• 10-10-2017, 04:05:35
    #1
    Merhaba Arkadaşlar,

    Yakın zamanda memlekette 30dönüm araziye güneş paneli tesisi kuracağız bu sebepten ötürü elektirik masrafı olarak vazgeçtiğim bitcoin mining şimdi tekrar düşüncemde elektirik masrafım 0 a inicek çünkü. Ayrıca ortalama 50bin ile 100 bin arası yatırım ile bu işe girme düşüncesindeyiz. Bu konuda bize yol gösterebilecek bir arkadaş varmıdır acaba internet hızı nasıl olmalı , alınabilecek cihazlar ne önerirsiniz vb
  • 10-10-2017, 06:13:35
    #2
    Dışardan görünüşte 50.000 tl olan masraflar işin içine girince 150.000 tl oluyor. (Dolar yüzünden)
    Klima ve fanlar aşırı ses çıkartıyor oturduğunuz evden kovulma ihtimaliniz çok yüksek.
    Ekran kartları devamlı 80 derecede çalışıyor, soğutması çok zor ve büyük masraf istiyor. (salon tipi klima 50.000 btu, 6300 rpm fanlar vs.)
    Elektrik faturası her ay 2000 tl geliyor, sürekli şartel attırıyor, çok fazla elektrik tükletimi oluyor, sıkıntıları saymakla bitmez, kolay gelsin.
  • 10-10-2017, 07:45:49
    #3
    DesignX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dışardan görünüşte 50.000 tl olan masraflar işin içine girince 150.000 tl oluyor. (Dolar yüzünden)
    Klima ve fanlar aşırı ses çıkartıyor oturduğunuz evden kovulma ihtimaliniz çok yüksek.
    Ekran kartları devamlı 80 derecede çalışıyor, soğutması çok zor ve büyük masraf istiyor. (salon tipi klima 50.000 btu, 6300 rpm fanlar vs.)
    Elektrik faturası her ay 2000 tl geliyor, sürekli şartel attırıyor, çok fazla elektrik tükletimi oluyor, sıkıntıları saymakla bitmez, kolay gelsin.
    Ustam tesis 30 dönüm arazide kurulacak. Güneş Paneli tesisi olduğu için elektirik üretimini kendimiz yapıcaz elektiriği tedaştan temin etmiyeceğiz yeni yasaya göre artık zorunluluk yok. Ayrıca tesiste bu iş için özel bir depo kuracağım için oraya soğutma sisteminide ona göre ayarlıyacağım. Sadece beni endişelendiren sorun internet hızı yol üzerinden fiber hat geçiyor fakat oraya istersek bağlarlarmı minimum kaç mbit hız lazım. Şartel atması gücün yüksekliğinden ve şalterin kaldırmamasından kaynaklı güçlü şalter ve elektirik sistemi ile bu sorun ortadan kalkar diye düşünüyorum.

    ve en önemlisi 50bin ile 100 bin arası yatırımı kaç ayda amorti eder
  • 10-10-2017, 08:12:34
    #4
    Developer
    serhataksoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ustam tesis 30 dönüm arazide kurulacak. Güneş Paneli tesisi olduğu için elektirik üretimini kendimiz yapıcaz elektiriği tedaştan temin etmiyeceğiz yeni yasaya göre artık zorunluluk yok. Ayrıca tesiste bu iş için özel bir depo kuracağım için oraya soğutma sisteminide ona göre ayarlıyacağım. Sadece beni endişelendiren sorun internet hızı yol üzerinden fiber hat geçiyor fakat oraya istersek bağlarlarmı minimum kaç mbit hız lazım. Şartel atması gücün yüksekliğinden ve şalterin kaldırmamasından kaynaklı güçlü şalter ve elektirik sistemi ile bu sorun ortadan kalkar diye düşünüyorum.

    ve en önemlisi 50bin ile 100 bin arası yatırımı kaç ayda amorti eder
    İnternet hızı önemsiz
  • 10-10-2017, 08:26:53
    #5
    Şimdi konu coin sistemleri olunca sana akıl veren çok olacaktır. Bilende konuşur bilmeyende yapanda konuşur yapmayanda konuşur.
    Nacizane bende yapan birisi olarak fikirlerimi sana söyleyeceğim.
