• 10-08-2008, 17:55:53
    #10
    pyromus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En basitinden bi örnek verecek olursak; Ben çalışmıyorum bütün gün evde yan gelip yatıyorum her ay banka hesabıma abd den babam para yolluyo. olay bitmiştir. Kimseye vergi vermek zorunda değilim
    Banka hesabına her ay 10bin$ giren bi adam çalışıyor diye bi kaide söz konusu değil. Devletin gelip senden para istemesi de
    Vergi dairesi, türkiye şartlarında çalıştığımı kanıtlayacak bi belge sunamazsa benden para almaya hakkı yoktur. Türk vergi kanunu diyoruz, Ulusal vergi kanunu değil.
    Olay yanlış yere çarpıtılmasın. Türküm. Burda yaşıyorum bu ülkeye borçluyum herşeyimi. Söz konusu vergi kanunu olunca. Olay daha da derinden sentezlenmesi lazım. Ben vergi levhası olan bi işletme olmadıgım sürece kimse benden ücret talep edemez. Hatta türk devletinin bizle gurur duyması lazım. Ülke ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Yurt dışından ülkemize para giriyor bizim sayemizde.
    Ben sadece kanunen vergi mükellefisin diyorum, sen; kaçırıyorum nasıl kanıtlayacaklar diyorsun.
    Öncelikle kanıtlamak istediklerinde zaten sıkıntı çekmeyecekler; sen kendini kurtarmak için itiraz edip dava açacaksın muhtemelen. Gördüklerime dayanarak söylüyorum (adsense değil, başka şekillerde) senin para kazanıp fatura kesmediğine dair tutanak tutulursa ya dava açacaksın yada ödeyeceksin cezanı ve vergini. Dava açtığın zamanda muhtemelen kaybın artacak.
    Tekrar vurguluyorum, takibi zor olduğu için; elbette şuanki gibi kaçırmaya devam edebilirsin, kimse gelip seni bulmaz kolay kolay. Ancak kanunen vergisini ödemelisin.
  • 12-08-2008, 02:56:20
    #11
    Bu ülkede uyuşturucu kaçakçılığı bile yapsan vergisini vermek zorundasın. Hukuk sistemi böyle.
  • 12-08-2008, 04:38:29
    #12
    Bu olaya yakında Unakıtan el atacaktır. Çalışmalar olduğunu duymuştum televizyonda.
  • 12-08-2008, 04:40:27
    #13
    Üyeliği durduruldu
    tamam vergimizi verelim. bu gelirlerimize yansayacak mı?
  • 12-08-2008, 05:34:23
    #14
    bu ay adtechten 67.80 YTL kazandım... kdvsi, gelir vergisiyle elime geçen para 48.84 oldu bence çok kurcalamayın bu vergi konusunu
  • 12-08-2008, 05:41:13
    #15
    pyromus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence gerekmiyor. sonuçta çalıştıgım firma yabancı bi firma. Üye olurken de şirket olmadıgımı beyan ediyorum. geri kalan sorumluluk googleye aittir.
    Yasal bazı standartlar var. Standardın alt eşiğini bilmiyorum. Ancak belirlenmiş eşik altındaki gelirler beyana ve vergiya tâbi değil. Bu konuda bir muhasebeciye danışabilir ya da vergi dairesi veya maliye banaklığından Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde kesin bilgiyi alabilirsiniz.

    Bilgi Edinme Kanunu, gerçek ya da tüzel kişilerin kurum il ilgili bilgi taleplerinin müracat edilen kurum içi durumlarda 15 gün, kuruma bağlı alt ya da üst kurumu ilgilendiren durumlarda ise yine müracat ettiğiniz kurum tarafından 30 gün içinde cevaplanmasını gerektiriyor ve bu kanun iyi işliyor. Yani bu süreler içinde cevabınızı muhakkak alıyorsunuz. Müracat ettiğiniz kurum ya da alt veya üst kurumunu ilgilendiren bir durum söz konusu değilse yine belirlenmiş 15 günlük süre içinde size ilgili kurumun hangisi olduğu ve oraya başvurmanız gerktiğine dair bir cevap veriliyor.

    Eğer geliriniz belirlenmiş eşiğin üzerindeyse ticari kimlik aranmaksızın beyan ile mükellefsiniz. Beyan edilen gelirlerden de o gelirin sınıfına binaen belirlenmiş kalem ve oranda vergi alınıyor. Eşiğin altındaki gelirlerde beyan ve dolayısıyla vergi mükellefiyeti bulunmuyor.

    Konunun sitenizin konumu ile pek alakası yok. Zira o kazancı iç piyasada harcayarak ekonomi üzerinde bireysel etki sahibsiniz.

    Benim bildiğim bu.
  • 12-08-2008, 05:47:08
    #16
    Üyeliği durduruldu
    pyromus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En basitinden bi örnek verecek olursak; Ben çalışmıyorum bütün gün evde yan gelip yatıyorum her ay banka hesabıma abd den babam para yolluyo. olay bitmiştir. Kimseye vergi vermek zorunda değilim

    Banka hesabına her ay 10bin$ giren bi adam çalışıyor diye bi kaide söz konusu değil. Devletin gelip senden para istemesi de

    Vergi dairesi, türkiye şartlarında çalıştığımı kanıtlayacak bi belge sunamazsa benden para almaya hakkı yoktur. Türk vergi kanunu diyoruz, Ulusal vergi kanunu değil.

    Olay yanlış yere çarpıtılmasın. Türküm. Burda yaşıyorum bu ülkeye borçluyum herşeyimi. Söz konusu vergi kanunu olunca. Olay daha da derinden sentezlenmesi lazım. Ben vergi levhası olan bi işletme olmadıgım sürece kimse benden ücret talep edemez. Hatta türk devletinin bizle gurur duyması lazım. Ülke ekonomisine katkıda bulunuyoruz. Yurt dışından ülkemize para giriyor bizim sayemizde.
    güzel açıklama.
  • 12-08-2008, 06:09:48
    #17
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    bence Yurtdisindan parası gelen vergi levhasi fln olmayan bir insan vergi ödemek zorunda olmaz. tabi kanun nedir biLemem.
  • 15-08-2008, 10:39:54
    #18
    Peki, ben bu vergiyi vermek istiyorsam kime ve nereye başvurmalıyım, bu konuda bilgisi olan var mı?

    Bir de bu vergi % kaçtır?