• 02-06-2019, 22:29:01
    #19
    yassara61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size bir taktik daha vereyim,
    Madem ads engelliyor facebook verin. Facebook sayfası açın ve araplara japonlara endonezyalılara ve amerikanları seçerek reklam verin en düşük maliyetle. Bu durumda sosyal trafiğinizde artmış olacak.

    Bu sistemi kuran baronlar bilgi paylaşmayarak karlarını mı koruduklarını düşünüyorlar?Bilgi paylaştıkça çoğalır. Dünya 7milyar dan fazla. Kendilerinin yöntemini paylaşması karına engel olmaz aksine çakallığına destek olur.
    O halde yabancı içerikli bir site olmalı değil mi?
    Türkçe icerik için faydasız olur?
  • 02-06-2019, 22:59:20
    #20
    Evet Mutlaka öyle. En azından ingilizce olması evrensel olur. Ve gerçekten karlı bir iş çıkarmış olunur. Türkçe olarak iş yapmak istedim ama zaten hit almak çok zor birde tbm ler 0,01 civarında. Hiç uğraşmaya değmez
  • 02-06-2019, 23:12:57
    #21
    Çok basit matematik yaptığımızı varsayarsak:

    1.000 TL reklam yaptınız ve karşılığında 1.500 lira kazandınız. (Kar oranı %50 diyelim yüksekten uçarak)

    Yanlış bilmiyor isem çıktığınız reklam için %15 vergi ödemeniz gerekiyor. Bu da 150 liraya denk geliyor.

    1.500 lira adsense tarafından hesabınıza para geldi. Bunun için %18 KDV ödemeniz gerekiyor. Yaklaşık 230 lira yapıyor.

    Matrah üzerinden %15 gelir vergisini de koyun. Bu da 200 lira civarı tutuyor.

    Gelir: 1.500
    Gider: 1.000 reklam + 150 reklam vergisi + 230 kdv + 200 gelir vergisi = 1.580

    Ha derseniz ki benim vergiden başım yanmaz kaçarım, ederim 1 sene sonra o 1.580 lirayı 5.000 lira ödersiniz.

    Devletin paraya o kadar ihtiyacı var ki bilmediği sektörlere dahi vergi koydu ki işi öğrendiğimde ben bunları bir şekilde tahsil ederim diye

    Hesaplamalarda ufak tefek hatalar olabilir. Ama rakam yaklaşık çıkacaktır. Firma ya da işletmeniz yoksa bir de mükellefiyet açmanız lazım. Bunun için de sigortayı, stopajı, muhasebeci ücretini eklemiyorum.

    Not: İlk postlarda bir arkadaş yazmıştı aksini iddia eden bu işi yapıyordur, pastayı paylaşmak istemiyordur diye. Yılbaşına kadar bu şekilde çalışmışlığım var. Taaa ki vergisel konularda düzenlemeler yapılana kadar. Tecrübelerime dayanarak verdiğim %50 kar oranı da gördüğüm maksimum kazanç idi. Rekabetin olmadığı, kalite puanının 10, adsense tıklama oranlarının %8-10 olduğu dönemler.

    Kalite puanınız ve sitenizde ki yerleşimlerden kaynaklı tıklama oranlarınızın düşük olduğunu varsayarak önce Google'a sonra da devlete çalışmış olursunuz.
  • 02-06-2019, 23:36:02
    #22
    Lorke adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok basit matematik yaptığımızı varsayarsak:

    1.000 TL reklam yaptınız ve karşılığında 1.500 lira kazandınız. (Kar oranı %50 diyelim yüksekten uçarak)

    Yanlış bilmiyor isem çıktığınız reklam için %15 vergi ödemeniz gerekiyor. Bu da 150 liraya denk geliyor.

    1.500 lira adsense tarafından hesabınıza para geldi. Bunun için %18 KDV ödemeniz gerekiyor. Yaklaşık 230 lira yapıyor.

    Matrah üzerinden %15 gelir vergisini de koyun. Bu da 200 lira civarı tutuyor.

