp duruyor.
  • 12-04-2015, 23:04:44
    #34
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çözülemeyen çok şey var hocam.En basitinden henüz beynin ürettiği kararlar bile nasıl üretiliyor bu bilinmiyor.Bunla ilgili bir video izlemiştim.Gerçi adamlar kendilerince bunu anlamışlardı ama ben anlayamadım daha doğrusu o kadar ağır,yoğun bir teknik konuşmaları vardı ki sıkıldım kapattım.Bu mantıkla düşünürseniz şuanda ateist olmanız için bir engel yok hocam.Mesele ölüyü diriltmek değil.Mesele o ölen bireyin nasıl oluştuğu?

    Bunca şeyin ham maddesi ne bilinmiyor.Gerçi bu yollarda da baya yol aldı insanoğlu ama varılabilecek en son nokta ne tahmin edemiyorum.Şuan ki konumumuz 500-1000 yıl önceki insanlar için hayal edemeyecekleri bir nokta iken bizden sonraki 200-300 yıl içerisinde neler olacak korkuyorum valla.

    Tek tahmin edebildiğim git gide insanlığımızı kaybedeceğiz.Teknolojinin ilerleme hızına paralel olarak bizde o kadar teknolojik varlıklar olacağız.Anne,baba,akraba ilişkilerinin uçuk hızlarda kaybolacağını düşünüyorum.

    Ölüyü diriltme bana şu bakımdan mantıksız geliyor hocam bedenin içinde bir şeyler var.Bilim de bunu biliyor fakat dinlerdeki gibi buna ruh deyip kestirmek istemiyorlar.Kollar,bacaklar,beyin,kafa,göz,dalak bunlar beynin donanımları bir de bunun yazılımı var ama hâla çözülebilmiş değil.

    Dünya elektronik bir aygıt değil ama sanki elektronik bir aygıt gibi sürekli aynı işlemi uyguluyor dönüyor duruyor üzerindeki katmanlar,doğal yapılar aynı şeyleri sürekli yapıyor,canlılar aynı şeyleri yapıyor (insanların standart ihtiyaçlarından,yaptıklarından bahsediyorum) bunlar nasıl sağlanıyor bunları kim yaptırıyor muamma.

    Yani bakıyorsun dünyaya bir belleği yok,bir işlemcisi yok ama kısır bir döngü içerisinde aynı şeyleri tekrarlayıp duruyor.
    Kafanda bir soru işareti var acaba bütün bunları sağlayan kim diye? Sence kim? Tabi ki de kudret sahibi...
  • 13-04-2015, 00:00:57
    #35
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oldu da yüz ameliyatı yapanlar daha sonra ölebiliyor. Aynı şekilde organ naklinden sonrada ölümler olabiliyor. Bu ise henüz planlanmayan bir şey olabileceği öngörüldüğü için değil denemede olsa tarihe geçme girişiminden başka bir şey değil.
    şöyle de birşey var, yüz nakli olmuş adam bir süre yaşamış
    bir de bunu düşün, kafa nakli yapılmış adam bir süre yaşamış
    çağ atlamış oluruz
  • 13-04-2015, 00:09:57
    #36
    oxside adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kafanda bir soru işareti var acaba bütün bunları sağlayan kim diye? Sence kim? Tabi ki de kudret sahibi...
    Bilim adına konuştum hocam.Daha doğrusu bilimsel olarak.Yani tanrının,yaradanın bilimde karşılı yok bunu demek istedim.Ham maddeyi,evreni çözebilmek için big bang denilen deneyi yeniden yapacaklarmış.

    Bana da en mantıklı gelen kanıt İslamiyet.Aksini ispatlayacak bir ideoloji çıkarsa onu da değerlendiririm tabi ki.