    Mining işi yapacaksan hocam. Eğer kartların soğutmasını klima ile yapacam dersen zaten en büyük teknik hatayı orada yapmış olursun. Şuan benim kartların hepsi fanları %35-40 sıcakları hiçbirinin 65 geçmez bile. Zaten şuan birçok kişinin ekran kartlarını satmasının en büyük sebebi hiçbir teknik bilgisi olmasan herkes ekran kartı aldı. Kartları soğutma işinin çözemeyince hepsi sattı.
    İnternet hızıyla hiçbir işin yok senin. 100bin tl yatırım yapıyorum diyorsun dağın başında olsan bile hocam 150TL aylık ödemeli uydu net bile işini görür ki. Standar adsl zaten her türlü işini görecektir.
    Yatırım maliyetinin amorti süresini en kaba şöyle hesapla yatırdığın parayı şuanki kur ve düşüşler birde ekran kartlarının yüksek fiyatını eklersen 13-14 ayda amorti edersin. (bu sana gerçek bir tahmindir. Birileri gibi 6-7 ayda amorti edersin laflarına kanma) Amorti süresini kısaltmak için ürettiğin coinleri bozdurmazsın değeri yükseldiği zaman bozdurursan daha kısa sürede amorti edersin.
    Örneğin herkes gibi eth yada etc üretmezsin. Üreteceğin coinin yol haritasına bakarsın eğer ışık olduğunu görürsen o coinin seçersin. (örnek musicoin)
    Ekran kartı ya da Asic cihazlar hepsi için bu dediğim geçerlidir. Sadece asic (bitcoin, dash, LTC üreten cihazlar) 1 sene içinde üretim performansı zorluk seviyesine göre düşecektir. Ama ekran kartlarında durum böyle olmaz. Ekran kartı o coinde performans kaybediyorsa sende başka coine geçersin yüzlerce üretilecek coin vardır.
    Ses konusuna gelecek olursak. Asic cihazların sesi evdeki elektrik süpürgesinden biraz fazladır ama ekran kartlarının ses normal fan sesidir.
    Zaten sıfırdan kuracağın için elektrik alt yapısı hakkında uzun uzun yazmak istemedim. Tek kartın ortalamasını 150w-160w olarak gör (Bazı kartlar 120dir ama bilgisayarın diğer parçalarınıda ortalamaya böldüğünde bu değer çıkart. Tabi doğru kart seçimi yaparsan)
    Ve son olarak ne yazık ki bu işe başladığında bu yazdığımı unutuacaksın. Kartlarına kesinlikle modlama, Aşırı overlock yapmayacaksın. mutlaka kartların garantili olsun.
    Şuan herkes riglerini satıyor. Herkes bu iş çok sıkıntılı yapılmaz diyor. Her ne kadar bu iş 2-3 sene önce en keyifli olduğu dönemler olsa da şuan bile doğru alt yapı doğru parça seçimi ile dünyada bundan keyifli iş yoktur. 5 aydır 2-3 elektrik kesintisi dışında hiç bakmadığım riglerim vardır. O yüzden doğru alt yapı doğru teknik seçeceksin hocam. Birde bütün parayı gömmek yerine bir tane 4-5 ekran kartlı rig kurarsın işi denemiş olursun. Belki sana göre bir iş olmayacak
    Umarım faydalı olur hocam yazdıklarım. Kolay gelsin şimdiden.
  • 10-10-2017, 08:57:25
    #6
    coinler ne kadar riskli olsa da, kazma konusunda risksiz bir yatırım aracı sonuçta kendi emeğin ile üretiyorsun. Ama çok araştırmak gerek.
  • 10-10-2017, 09:06:28
    #7
    Üyeliği durduruldu
    oflibaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi konu coin sistemleri olunca sana akıl veren çok olacaktır. Bilende konuşur bilmeyende yapanda konuşur yapmayanda konuşur.
    Nacizane bende yapan birisi olarak fikirlerimi sana söyleyeceğim.
    Mining işi yapacaksan hocam. Eğer kartların soğutmasını klima ile yapacam dersen zaten en büyük teknik hatayı orada yapmış olursun. Şuan benim kartların hepsi fanları %35-40 sıcakları hiçbirinin 65 geçmez bile. Zaten şuan birçok kişinin ekran kartlarını satmasının en büyük sebebi hiçbir teknik bilgisi olmasan herkes ekran kartı aldı. Kartları soğutma işinin çözemeyince hepsi sattı.