    Gelir: 1.500
    Gider: 1.000 reklam + 150 reklam vergisi + 230 kdv + 200 gelir vergisi = 1.580

    Ha derseniz ki benim vergiden başım yanmaz kaçarım, ederim 1 sene sonra o 1.580 lirayı 5.000 lira ödersiniz.

    Devletin paraya o kadar ihtiyacı var ki bilmediği sektörlere dahi vergi koydu ki işi öğrendiğimde ben bunları bir şekilde tahsil ederim diye

    Hesaplamalarda ufak tefek hatalar olabilir. Ama rakam yaklaşık çıkacaktır. Firma ya da işletmeniz yoksa bir de mükellefiyet açmanız lazım. Bunun için de sigortayı, stopajı, muhasebeci ücretini eklemiyorum.

    Not: İlk postlarda bir arkadaş yazmıştı aksini iddia eden bu işi yapıyordur, pastayı paylaşmak istemiyordur diye. Yılbaşına kadar bu şekilde çalışmışlığım var. Taaa ki vergisel konularda düzenlemeler yapılana kadar. Tecrübelerime dayanarak verdiğim %50 kar oranı da gördüğüm maksimum kazanç idi. Rekabetin olmadığı, kalite puanının 10, adsense tıklama oranlarının %8-10 olduğu dönemler.

    Kalite puanınız ve sitenizde ki yerleşimlerden kaynaklı tıklama oranlarınızın düşük olduğunu varsayarak önce Google'a sonra da devlete çalışmış olursunuz.
    Ürkütücü,
    Her adwords reklam veren ve her adsense geliri olan vergi ödemek zorunda, gibi yazmışsınız

    Adsense gelirini 3-4 hesaba bölmek bu riski azaltmaz mı?
  • 02-06-2019, 23:40:25
    #23
    Lorke adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok basit matematik yaptığımızı varsayarsak:

    1.000 TL reklam yaptınız ve karşılığında 1.500 lira kazandınız. (Kar oranı %50 diyelim yüksekten uçarak)

    Yanlış bilmiyor isem çıktığınız reklam için %15 vergi ödemeniz gerekiyor. Bu da 150 liraya denk geliyor.

    1.500 lira adsense tarafından hesabınıza para geldi. Bunun için %18 KDV ödemeniz gerekiyor. Yaklaşık 230 lira yapıyor.

    Matrah üzerinden %15 gelir vergisini de koyun. Bu da 200 lira civarı tutuyor.

    Gelir: 1.500
    Gider: 1.000 reklam + 150 reklam vergisi + 230 kdv + 200 gelir vergisi = 1.580

    Ha derseniz ki benim vergiden başım yanmaz kaçarım, ederim 1 sene sonra o 1.580 lirayı 5.000 lira ödersiniz.

    Devletin paraya o kadar ihtiyacı var ki bilmediği sektörlere dahi vergi koydu ki işi öğrendiğimde ben bunları bir şekilde tahsil ederim diye

    Hesaplamalarda ufak tefek hatalar olabilir. Ama rakam yaklaşık çıkacaktır. Firma ya da işletmeniz yoksa bir de mükellefiyet açmanız lazım. Bunun için de sigortayı, stopajı, muhasebeci ücretini eklemiyorum.

    Not: İlk postlarda bir arkadaş yazmıştı aksini iddia eden bu işi yapıyordur, pastayı paylaşmak istemiyordur diye. Yılbaşına kadar bu şekilde çalışmışlığım var. Taaa ki vergisel konularda düzenlemeler yapılana kadar. Tecrübelerime dayanarak verdiğim %50 kar oranı da gördüğüm maksimum kazanç idi. Rekabetin olmadığı, kalite puanının 10, adsense tıklama oranlarının %8-10 olduğu dönemler.

    Kalite puanınız ve sitenizde ki yerleşimlerden kaynaklı tıklama oranlarınızın düşük olduğunu varsayarak önce Google'a sonra da devlete çalışmış olursunuz.

