Şu diksiyon kursuna gittiğimden beri yanlış kelimeler acayip şekilde rahatsız etmeye başladı beni. Bağışlayın hocam 😅
Yiğecek diye bir şey yok. Yiyecek olacak o. Diğer türlü "ğ" harfinin telaffuzu olmaz. Ama yazıyla yazılır. Misal,
"Meğer" diye yazılır "Meyer" diye okunur.
Eğer > Eyer
Geleceğim > Gelicem
Gideceğim > Gidicem
Değil > Di:l
Sonra > So:ra ( iki nokta üst üste, bir önce ki harfi iki ses uzatılacağını anlatır. Yani günlük hayatta sonra değil de soora şekilde söylenir)
Patlama yaşadım resmen 😅
Cevap yazmaya korktum bir şeyi yanlış yazarım tekrar düzeltilirim diye kesin yine yazdım