• 10-10-2017, 19:58:05
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    DesignX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Klimasız, yalnızca fanlarla 35-40 derece nasıl oluyor aydınlatırmısınız bizi fanların rpmsi kaç hocam.
    Soğutma işini hangi mekanda yapıyorsunuz ?
    Birde en önemlisi aktif olarak çalışan kaç ekran kartı var, bende şuan 60 tane çalışıyor. Ekran kartı sayısı arttıkça mekan ısısı önlenemez hale geliyor, 200 tanede fan taksanız sadece fanla soğumuyor.
    Resim: https://i.hizliresim.com/3pLVDr.jpg
    Hızlı hava akışı sağlarsanız hocam soğutma işlemini çözebilirsiniz.

    Görsele göre galiba orası eviniz değil mi bir iş yeri değil sanırım.

    Üst kısımdaki rigler alt kata göre daha fazla ısınıyormu


    Hızlı hava akışından kastım bu videodaki gibi

    https://www.youtube.com/watch?v=IxlM2LRtI04


    400 tane rig soğutuyor adam yöntem çok basit ama ev ortamında olmaz ne yazık ki
  • 10-10-2017, 21:13:25
    #11
    DesignX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Klimasız, yalnızca fanlarla 35-40 derece nasıl oluyor aydınlatırmısınız bizi fanların rpmsi kaç hocam.
    Soğutma işini hangi mekanda yapıyorsunuz ?
    Birde en önemlisi aktif olarak çalışan kaç ekran kartı var, bende şuan 60 tane çalışıyor. Ekran kartı sayısı arttıkça mekan ısısı önlenemez hale geliyor, 200 tanede fan taksanız sadece fanla soğumuyor.
    Resim: https://i.hizliresim.com/3pLVDr.jpg
    Hocam yazdığım yazıya dikkat edersen fanla %35-40 dedim derece demedim. Dereceler 60-65 arasında gider gelir benim
    Hocam ben 46 tane ekran kartım varken de aynı yöntemdi şuanda 18 tane kaldı yine aynı yöntem.
    Birinci mekandaki havayı güçlü aspiratör ile dışarı atman gerekiyor. Aynı şekilde dış ortadam dan taze hava girişi yapan gerekiyor. Sen içerdeki sıcak sıvak havayı dışarı atamadıktan sonra klima hiçbir fonskiyon göremez. Yada her rigin önünde egsoz sistemi yapıp kapalı bir kasadan direk dışarı atacaksın (Bunuda denemiştim sadece görüntüsü çok çirkin olmuştı )
    İkinci konulardan birisi ne yazık ki Türkiyede herkes bilende bilmeyen (lafım meclisten dışarı) bu iş popüler olduğunda kartları fazla kazdırmak için modlama yaptılar ve yüksek overlock yaptılar. Modlu kartlar daha fazla kazdığı için %5-6 daha fazla ısınıyor ve aynı şekilde dual kazıp yapıldığında da fazla ısınma oluyor.
    5 ay boyunca 2-3kere elektrik kesintisi hariç sattığım kartların tık etmeden çalışmıştı. Herşeyi stabil olarak. Ne modlama vardı ne overlock.Şunda yok hiçbir kartımda. Şuan da 4 tane rig var. Riglerimin arkasında senin tek tek koyduğun fanlarında yerine Delta 5900 RPM fanlar (Aliexpresten almıştım 7200 rpm olaranları var) bulunmaktadır. 4 kartlı rigt 2 üfleyen 2 emen fan ile hava köprüsü oluşturdum.
    İç havayı atan ve Dış havayı içeri alan aspiratörleri karşı karşıya kordum (bir nevi ceyran yapıyor gibi düşünün)
    Özet olarak tekrar söylüyorum. Klima gereksiz bir masraf olmaktadır.
    18 tane ekran kartı tek odada klima olmadan tamamen taze hava ile kartların fanları %35-40 ve sıcaklar 60-65 derece arasındadır.
  • 11-10-2017, 00:04:18
    #12
    oflibaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yazdığım yazıya dikkat edersen fanla %35-40 dedim derece demedim. Dereceler 60-65 arasında gider gelir benim
    Hocam ben 46 tane ekran kartım varken de aynı yöntemdi şuanda 18 tane kaldı yine aynı yöntem.