    İnternet hızıyla hiçbir işin yok senin. 100bin tl yatırım yapıyorum diyorsun dağın başında olsan bile hocam 150TL aylık ödemeli uydu net bile işini görür ki. Standar adsl zaten her türlü işini görecektir.
    Yatırım maliyetinin amorti süresini en kaba şöyle hesapla yatırdığın parayı şuanki kur ve düşüşler birde ekran kartlarının yüksek fiyatını eklersen 13-14 ayda amorti edersin. (bu sana gerçek bir tahmindir. Birileri gibi 6-7 ayda amorti edersin laflarına kanma) Amorti süresini kısaltmak için ürettiğin coinleri bozdurmazsın değeri yükseldiği zaman bozdurursan daha kısa sürede amorti edersin.
    Örneğin herkes gibi eth yada etc üretmezsin. Üreteceğin coinin yol haritasına bakarsın eğer ışık olduğunu görürsen o coinin seçersin. (örnek musicoin)
    Ekran kartı ya da Asic cihazlar hepsi için bu dediğim geçerlidir. Sadece asic (bitcoin, dash, LTC üreten cihazlar) 1 sene içinde üretim performansı zorluk seviyesine göre düşecektir. Ama ekran kartlarında durum böyle olmaz. Ekran kartı o coinde performans kaybediyorsa sende başka coine geçersin yüzlerce üretilecek coin vardır.
    Ses konusuna gelecek olursak. Asic cihazların sesi evdeki elektrik süpürgesinden biraz fazladır ama ekran kartlarının ses normal fan sesidir.
    Zaten sıfırdan kuracağın için elektrik alt yapısı hakkında uzun uzun yazmak istemedim. Tek kartın ortalamasını 150w-160w olarak gör (Bazı kartlar 120dir ama bilgisayarın diğer parçalarınıda ortalamaya böldüğünde bu değer çıkart. Tabi doğru kart seçimi yaparsan)
    Ve son olarak ne yazık ki bu işe başladığında bu yazdığımı unutuacaksın. Kartlarına kesinlikle modlama, Aşırı overlock yapmayacaksın. mutlaka kartların garantili olsun.
    Şuan herkes riglerini satıyor. Herkes bu iş çok sıkıntılı yapılmaz diyor. Her ne kadar bu iş 2-3 sene önce en keyifli olduğu dönemler olsa da şuan bile doğru alt yapı doğru parça seçimi ile dünyada bundan keyifli iş yoktur. 5 aydır 2-3 elektrik kesintisi dışında hiç bakmadığım riglerim vardır. O yüzden doğru alt yapı doğru teknik seçeceksin hocam. Birde bütün parayı gömmek yerine bir tane 4-5 ekran kartlı rig kurarsın işi denemiş olursun. Belki sana göre bir iş olmayacak
    Umarım faydalı olur hocam yazdıklarım. Kolay gelsin şimdiden.
    Ben bitcoinden anlamam ama super online bitcoin uzerine kurdugu odalari gordum muazzam yapmislar. 17 yildir bilgisayar donanim ve guvenlik isi yapiyorum, 4 slotlu anakartlar var crossfire yaparak cok buyuk hiz elde etmis olursunuz ki suan bunlari yapiyorlar mi yapmiyorlar mi bilmiyorum :-) bi ekran karti gordum sanirim 25bin mi dediler oyle birsey :-)

    Baya karmasik is fakat malzeme alirken ben sizin icin bayisi oldugum firmalardan bakarim uygun fiyata alabilirsiniz. ( konu sahibi icin soyledim )
  • 10-10-2017, 09:38:25
    #8
    Ekran kartları hakkında da küçük bir not aklıma gelmişken paylaşmak istedim.
    Şuan bizim ofiste Nvidia-Quadro-M4000 8GB ekran kartı var render işleri için kullanıyoruz. (4.000 TL gibi bir fiyata almıştık) Mining için denedim. Şuan elimdeki 900TL kart ondan çok daha iyi performans verdi hatta 2 katı verdi diyebilirim. Az önce yazdığım doğru parçaları seçme burada devreye giriyor. Ekran kartı pahalı olacak demek çok iyi mining yapacak demek değildir. Kesinlikle bu iş için doğru ekran kartını seçmen gerekiyor.
