• 22-09-2010, 00:39:44
    #46
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    giderlerde vergiden düşer o zaman şirket açalım ne kadar eve harcama yapıldıysa vergiden gider olarak düşelim yine vergi vermicek duruma gelirsin. Sırf tartışma olsun diye yalan söylemenin alemi yok vergi veriyorum falan diye.
  • 22-09-2010, 00:41:44
    #47
    Üyeliği durduruldu
    ismail adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben vergi hakkında söylediklerine birşey demedim ödenmesi gerekiyor elbette ama kimse ödemez kimsedende alamazlar. Sadece senin ödemediğini ortaya çıkardım.

    konu kilitlenebilir.
    bravo valla süper cıkardın.

    herkese iyi geceler.
  • 22-09-2010, 00:50:09
    #48
    ismail adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    zaten maliye ufak meblağlarla ilgilenmez. Ama türkiyede aylık adenseden 100bin dolar üzeri alanlar var onlara illaki maliye sorar değilmi?
    Aylık 100 bin dolar kazansın herkes vergi verir emin ol =) Hatta ben ilk ayki kazancımın %50 sini bağışlarım emin ol =)
  • 22-09-2010, 00:50:31
    #49
    Üyeliği durduruldu
    tamam ben yalan söylüyorum

    siz şirketi acın ev harcamasını gider gösterip vergi vermicek duruma gelin ödemeyin, vallahi dahice..

    muhasebeci beyan eder netten, vergiyi mükellef öder. ne görüntüsünden bahsediyosunuz anlamadım hala.. bizim inci sözlükten mi geliyo bu caps bağımlılığı

    neyse affedin yalanla sizi meşgul ettim, eksi rep verir öcünüzü alırsınız zaten

    konu kilitsensin, iyi geceler.

    konu kilitlenebilir
  • 22-09-2010, 00:52:04
    #50
    izm
    Üyeliği durduruldu
    Google kazancının vergisini ABD'ye ödemiyor mu? Bizim yayınladığımız reklamdan kazanılan paradan vergi zaten ödeniyor sonuçta öyle değil mi?
    Birde biz mi vermeliyiz 2 kere vergi mi verilir?
    Eğer talep edeceklerse Google'dan talep etmeliler.
  • 22-09-2010, 00:55:21
    #51
    Öncelikle söğle bir durum var ticaretin tamamı Yurt dışında gelişiyor adwords hesabı olan yurt dışına ödeme yapar adsense yayınlar ödeme yapar yani parayı alan firma yurtdışında para karşılığı hizmet veren firma yurtdışında vergisinide orda ödüyor türkiye bunun hesabı sorabilirmi ? Yani ben çinde birşey aldım sattım parasını türkiyedeki ortağıma gönderdim vergi dairesi bunun hesabını sorabilirmi ?

    Edit : Yani benim babam amerikada bir ücret alıp bunun karşılığı hizmet verdi parayı bana gönderdi devlet sordu bu para nerden geldi ben dedim babamdan geldi devlet sordu niye geldi ben derim ne biliyim git ona sor derim aynı şey google içinde geçerli değilmidir.Kafam karıştı azcık
  • 22-09-2010, 00:59:01
    #52
    mersinstyle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aylık 100 bin dolar kazansın herkes vergi verir emin ol =) Hatta ben ilk ayki kazancımın %50 sini bağışlarım emin ol =)
    emin ol bu duruma geldiğinde yine vermezsin. Sonuçda bir ara milyar dolarlık googlede kapatılmış vergi ödemediğinden dolayı adamlar niye ödesinki sonradan ödedimi bilmiyorum ama iş tatlıya bağlandı galiba.
  • 22-09-2010, 01:03:46
    #53
    izm
    Üyeliği durduruldu
    hukuki.nette benzer bir örnek okudum bizi ilgilendiren kısmı aşağıya alıntıladım...
    ; adlı üyeden alıntı:
    Ben de internet üzerinden yazılım işi yapıyorum.. Türkiye'de bulunan hesabıma her ay 10 bin ile 20 bin dolar arası değişen miktarlarda para geliyor.. Bu kazancı bana parayı yollayan kişinin ülkesinde vergilendirdiğim için Türkiye'de hiçbir sorun yaşamıyorum.. Çünkü uluslararası yasalara göre bir kazanç iki defa vergilendirilemez...

    Arkadaş, eğer parayı hesabına yatırmadan önce Sırbistan-Karadağ yasalarına göre vergilendirip bunu belgeleyebilirsen Türkiye'de sana kralı yan gözle bakamaz... Tek açığın vergi... Bunu çözemezsen başını çok ağrıtırlar... Sanane kardeşim, aha sana belge.. Parayı orada kazandım, buradaki hesabıma geçtiler diyeceksin, iş bitecek...
    Soru soran kişi sırbistanı sorduğu için cevapta oranın adı geçiyor.
  • 22-09-2010, 01:20:38
    #54
    Arkadaşlar vergi gibi birşey yoktur tekrar söylüyorum.
    Siz adwors reklam verdiginizde sizin elinize fatura geçiyormu bana bunu söyleyin ?
    Tabiki geçmiyor geçse bile Abd kaşesi altında geçiyor ve bunu tr de degerlendiremiyorsunuz.
    Aynı şey adsense geliri içinde öyle:

    Misal siz Esnafsınız.Bir bilgisayar aldınız.Bu bilgisayarın faturasını aldıgınız Şirketten alıyorsunuz.Ve bu bilgisayarı sattıgınızda sattıgınız kişiye fatura kesiyorsunuz.
    E ne oluyor siz sadece kar payı üzerinden vergi veriyorsunuz eger pc yi 2000 tl ye satmış iseniz 2000 tl nin degil yaptıgınız kar miktarının vergisiniz verirsiniz.

    Eee o zaman türkiyede faturalandırılmayan bir ürünün kdv sini ödemek gibi bir mantık olabilirmi ?

    Esnaf olan ve maliye işlerini iyi bilen birisi ne demek istedigimiz daha iyi anlayacaktır.
    Türkiye'ye ayda 1 trilyona yakın ödeme yapıyordur google.Maliye bunları gördügü halde tepemize neden binmiyor ? Çünkü google türkiye'ye fatura kesmiyorki gelsin bizim googleden kazandıgımız paranın vergisini istesin ? mantıga uymyana birşey.