Merhabalar Aralık Ayının Gelen Doğalgaz Faturası Beni Çok Şaşırttı.
Kasım Ayında Kombi Sürekli 3. Derecede Çalıştı ve Gelen Fatura 107 Lira.
Aralık Ayında İse 15 Gün 3. Derecede 15 Gün 4. Derecede Çalıştı Sıcak Su Kullanımı Hemen Hemen Aynı.Gelen Fatura 252 Lira.
15 Gün Kullanılan 1 Derecelik Fark Nasıl Bu Kadar Yansır Faturaya Acaba Kombiden mi Kaynaklı ?
Ben Anlayamadım Bu İşi Gerçekten.Nedenini Çok Fena Merak Ediyorum.
Önceki Faturada m3 Kullanımı 80 Falandı.Bu Faturada 201m3
Bu Nasıl Olur ''Dogalgaz Faturası''
5
●599
- 10-01-2015, 02:01:54Mantık çerçevesinde bakalım. Kasım ayındaki ortalama sıcaklık ile aralık ayındaki sıcaklık arasında fark vardır. Kasım ayında daha az metreküp yakılmış, aralıkta daha fazla yakılmıştır sıcaklığın düşmesiyle. Bunun ötesinde faturaları karşılaştırıp, metreküp başına bir fiyat farklılığı olmuş mu diye de bakabilirsiniz. Yani 1 kademe artması ve ortamın sıcaklığının düşüp daha fazla çalışmaya neden olması fiyat artışına sebep olacaktır.
- 10-01-2015, 02:57:24Üyeliği durdurulduMerhaba Hocam Petekler Odanın Sıcaklığını mı Ölçüyor ?sergenyapim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ona Göre mi Kombi Daha Fazla Veya Az Çalışıyor ? Kombiyi Çözemedim Zaten Ben Her Dakika 15-20 Saniye Çalışıyor. - 10-01-2015, 03:05:45Suyun sıcaklığını ölçüp ona göre belli bir sıcaklıkta tutuyordur diye düşünüyorum. Son zamanlarda su daha soğuk olduğu için aynı sıcaklığa çıkarmak için daha fazla çalışıyor olabilir.Zamazing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-01-2015, 03:10:14Üyeliği durdurulduAnladim hocam mantıklı. Sorumun dogru cevabi bu sanirimbeyazgolge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
detaylı arastiracagim bunu yarin servisi arayip biraz bilgi edineyim.
- 10-01-2015, 03:37:23Termostat var ise oda sıcaklığına göre çalışır yoksa petekleride ki suyu soğudukça ısıtarak çalışır. Belli bir derecenin altına düşerse kombi otomatik olarak tekrardan kendini başlatır ama peteğin içinde ki su sıcaklığı uzun süre muhafaza edilirse daha seyrek çalışır.Zamazing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Haliyle soğuk olduğu için soğuma çabuk gerçekleşiyor, kombi kısa aralıklarla tekrardan ısıtmaya geçiyor.
detaylı arastiracagim bunu yarin servisi arayip biraz bilgi edineyim.