    Bir örnek daha vereyim. Sapphire Amd Firepro W9100 16gb piyasa fiyatı 10.000 TLden başlıyor. Ama 2.700-.3.000 TL olan GTX 1080 en az 2 katı performans verir sana
  • 10-10-2017, 18:57:25
    #9
    oflibaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi konu coin sistemleri olunca sana akıl veren çok olacaktır. Bilende konuşur bilmeyende yapanda konuşur yapmayanda konuşur.
    Nacizane bende yapan birisi olarak fikirlerimi sana söyleyeceğim.
    Mining işi yapacaksan hocam. Eğer kartların soğutmasını klima ile yapacam dersen zaten en büyük teknik hatayı orada yapmış olursun. Şuan benim kartların hepsi fanları %35-40 sıcakları hiçbirinin 65 geçmez bile. Zaten şuan birçok kişinin ekran kartlarını satmasının en büyük sebebi hiçbir teknik bilgisi olmasan herkes ekran kartı aldı. Kartları soğutma işinin çözemeyince hepsi sattı.
    İnternet hızıyla hiçbir işin yok senin. 100bin tl yatırım yapıyorum diyorsun dağın başında olsan bile hocam 150TL aylık ödemeli uydu net bile işini görür ki. Standar adsl zaten her türlü işini görecektir.
    Yatırım maliyetinin amorti süresini en kaba şöyle hesapla yatırdığın parayı şuanki kur ve düşüşler birde ekran kartlarının yüksek fiyatını eklersen 13-14 ayda amorti edersin. (bu sana gerçek bir tahmindir. Birileri gibi 6-7 ayda amorti edersin laflarına kanma) Amorti süresini kısaltmak için ürettiğin coinleri bozdurmazsın değeri yükseldiği zaman bozdurursan daha kısa sürede amorti edersin.
    Örneğin herkes gibi eth yada etc üretmezsin. Üreteceğin coinin yol haritasına bakarsın eğer ışık olduğunu görürsen o coinin seçersin. (örnek musicoin)
    Ekran kartı ya da Asic cihazlar hepsi için bu dediğim geçerlidir. Sadece asic (bitcoin, dash, LTC üreten cihazlar) 1 sene içinde üretim performansı zorluk seviyesine göre düşecektir. Ama ekran kartlarında durum böyle olmaz. Ekran kartı o coinde performans kaybediyorsa sende başka coine geçersin yüzlerce üretilecek coin vardır.
    Ses konusuna gelecek olursak. Asic cihazların sesi evdeki elektrik süpürgesinden biraz fazladır ama ekran kartlarının ses normal fan sesidir.
    Zaten sıfırdan kuracağın için elektrik alt yapısı hakkında uzun uzun yazmak istemedim. Tek kartın ortalamasını 150w-160w olarak gör (Bazı kartlar 120dir ama bilgisayarın diğer parçalarınıda ortalamaya böldüğünde bu değer çıkart. Tabi doğru kart seçimi yaparsan)
    Ve son olarak ne yazık ki bu işe başladığında bu yazdığımı unutuacaksın. Kartlarına kesinlikle modlama, Aşırı overlock yapmayacaksın. mutlaka kartların garantili olsun.
    Şuan herkes riglerini satıyor. Herkes bu iş çok sıkıntılı yapılmaz diyor. Her ne kadar bu iş 2-3 sene önce en keyifli olduğu dönemler olsa da şuan bile doğru alt yapı doğru parça seçimi ile dünyada bundan keyifli iş yoktur. 5 aydır 2-3 elektrik kesintisi dışında hiç bakmadığım riglerim vardır. O yüzden doğru alt yapı doğru teknik seçeceksin hocam. Birde bütün parayı gömmek yerine bir tane 4-5 ekran kartlı rig kurarsın işi denemiş olursun. Belki sana göre bir iş olmayacak
    Umarım faydalı olur hocam yazdıklarım. Kolay gelsin şimdiden.
    Klimasız, yalnızca fanlarla 35-40 derece nasıl oluyor aydınlatırmısınız bizi fanların rpmsi kaç hocam.
    Soğutma işini hangi mekanda yapıyorsunuz ?
    Birde en önemlisi aktif olarak çalışan kaç ekran kartı var, bende şuan 60 tane çalışıyor. Ekran kartı sayısı arttıkça mekan ısısı önlenemez hale geliyor, 200 tanede fan taksanız sadece fanla soğumuyor.