• 14-02-2009, 10:53:32
    #1
    Üyeliği durduruldu
    2009 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'na (ÖSS) başvurular 16 Şubat 2009 tarihinde başlıyor. Başvurular 27 Mart'ta sona erecek.

    ÖSS'ye başvurular 16 Şubat-27 Mart 2009 tarihleri arasında yapılıyor. Sınava, 2008-2009 öğretim yılında ortaöğretim kurumlarının son sınıfında okuyan öğrenciler, son sınıflarında beklemeli durumda bulunanlar, dışarıdan bitirme sınavlarına girenler, ortaöğretimi bitirmiş olanlar ve ortaöğrenimini yabancı ülkelerde yapanlar başvuracak.

    Sınava, yabancı uyruklu ya da uyruğu bulunmayan adaylar da başvurabilecekler ancak, bu adaylar ÖSS sonuçları ile 2009-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alacak yükseköğretim programlarına yerleştirilmeyecek.

    BAŞVURU FORMU 2 TL

    Ortaöğretim kurumlarının son sınıfında okumakta olan öğrenciler okullarının bağlı olduğu Başvuru Merkezinden, mezun durumdaki adaylar diledikleri Başvuru Merkezlerinden içerisinde 2009-ÖSYS Aday Bilgi Formu da bulunan 2009-ÖSYS Kılavuzunu 2 TL karşılığında edinecek. Okul müdürlükleri, ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticilikleri ve ÖSYM Büroları ÖSYS'de başvuru merkezi olarak görev yapacaklar. Mezun durumdaki adaylardan 2007 veya 2008 ÖSYS'ye başvurmuş olan ve öğrenim bilgilerinde değişiklik olmayan adaylar başvurularını; isterlerse bireysel olarak internet aracılığıyla, isterlerse diledikleri bir başvuru merkezine başvurarak yapabilecekler.

    2009-ÖSYS'ye, Sınavsız Geçiş dahil başvurma, sınav, değerlendirme ve yerleştirme ile ilgili kurallar ve işlemler 2009-ÖSYS Kılavuzunda yer alıyor.

    (ANKA)
  • 14-02-2009, 12:11:40
    #2
    ben şuan üni. de okuyorum,tekrar giremiyormuyum sınava?
  • 14-02-2009, 12:13:10
    #3
    fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben şuan üni. de okuyorum,tekrar giremiyormuyum sınava?
    Girebilirsin,
  • 14-02-2009, 12:14:44
    #4
    fatihbaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben şuan üni. de okuyorum,tekrar giremiyormuyum sınava?
    ilk yılın ise, puanın düşer öss de. 2.sene girmeni tavsiye ederim bakalım öyle yapacağım ben, geçen sene girmedim bu sene gireyim
  • 14-02-2009, 12:15:49
    #5
    Üyeliği durduruldu
    seneye hersey cok daha zor
  • 14-02-2009, 12:16:54
    #6
    was
    Üyeliği durduruldu
    Hadi hayırlı olsun :] Saltanatımın yıkılmasına az süre kalmış (:
  • 14-02-2009, 12:20:06
    #7
    Bu yurtdışındaki üniversiteler hakkında tam detaylı bilgileri nereden alabiliriz arkadaşlar? Kıbrıs değil.Kırım,Ukrayna,Yeni Zellanda,Singapur filen.
  • 14-02-2009, 12:29:52
    #8
    Ufuk Gedik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu yurtdışındaki üniversiteler hakkında tam detaylı bilgileri nereden alabiliriz arkadaşlar? Kıbrıs değil.Kırım,Ukrayna,Yeni Zellanda,Singapur filen.
    O ülkelere eğitim danışmanlığı yapan firmaları araştır gerekli bilgiyi verirler.
  • 14-02-2009, 13:07:42
    #9
    Gorgon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilk yılın ise, puanın düşer öss de. 2.sene girmeni tavsiye ederim bakalım öyle yapacağım ben, geçen sene girmedim bu sene gireyim
    ilk yılım,yabancı dil sınavına giricem de seneye mi gireyim o zaman?