    Hocam;

    İnternet üzerinden gelirde 2019 yılı içerisinde 32.000 TL üzeri gelirlerinizde %15 beyan edilmesi gerekiyor. 32K üstü gelirlerinizde muhasebeci tutmak şart. Bu tutar geçildiği zaman, yurtiçi gelirlerinizi raporlar bölümünde belirleyip, Tr'den gelirler için KDV kesilir (ki TR gelirleri çok düşüktür zaten ciddi KDV çıkmaz). Devlet baba derki; TR'de kazandığın ve her yıl belirlenen tutar üstünde gelirin varsa vergini ödersin. Ama dışarıdan gelir sağlarsan bu ülke olarak işimize gelir ve KDV muafiyeti uygularım.
    Ben işlemlerinizi yaparım Mali müşavirlik ruhsatına sahibim

    Kazanılan gelirin matrahının belirlenmesinde gelirin safi olması yani gelir etme için harcanan giderlerin düşülmesi ile belirlenir. Adwords ile yapılan harcama gelir elde edilirken harcanan tutardır. Bu durumda gelir vergisi belirlerken adwords giderinin düşürülmesi gerekir. Muhtemelen Adwords KDV 'si TR'den kazanılan KDV'den daha büyüktür bence KDV ödemek zorunda kalmazsınız diye düşünüyorum.

    Cari yıl içerisinde (01.01.2019-31.12.2019) 32.000 TL gelir elde edildi, 5.000 TL adwords harcaması yapıldı. Bu durumda 32K limitini düşürmüş ve gelir vergisini ödememiş olursunuz. Tabii ben harcama yaptım gelir vergisinden muafim diyemeyiz, beyannamenin verilip bu harcamayla safi tutarın 32K nın altında olduğunu bildirmek gerekiyor. Yoksa maliye'den telefon alıp davete çağırılsınız
    Özetle; reklam harcamalarınız gideriniz olur, gelirinizi belirlerken size yük çıkartmaz aksine hafifletir. Kazanılan gelir için sadece Türkiye'de kazanılan tutar için google'a kdv kesilir, yurt dışı gelirlerinde kesilmez. Zaten Google 'da adwors için size kdv li fatura keseceği için KDV yükünüz çıkmaz.
  • 02-06-2019, 23:44:34
    #24
    yassara61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam;

    İnternet üzerinden gelirde 2019 yılı içerisinde 32.000 TL üzeri gelirlerinizde %15 beyan edilmesi gerekiyor. 32K üstü gelirlerinizde muhasebeci tutmak şart. Ben işlemlerinizi yaparım Mali müşavirlik ruhsatına sahibim

    Kazanılan gelirin matrahının belirlenmesinde gelirin safi olması yani gelir etme için harcanan giderlerin düşülmesi ile belirlenir. Adwords ile yapılan harcama gelir elde edilirken harcanan tutardır. Bu durumda gelir vergisi belirlerken adwords giderinin düşürülmesi gerekir.

    Cari yıl içerisinde (01.01.2019-31.12.2019) 32.000 TL gelir elde edildi, 5.000 TL adwords harcaması yapıldı. Bu durumda 32K limitini düşürmüş ve gelir vergisini ödememiş olursunuz. Tabii ben harcama yaptım gelir vergisinden muafim diyemeyiz, beyannamenin verilip bu harcamayla safi tutarın 32K nın altında olduğunu bildirmek gerekiyor.
    Niye bu kadar yazdım bilmyorum kusuruma bakmayın, özetle; reklam harcamalarınız gideriniz olur, gelirinizi belirlerken size yük çıkartmaz aksine hafifletir. Kazanılan gelir için sadece Türkiye'de kazanılan tutar için google'a kdv kesilir, yurt dışı gelirlerinde kesilmez. Zaten Google 'da adwors için size kdv li fatura keseceği için KDV yükünüz çıkmaz.
    Adwords reklamlarını başkasına yaptiriyordum. Sanırım kendi hesabımdan yapmak ileride kanıt olarak fayda sağlayacak. Başkasının çıktığı reklamları ispatlamak imkansız olabilir.
  • 02-06-2019, 23:46:50
    #25
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adwords reklamlarını başkasına yaptiriyordum. Sanırım kendi hesabımdan yapmak ileride kanıt olarak fayda sağlayacak. Başkasının çıktığı reklamları ispatlamak imkansız olabilir.
    Başkası bir işletme ise fatura eder size. Ama öyle bir durum yoksa adınıza fatura kestirin ileride lazım olabilir. İyi bir gelir varsa ileride Devlet Baba hakkını arıyor mutlaka.
  • 03-06-2019, 01:59:14
    #26
    yassara61 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam;

