• 14-04-2014, 17:09:26
    #1
    1.5 yıldır yurt dışında yaşıyorum.

    İtalya, İspanya, Türkmenistan, İran ve son olarak Fransada yaşadım bu süre zarfında.

    Memleketimi çok özledim basit olur. Kültürümüz, dilimiz, dinimiz, hatta komşularımız, yemeklerimiz, müziğimiz.. Aklınıza bir insanla alakalı ne getirebilirseniz getirin..

    Yok kardeşim Türkiyeden başka hiç bir yerde yok. Para var??? Oda yok burda çalışdırdıkları kadar Türkiyede çalış zaten alırsın bu paraları

    Allahtan sevdiğimiz işi, hobimizi kazanca dönüştürüyoruz da o anlamda bir sıkıntı yok.

    Yurt dışı hayali kuran arkadaşlar.. Şayet anne baba eş dost sevgili yoksa hayatınızda.. Boşvermişseniz dünyayı.. Dakka durmayın nereye istiyorsanız çıkın gelin imkanlarınız varsa. Ama yok bu yyukardakiler sizde mevcutsa.. Gurbet.. .. .. .

    Kapının önüde gurbet derler.. Ama yok arkadaş.. Ülkemin her karışı güzel. Ben diyarbakırda yaşadım, ankarada yaşadım, istanbulda yaşadım, antalyada yaşadım, urfada yaşadım, gaziantepde yaşadım, bilecik, muğla, doğu batı gitmediğim nadir ili bırakın ilçe kalmıştır.. Vallaha en ücra köşesindeki mustafa amcam, hatice ninem dünyanın hiç bi yerinde yok.

    Efkarlı değilim.. Dönmek gibi bir müddet daha planım yok. Sadece gelmeden yada niyet etmişken biraz anlatayım dedim. Türkiyeden başkad Türkiye yok..

    Türk Laz Çerkez Kürt Zaza o bu şu.. Sunni Alevi İnançlı hatta İnançsız.. Allah aşkına kimse kimseyi ötekileştirmesin. Vallahi burdan çok kırıcı gözüküyoruz. Soranlara anlatamıyorum. Sizin ülke yine karıştı diyenlere söyleyecek laf bulamıyorum. Biz kardeşiz beyler..

    Elin amerikalısı geliyor turist oluyor.. Benim kendi yurdumdaki farklı kimlik sahibi insanlar yabancı oluyor. Bu ülke Laik ve aynı zamanda ne mutlu Müslüman çağdaş bir ülke. Bu konuştuklarım siyaset değil lütfen çekmeyin o tarafa. Biz dünyanın en güzel çiçeklerini barındıran bir bahçeyiz.. Arada ot da çıkar böcekte.. Yok olur giderler.. Bahçeyi temiz tutalım yeter..

    Herkesi Seviyorum..
  • 14-04-2014, 17:32:42
    #2
    Aslında yurtdışında yaşayım, orda para var pul var eğlence var vs. tarzında bir düşünceye sahip değilim. Çünkü her şeyi veren RABBİM'dir.. O yüzden kısmette varsa burdada zengin olursun oradada farketmez bu mevzu. Ha dersin yurtdışında eğlence var, alkol var, karı kız var ben gidiyorum dersin anlarım. Lakin öyle bir hevesim ve isteğimde olmadığı için yurtdışı isteğim yok kısacası ya neye uzatıyorum

    Tek hayalim Avusturalya Sydney'i görmek istiyorum. Sebebi ise Çığlık Film Serisi - Neve Campbell Aynı zamanda o ülkenin güzelliği hoşuma gidiyor. 1 aylık tatil yetecektir bana rahatlıkla.

