• 26-01-2023, 05:28:19
    #1
    https://www.instagram.com/reel/Cn3C4...d=YmMyMTA2M2Y= çekim için köpekleri nasıl ikna ettiler acaba 😃😃
  • 26-01-2023, 05:38:45
    #2
    yilmazsocial.com
    Gitmelerini istediği yerlere yiğecek koyuyorlar tüm filmlerde hayvanların usta oyunculuklarının sebebi yiğecektir
  • 26-01-2023, 06:08:12
    #3
    yilmazdursunliv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gitmelerini istediği yerlere yiğecek koyuyorlar tüm filmlerde hayvanların usta oyunculuklarının sebebi yiğecektir
    Şu diksiyon kursuna gittiğimden beri yanlış kelimeler acayip şekilde rahatsız etmeye başladı beni. Bağışlayın hocam 😅

    Yiğecek diye bir şey yok. Yiyecek olacak o. Diğer türlü "ğ" harfinin telaffuzu olmaz. Ama yazıyla yazılır. Misal,

    "Meğer" diye yazılır "Meyer" diye okunur.

    Eğer > Eyer
    Geleceğim > Gelicem
    Gideceğim > Gidicem
    Değil > Di:l
    Sonra > So:ra ( iki nokta üst üste, bir önce ki harfi iki ses uzatılacağını anlatır. Yani günlük hayatta sonra değil de soora şekilde söylenir)

    Patlama yaşadım resmen 😅
  • 26-01-2023, 06:10:47
    #4
    yilmazsocial.com
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu diksiyon kursuna gittiğimden beri yanlış kelimeler acayip şekilde rahatsız etmeye başladı beni. Bağışlayın hocam 😅

    Yiğecek diye bir şey yok. Yiyecek olacak o. Diğer türlü "ğ" harfinin telaffuzu olmaz. Ama yazıyla yazılır. Misal,

    "Meğer" diye yazılır "Meyer" diye okunur.

    Eğer > Eyer
    Geleceğim > Gelicem
    Gideceğim > Gidicem
    Değil > Di:l
    Sonra > So:ra ( iki nokta üst üste, bir önce ki harfi iki ses uzatılacağını anlatır. Yani günlük hayatta sonra değil de soora şekilde söylenir)

    Patlama yaşadım resmen 😅
    Cevap yazmaya korktum bir şeyi yanlış yazarım tekrar düzeltilirim diye kesin yine yazdım
  • 26-01-2023, 06:26:28
    #5
    yilmazdursunliv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevap yazmaya korktum bir şeyi yanlış yazarım tekrar düzeltilirim diye kesin yine yazdım
    İlk derse girdik. Kendimizi tanıtıyoruz ama hoca sürekli düzeltiyor. Ben şey demiştim sınıfa dönerek.

    Ya arkadaşlar biz baya konuşmasını bilmiyor muşuz 😅

    Nasıl yanlış konuştuğumuzu bilseniz şaşırırsınız yani hocam. Mesela "kendi" kelimesi. Hala daha doğrusunu(do:rusunu) hayatıma tam uyarlayamadım. Hepimiz "açık e" ile telaffuz ederiz. Ama doğrusunu yazıyla anlatmaya çalışacağım > çalışıcam.

    Kendi > K harfinin telaffuzu kapalı e ile yapılır ki doğrusunu biliyoruz zaten. Ke harfini normal şekilde okuyarak 'ndi' ekleyin. Ne kadar inceldiğini göreceksiniz 😅
  • 26-01-2023, 06:29:25
    #6
    yilmazsocial.com
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk derse girdik. Kendimizi tanıtıyoruz ama hoca sürekli düzeltiyor. Ben şey demiştim sınıfa dönerek.

    Ya arkadaşlar biz baya konuşmasını bilmiyor muşuz 😅

    Nasıl yanlış konuştuğumuzu bilseniz şaşırırsınız yani hocam. Mesela "kendi" kelimesi. Hala daha doğrusunu(do:rusunu) hayatıma tam uyarlayamadım. Hepimiz "açık e" ile telaffuz ederiz. Ama doğrusunu yazıyla anlatmaya çalışacağım > çalışıcam.

    Kendi > K harfinin telaffuzu kapalı e ile yapılır ki doğrusunu biliyoruz zaten. Ke harfini normal şekilde okuyarak 'ndi' ekleyin. Ne kadar inceldiğini göreceksiniz 😅
    Aman ne gerek var yabancı dile Türkçe biliyorum zaten bile diyemeyeceğim sayenizde sağolun 🤣
  • 26-01-2023, 06:32:58
    #7
    yilmazdursunliv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aman ne gerek var yabancı dile Türkçe biliyorum zaten bile diyemeyeceğim sayenizde sağolun 🤣
    🤣🤣 Estağfurullah hocam.

    Şunu gördüm. Diksiyon denilen şeyi benim özelden almamam gerekiyor. Çok saçma. Kursa gittiğim ilk günden beri diyorum ki. İlkokuldan itibaren bu öğretilmeli. Madem bu dil benim, kendi dilimi özelden niye öğreneyim. 33 yaşına geldim Türkçe öğreniyorum 😅
  • 26-01-2023, 06:38:19
    #8
    yilmazsocial.com
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    🤣🤣 Estağfurullah hocam.

    Şunu gördüm. Diksiyon denilen şeyi benim özelden almamam gerekiyor. Çok saçma. Kursa gittiğim ilk günden beri diyorum ki. İlkokuldan itibaren bu öğretilmeli. Madem bu dil benim, kendi dilimi özelden niye öğreneyim. 33 yaşına geldim Türkçe öğreniyorum 😅

    ben daha 25im 33 olunca bi bakarım bende
  • 26-01-2023, 06:48:54
    #9
    yilmazdursunliv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben daha 25im 33 olunca bi bakarım bende
    18 yaşında arkadaşımız var kursta. Geç kaldın. 😅