    İnternet üzerinden gelirde 2019 yılı içerisinde 32.000 TL üzeri gelirlerinizde %15 beyan edilmesi gerekiyor. 32K üstü gelirlerinizde muhasebeci tutmak şart. Bu tutar geçildiği zaman, yurtiçi gelirlerinizi raporlar bölümünde belirleyip, Tr'den gelirler için KDV kesilir (ki TR gelirleri çok düşüktür zaten ciddi KDV çıkmaz). Devlet baba derki; TR'de kazandığın ve her yıl belirlenen tutar üstünde gelirin varsa vergini ödersin. Ama dışarıdan gelir sağlarsan bu ülke olarak işimize gelir ve KDV muafiyeti uygularım.
    Ben işlemlerinizi yaparım Mali müşavirlik ruhsatına sahibim

    Kazanılan gelirin matrahının belirlenmesinde gelirin safi olması yani gelir etme için harcanan giderlerin düşülmesi ile belirlenir. Adwords ile yapılan harcama gelir elde edilirken harcanan tutardır. Bu durumda gelir vergisi belirlerken adwords giderinin düşürülmesi gerekir. Muhtemelen Adwords KDV 'si TR'den kazanılan KDV'den daha büyüktür bence KDV ödemek zorunda kalmazsınız diye düşünüyorum.

    Cari yıl içerisinde (01.01.2019-31.12.2019) 32.000 TL gelir elde edildi, 5.000 TL adwords harcaması yapıldı. Bu durumda 32K limitini düşürmüş ve gelir vergisini ödememiş olursunuz. Tabii ben harcama yaptım gelir vergisinden muafim diyemeyiz, beyannamenin verilip bu harcamayla safi tutarın 32K nın altında olduğunu bildirmek gerekiyor. Yoksa maliye'den telefon alıp davete çağırılsınız
    Özetle; reklam harcamalarınız gideriniz olur, gelirinizi belirlerken size yük çıkartmaz aksine hafifletir. Kazanılan gelir için sadece Türkiye'de kazanılan tutar için google'a kdv kesilir, yurt dışı gelirlerinde kesilmez. Zaten Google 'da adwors için size kdv li fatura keseceği için KDV yükünüz çıkmaz.
    Söylediklerinizin doğru olma ihtimali yüksek. Kesin bilmediğim konularda söylediklerim yorumdan öteye geçemez.

    Ancak dikkat etmişsinizdir adsense ödemeleri için forumdan davet edilen çok sayıda arkadaşımız oldu. Aralarından birkaçı adwords ve sosyal medya üzerinden reklam ile trafik sağlayıp kazanç sağlıyordu. Hiç birinin gözünün yaşına bakılmadığını ve söylediğiniz gibi reklam harcamalarını düşmediklerini okumuştum.

    Söylediklerim sadece görüp duyduklarımdan ibaret paylaşımdır ve kesin doğruluğu yoktur. Yapacak arkadaşların dikkat etmesinde ve her türlü sonuca hazır olmalarında lüzum olduğunu düşünüyorum.
  • 03-06-2019, 03:03:32
    #27
    Muhasebenin dönemsellik kavramı gereği yapılan satışlar bulundukları ay içerisinde bildirilmesi gerekir. Gider faturaları için cari yıl yeterli olur. Yani 32K TL tutara ulaşıldığı ayı takip eden dönemde beyanname verilmediyse vergi ziyaı cezası uygulanır. Kazanılan gelir için ceza işlemi de izleyen yıl izahat edildiyse zaten yıl geçtiği için adwords faturaları da geçerli olmaz ) bence bilinçli de geç izahata davet ediyorlar. Adwords faturaları yada giderleri en son izleyen yıl ocak ayının 24 üne kadar bildirebiliriz. Ama maliye de daha sonraki dönemde işlem yaptığı için ne kadar gider göstersekde kabul edilmez.