- Adsense kazançlarında vergi vermek durumunda mıyız?
- Vergi vermemiz gerekli ise bunu nasıl beyan ederiz?
- Google, adsense kazançlarının faturasını kesiyor mu ve eğer kesiyorsa bu faturayı nasıl temin edebiliriz?
Bu soruların cevabını bulamadım, yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Teşekkürler.
Vergi Konusu - Cevap bulamadığım sorular
21
●1.904
- 08-08-2008, 06:05:42
- 08-08-2008, 20:52:08Çalıştığın firma önemli değil, para kazanıyorsan vergisini devlete ödemelisin. Ama pek kimsenin yaptığını zannetmiyorum ( ben de dahil)pyromus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-08-2008, 22:35:57Bu ülke sınırları içerisinde para kazandığın sürece, vergi ödeme zorunluluğun var. Gelir varsa, vergi vardır kısaca. Ancak takibi zor olduğu için kimse ödemiyor.pyromus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-08-2008, 01:07:43Yücel anlatamıyorum galiba. Bu ülke sınırları içinde para kazanmıyorum. Hostum amerika, Reklamveren amerika. Türkiye içinde beni bağlayan bişi var mı ? Internette bütün gün geziyorum desem kim çıkıp ne diyebilir ? Soran olursa oyun oynuyorum bütün gün nette. Mal alıp satmıyorum, bürom yok, bütün gün evdeyim.Yuc3L adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca türkiyede harcadıgın herşeyden %18 kesiliyor, otobüs bileti, elbise, yemek herşey. ben zaten devlete vergi veriyorum. Türkiyede beş yaşındaki cocuk bile vergi veriyo.
Hangi işletme kendi kazancından vergi verdiğini gördün ? aldıgın ürünler = maliyet + kar + vergidir. Satıcı hiçbir zaman vergi ödemez. Ödediği vergi bizim paramızdır onun değil. - 10-08-2008, 02:37:15Bu sektörde kayıtdışı çalışmanın kolay olduğunu söylemiştim zaten.pyromus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çok işletmenin kendi kazancından vergi verdiğini gördüm.
Olayı mantığınla yorumlamaya çalıştığın için hataya düşüyorsun bence, çünkü önce gelen kanunlardır.
Türkiye'de yaşıyorsun, T.C vatandaşısın, dolayısıyla Türk Gelir Vergisi Kanunlarına tabisin. Türkiye içinde ve dışında elde ettiğin tüm kazançlardan vergiye tabisin. - 10-08-2008, 16:46:56En basitinden bi örnek verecek olursak; Ben çalışmıyorum bütün gün evde yan gelip yatıyorum her ay banka hesabıma abd den babam para yolluyo. olay bitmiştir. Kimseye vergi vermek zorunda değilim

Banka hesabına her ay 10bin$ giren bi adam çalışıyor diye bi kaide söz konusu değil. Devletin gelip senden para istemesi de
Vergi dairesi, türkiye şartlarında çalıştığımı kanıtlayacak bi belge sunamazsa benden para almaya hakkı yoktur. Türk vergi kanunu diyoruz, Ulusal vergi kanunu değil.
Olay yanlış yere çarpıtılmasın. Türküm. Burda yaşıyorum bu ülkeye borçluyum herşeyimi. Söz konusu vergi kanunu olunca. Olay daha da derinden sentezlenmesi lazım. Ben vergi levhası olan bi işletme olmadıgım sürece kimse benden ücret talep edemez. Hatta türk devletinin bizle gurur duyması lazım. Ülke ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Yurt dışından ülkemize para giriyor bizim sayemizde.