    Sizin içinde hayırlısı kardeşim
    Allah kimseye özlem duyurmasın. Gerçekten çok zordur askerlikten iyi bilirim
  • 14-04-2014, 17:37:37
    #3
    EmreCagiran adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında yurtdışında yaşayım, orda para var pul var eğlence var vs. tarzında bir düşünceye sahip değilim. Çünkü her şeyi veren RABBİM'dir.. O yüzden kısmette varsa burdada zengin olursun oradada farketmez bu mevzu. Ha dersin yurtdışında eğlence var, alkol var, karı kız var ben gidiyorum dersin anlarım. Lakin öyle bir hevesim ve isteğimde olmadığı için yurtdışı isteğim yok kısacası ya neye uzatıyorum

    Tek hayalim Avusturalya Sydney'i görmek istiyorum. Sebebi ise Çığlık Film Serisi - Neve Campbell Aynı zamanda o ülkenin güzelliği hoşuma gidiyor. 1 aylık tatil yetecektir bana rahatlıkla.

    Sizin içinde hayırlısı kardeşim
    Allah kimseye özlem duyurmasın. Gerçekten çok zordur askerlikten iyi bilirim

    Kesinlikle haklısın. Tatil için olmazsa olmaz dünyayı gezmek. Mesala fransa.. Tüm avrupadan çok farklı. Belki biliyorsunuz Hitler fransada bomba kullandırmadı.. Binalar tahrip olmasın diye

    İnsan pariste gezerken sanki 100 yıl öncesinin sokaklarında dolaşıyor gibi hissediyor kendini. Sadece kıyafetler modern birde arabalar. Geriye kalan herşey 100 yıl önceki gibi...

    Tatil haricinde tavsiye etmiyorum vesselam
  • 14-04-2014, 17:37:51
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Okul biterse mecbur çıkmak zorunda kalacağım. Oyun sektöründeyim. Bir kaç projemiz var eline yüzünee bakılır hale getirebilirsek önümüzü açacaktır diye düşünüyorum.
  • 14-04-2014, 17:40:17
    #5
    Aynen kaptan katılıyorum. Allah'a şükür Türk kardeşlerimizi tanıyoruz, huylarını, sularını vs. Alışkın olduğumuz insan yapısı olduğundan ötürü rahat takılıyoruz. Bir şekilde ekmek paramızı buluyoruz Allah'a şükür. O yüzden yaban ellerde işim olmaz. İşi olacağını düşünenlerde hata yapar.

    Rabbim alnımıza ne yazdıysa onu yaşıyoruz.
    Kısmette varsa ferrari, subaru, porsche kapımızda yatar.
    Kısmette yoksa bir kuru soğan ekmeğe bile talim olamayız.

    O yüzden gönlünüzü ferah tutmanız yeterli
  • 14-04-2014, 17:42:40
    #6
    mechulkalan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okul biterse mecbur çıkmak zorunda kalacağım. Oyun sektöründeyim. Bir kaç projemiz var eline yüzünee bakılır hale getirebilirsek önümüzü açacaktır diye düşünüyorum.
    Bunada eyvallah.. İşin için bir müddet çekebilirsin bunu. Ama sonra insanda ımm onun adı neydi neydi... pskoloji çöküyor.

    Tükenmişlik hiisediyorsun. Bence tadında bırakmak lazım. Yıllar uzun yıllar yurt dışı planları yapılmamalı. Malesef bir konuda bende sıkıntıdayım. Teknoloji alanında çalışanlar sanal dünyanın gerçek çocukları için mükemmel bir kariyer.. Silikon vadisinden bir şirket Hayali bile güzel ama istanbulun pek bi farkı kalmadı. Ebay neden türkiyeden site satın alıyor yada ortak oluyor? demekki burdada oluyor. Yani iki ucuda sancılı bir durum...
  • 14-04-2014, 17:53:38
    #7
    Her yıl greencard a başvuruyorum daha denk getiremedim, bakalım 16 gün sonra göreceğiz sonucu Amerika olmazsa dahi Sırbistan pasaportu almaya hakkım var , mutlaka onu alacağım. Ölmeden medeniyeti görmek lazım.
  • 14-04-2014, 17:55:32
    #8
    2 ay amerikada kaldım geçen yaz cennet vatanıma can fedaymış gerçektende.
  • 14-04-2014, 18:07:39
    #9
    Watchmen35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 ay amerikada kaldım geçen yaz cennet vatanıma can fedaymış gerçektende.
    Ne sıkıntı çektiniz merak ettim