• 10-01-2015, 00:23:32
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar Aralık Ayının Gelen Doğalgaz Faturası Beni Çok Şaşırttı.
    Kasım Ayında Kombi Sürekli 3. Derecede Çalıştı ve Gelen Fatura 107 Lira.
    Aralık Ayında İse 15 Gün 3. Derecede 15 Gün 4. Derecede Çalıştı Sıcak Su Kullanımı Hemen Hemen Aynı.Gelen Fatura 252 Lira.
    15 Gün Kullanılan 1 Derecelik Fark Nasıl Bu Kadar Yansır Faturaya Acaba Kombiden mi Kaynaklı ?
    Ben Anlayamadım Bu İşi Gerçekten.Nedenini Çok Fena Merak Ediyorum.

    Önceki Faturada m3 Kullanımı 80 Falandı.Bu Faturada 201m3
  • 10-01-2015, 02:01:54
    #2
    Mantık çerçevesinde bakalım. Kasım ayındaki ortalama sıcaklık ile aralık ayındaki sıcaklık arasında fark vardır. Kasım ayında daha az metreküp yakılmış, aralıkta daha fazla yakılmıştır sıcaklığın düşmesiyle. Bunun ötesinde faturaları karşılaştırıp, metreküp başına bir fiyat farklılığı olmuş mu diye de bakabilirsiniz. Yani 1 kademe artması ve ortamın sıcaklığının düşüp daha fazla çalışmaya neden olması fiyat artışına sebep olacaktır.
  • 10-01-2015, 02:57:24
    #3
    Üyeliği durduruldu
    sergenyapim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mantık çerçevesinde bakalım. Kasım ayındaki ortalama sıcaklık ile aralık ayındaki sıcaklık arasında fark vardır. Kasım ayında daha az metreküp yakılmış, aralıkta daha fazla yakılmıştır sıcaklığın düşmesiyle. Bunun ötesinde faturaları karşılaştırıp, metreküp başına bir fiyat farklılığı olmuş mu diye de bakabilirsiniz. Yani 1 kademe artması ve ortamın sıcaklığının düşüp daha fazla çalışmaya neden olması fiyat artışına sebep olacaktır.
    Merhaba Hocam Petekler Odanın Sıcaklığını mı Ölçüyor ?
    Ona Göre mi Kombi Daha Fazla Veya Az Çalışıyor ? Kombiyi Çözemedim Zaten Ben Her Dakika 15-20 Saniye Çalışıyor.
  • 10-01-2015, 03:05:45
    #4
    Zamazing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Hocam Petekler Odanın Sıcaklığını mı Ölçüyor ?
    Ona Göre mi Kombi Daha Fazla Veya Az Çalışıyor ? Kombiyi Çözemedim Zaten Ben Her Dakika 15-20 Saniye Çalışıyor.
    Suyun sıcaklığını ölçüp ona göre belli bir sıcaklıkta tutuyordur diye düşünüyorum. Son zamanlarda su daha soğuk olduğu için aynı sıcaklığa çıkarmak için daha fazla çalışıyor olabilir.
  • 10-01-2015, 03:10:14
    #5
    Üyeliği durduruldu
    beyazgolge adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Suyun sıcaklığını ölçüp ona göre belli bir sıcaklıkta tutuyordur diye düşünüyorum. Son zamanlarda su daha soğuk olduğu için aynı sıcaklığa çıkarmak için daha fazla çalışıyor olabilir.
    Anladim hocam mantıklı. Sorumun dogru cevabi bu sanirim detaylı arastiracagim bunu yarin servisi arayip biraz bilgi edineyim.
  • 10-01-2015, 03:37:23
    #6
    Zamazing adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladim hocam mantıklı. Sorumun dogru cevabi bu sanirim detaylı arastiracagim bunu yarin servisi arayip biraz bilgi edineyim.
    Termostat var ise oda sıcaklığına göre çalışır yoksa petekleride ki suyu soğudukça ısıtarak çalışır. Belli bir derecenin altına düşerse kombi otomatik olarak tekrardan kendini başlatır ama peteğin içinde ki su sıcaklığı uzun süre muhafaza edilirse daha seyrek çalışır.

    Haliyle soğuk olduğu için soğuma çabuk gerçekleşiyor, kombi kısa aralıklarla tekrardan ısıtmaya geçiyor.