    Birinci mekandaki havayı güçlü aspiratör ile dışarı atman gerekiyor. Aynı şekilde dış ortadam dan taze hava girişi yapan gerekiyor. Sen içerdeki sıcak sıvak havayı dışarı atamadıktan sonra klima hiçbir fonskiyon göremez. Yada her rigin önünde egsoz sistemi yapıp kapalı bir kasadan direk dışarı atacaksın (Bunuda denemiştim sadece görüntüsü çok çirkin olmuştı )
    İkinci konulardan birisi ne yazık ki Türkiyede herkes bilende bilmeyen (lafım meclisten dışarı) bu iş popüler olduğunda kartları fazla kazdırmak için modlama yaptılar ve yüksek overlock yaptılar. Modlu kartlar daha fazla kazdığı için %5-6 daha fazla ısınıyor ve aynı şekilde dual kazıp yapıldığında da fazla ısınma oluyor.
    5 ay boyunca 2-3kere elektrik kesintisi hariç sattığım kartların tık etmeden çalışmıştı. Herşeyi stabil olarak. Ne modlama vardı ne overlock.Şunda yok hiçbir kartımda. Şuan da 4 tane rig var. Riglerimin arkasında senin tek tek koyduğun fanlarında yerine Delta 5900 RPM fanlar (Aliexpresten almıştım 7200 rpm olaranları var) bulunmaktadır. 4 kartlı rigt 2 üfleyen 2 emen fan ile hava köprüsü oluşturdum.
    İç havayı atan ve Dış havayı içeri alan aspiratörleri karşı karşıya kordum (bir nevi ceyran yapıyor gibi düşünün)
    Özet olarak tekrar söylüyorum. Klima gereksiz bir masraf olmaktadır.
    18 tane ekran kartı tek odada klima olmadan tamamen taze hava ile kartların fanları %35-40 ve sıcaklar 60-65 derece arasındadır.
    Hocam bahsettiğiniz olayı zaten denedim, odadaki havayı çeken ve boru yoluyla dışarı atan bir fan almıştım, (salyangoz fan) yetersiz kaldığı için geri iade etmek zorunda kaldım.
    Bu arada 18 ekran kartı için klima kullanmanıza zaten gerek yok, odada çok fazla ısı birikmesi olmaz.
    Ben tek odada (home ofis) 60 tane ekran kartı çalıştırdığım için odayı sauna niyetine kullandığım zamanlar oluyor.
    Fan resmi : http://st2.myideasoft.com/shop/cb/83...ion=1424354630
  • 11-10-2017, 08:38:57
    #13
    @DesignX;
    Hocam yazdığım yazıya dikkat edersen 46 tane ekran kartı varkende klima kullanmadım diye yazdım. Yani şuan 18 tane o yüzden klima kullanmıyorum değil. Sadece çift fan yerine tek fana düştüm o kadar. O verdiğin salyangoz fanın saat kaç m3 hava çektiğini bilmediğim için yorum yapamadım. Hava çekiyorsun ama içeri taze havada alman gerekiyor hocam.
    Neyse kış geldi zaten Umarım rahat edersin.
  • 22-06-2018, 05:30:40
    #14
    oflibaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @DesignX;
    Hocam yazdığım yazıya dikkat edersen 46 tane ekran kartı varkende klima kullanmadım diye yazdım. Yani şuan 18 tane o yüzden klima kullanmıyorum değil. Sadece çift fan yerine tek fana düştüm o kadar. O verdiğin salyangoz fanın saat kaç m3 hava çektiğini bilmediğim için yorum yapamadım. Hava çekiyorsun ama içeri taze havada alman gerekiyor hocam.
    Neyse kış geldi zaten Umarım rahat edersin.
    İşlerimin yoğunluğundan ötürü uzun zamandır forumda aktif olamadım. Soğutma sistemine gelirsek en iyi ve ucuz soğutma sistemi sıvı soğutma sistemidir. Sağlam bir Regülatör ile ekrankartlarını sıvısoğutma döşerseniz çok iyi verim elde eder ve ısınma sorununu ortadan kaldırmış olursunuz.
    Yatırımlarımı Doviz alım satımında kullandım daha çok gelir elde ettim önerileriniz için teşekkür ederim.
  • 22-06-2018, 08:21:38
    #15
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    arkadaşın söylediği herşeye sonuna kadar katılıyorum herşeyi gayet güzelce yazmış benimde rigim var ve kurduğumdan bu yana 1 kez bile bakmadım evin bir odasında çalışıyor elektrik kesintisi olduğu zamanda hiç uğraşmıyorum elektrik gelince kendi otomatik açılıp başlıyor tekrar mininge

    oflibaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi konu coin sistemleri olunca sana akıl veren çok olacaktır. Bilende konuşur bilmeyende yapanda konuşur yapmayanda konuşur.
    Nacizane bende yapan birisi olarak fikirlerimi sana söyleyeceğim.
    Mining işi yapacaksan hocam. Eğer kartların soğutmasını klima ile yapacam dersen zaten en büyük teknik hatayı orada yapmış olursun. Şuan benim kartların hepsi fanları %35-40 sıcakları hiçbirinin 65 geçmez bile. Zaten şuan birçok kişinin ekran kartlarını satmasının en büyük sebebi hiçbir teknik bilgisi olmasan herkes ekran kartı aldı. Kartları soğutma işinin çözemeyince hepsi sattı.
    İnternet hızıyla hiçbir işin yok senin. 100bin tl yatırım yapıyorum diyorsun dağın başında olsan bile hocam 150TL aylık ödemeli uydu net bile işini görür ki. Standar adsl zaten her türlü işini görecektir.
    Yatırım maliyetinin amorti süresini en kaba şöyle hesapla yatırdığın parayı şuanki kur ve düşüşler birde ekran kartlarının yüksek fiyatını eklersen 13-14 ayda amorti edersin. (bu sana gerçek bir tahmindir. Birileri gibi 6-7 ayda amorti edersin laflarına kanma) Amorti süresini kısaltmak için ürettiğin coinleri bozdurmazsın değeri yükseldiği zaman bozdurursan daha kısa sürede amorti edersin.
    Örneğin herkes gibi eth yada etc üretmezsin. Üreteceğin coinin yol haritasına bakarsın eğer ışık olduğunu görürsen o coinin seçersin. (örnek musicoin)
    Ekran kartı ya da Asic cihazlar hepsi için bu dediğim geçerlidir. Sadece asic (bitcoin, dash, LTC üreten cihazlar) 1 sene içinde üretim performansı zorluk seviyesine göre düşecektir. Ama ekran kartlarında durum böyle olmaz. Ekran kartı o coinde performans kaybediyorsa sende başka coine geçersin yüzlerce üretilecek coin vardır.
    Ses konusuna gelecek olursak. Asic cihazların sesi evdeki elektrik süpürgesinden biraz fazladır ama ekran kartlarının ses normal fan sesidir.
    Zaten sıfırdan kuracağın için elektrik alt yapısı hakkında uzun uzun yazmak istemedim. Tek kartın ortalamasını 150w-160w olarak gör (Bazı kartlar 120dir ama bilgisayarın diğer parçalarınıda ortalamaya böldüğünde bu değer çıkart. Tabi doğru kart seçimi yaparsan)
    Ve son olarak ne yazık ki bu işe başladığında bu yazdığımı unutuacaksın. Kartlarına kesinlikle modlama, Aşırı overlock yapmayacaksın. mutlaka kartların garantili olsun.
    Şuan herkes riglerini satıyor. Herkes bu iş çok sıkıntılı yapılmaz diyor. Her ne kadar bu iş 2-3 sene önce en keyifli olduğu dönemler olsa da şuan bile doğru alt yapı doğru parça seçimi ile dünyada bundan keyifli iş yoktur. 5 aydır 2-3 elektrik kesintisi dışında hiç bakmadığım riglerim vardır. O yüzden doğru alt yapı doğru teknik seçeceksin hocam. Birde bütün parayı gömmek yerine bir tane 4-5 ekran kartlı rig kurarsın işi denemiş olursun. Belki sana göre bir iş olmayacak
    Umarım faydalı olur hocam yazdıklarım. Kolay gelsin şimdiden.
  • 22-06-2018, 14:39:16
    #16
    Bitcoin mining eskisi kadar kazançlı değil, ama elektirik bedava getirirseniz kazançlı toplamda 21 milyon BTC var. Dolaşımda olan 17 milyonun üzerinde kazım zorlukları çok yüksek.