• 23-09-2010, 11:33:52
    #10
    Cambridge Üniversitesi' ne kayıtlarını bekliyoruz...
    :P
  • 23-09-2010, 11:38:35
    #11
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşların dediği gibi el yakana kadar pek sorun olcağını zannetmiyorum fakat şunu bir deneyin.
    Laptobu açık bırakın arka planda sadece normal programlar çalışsın bekleyin biraz ve sonra sıcaklığı ölçün . Eğer fazla ısınmışsa bir sorun vardır. Ayrıca makine %100 şarz olmul durumda ise makineyi şarzdan çekin. Asla pil tam dolu iken şarzda kalmasın.Bu makineye çok zarar veren bir durum.
    Fazla ısınmayı engellemek için adaptörü mutlaka bir zemine koyun. Adaptör havada durmasın . Parke,Beton gibi zemine koyarsanız adaptör zemin ile ısı alış-verişi gerçekleştirdiğinden ısınma sorunu bir nebze azalacaktır.
  • 23-09-2010, 15:16:45
    #12
    gevv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    normal hocam takmayın kafanızı el yakana katar tutulmayacak hale gelene kadar sorun olmaz öyle bir durum olduğunda devre korumaya geçer çalışmaz



    zaten kapalı tip olduğu için ısıyı dış plastik kasası sayesinde dışarı veriyor

    devre içindeki soğutucularda plastik kasa ile neredeyse yapışık yani temas halinde bu yüzden ısı daha yoğun olur


    bu arada adaptörün markası nedir
    tmm hocam sağol. Markasına akşam bakar söylerim.

    residense adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cambridge Üniversitesi' ne kayıtlarını bekliyoruz...
    :P
    Birşey anlamadım.

    Xander01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşların dediği gibi el yakana kadar pek sorun olcağını zannetmiyorum fakat şunu bir deneyin.
    Laptobu açık bırakın arka planda sadece normal programlar çalışsın bekleyin biraz ve sonra sıcaklığı ölçün . Eğer fazla ısınmışsa bir sorun vardır. Ayrıca makine %100 şarz olmul durumda ise makineyi şarzdan çekin. Asla pil tam dolu iken şarzda kalmasın.Bu makineye çok zarar veren bir durum.
    Fazla ısınmayı engellemek için adaptörü mutlaka bir zemine koyun. Adaptör havada durmasın . Parke,Beton gibi zemine koyarsanız adaptör zemin ile ısı alış-verişi gerçekleştirdiğinden ısınma sorunu bir nebze azalacaktır.
    şarj %100 doluyken şarjda kalmasının sakıncası nedir. Benim bildiğim herkez böyle kullanır şarj doluysa zaten pc adaptör takılıyken elektriği adaptörden alır pilden almaz ki pilde dolu olduğundan şarj etmeyi bırakır bu mantıklı olandır ? sizce ?
  • 23-09-2010, 15:22:42
    #13
    sunucuoptimizasyon.com
    Pek tabiki elektriğin olmadığı mekanlar haricinde notebook adaptöre bağlı olarak kullanılmalıdır, zaten şarj işlemi bittiğinde batarya enerji çekmeyi keser doğal olarak adaptörde şarj için ekstra enerji çekmeyi bırakır, sadece notebook'un ihtiyacı olan enerjiyi sağlar. Bataryayı bilgisayardan çıkartın, adaptörü fişten çekin falan bunlar hurafeden fazlası değil
  • 23-09-2010, 17:48:12
    #14
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pek tabiki elektriğin olmadığı mekanlar haricinde notebook adaptöre bağlı olarak kullanılmalıdır, zaten şarj işlemi bittiğinde batarya enerji çekmeyi keser doğal olarak adaptörde şarj için ekstra enerji çekmeyi bırakır, sadece notebook'un ihtiyacı olan enerjiyi sağlar. Bataryayı bilgisayardan çıkartın, adaptörü fişten çekin falan bunlar hurafeden fazlası değil
    Yani işin aslı

    Pil %100 dolar > laptop Gücü Elektrikten alır > Pil Deforme olmaz > Adaptör de Isınmaz. > Pil dolduktan sonrada pil çıkartılmaz.
  • 23-09-2010, 20:41:02
    #15
    Pil %100 dolu ve güç takılı iken pile bir zarar olmaz. Olsa olsa bilgisayarın sıcaklığından dolayı pil zarar görür bu da çok uzak bir ihtimal.
  • 24-09-2010, 17:38:24
    #16
    yemekim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pil %100 dolu ve güç takılı iken pile bir zarar olmaz. Olsa olsa bilgisayarın sıcaklığından dolayı pil zarar görür bu da çok uzak bir ihtimal.
    Olmaz hocam dün denedim bu konuları pil %100 dolu adaptör takılı ve ısınma yok. Ancak oyuna girdiğiniz zaman ısınmaya başlıyor bunun nedeni de fanın hızlı çalışması laptopun performans moduna geçmesi.
  • 24-09-2010, 21:00:37
    #17
    neye olmaz dediğinizi anlayamadım?
  • 24-09-2010, 22:16:31
    #18
    arkadaşlar batarya mantığı doldur boşalt dır zaten.Batarya dolduğunda çıkartacaksın, bittiğinde şarja takacaksın.Aksi takdirde bataryanın ömrü azalır.
    Pil dolu olduğunda hala şarja takarsanız ısınır.Başka bir zararı olmaz.