Laptop AC Adaptörün Isınması
19
●10.818
- 22-09-2010, 01:26:35Aslında adaptörün ne kadar ısınıp ısınmadığı notebookun donanımı ve o anda çektiği enerjiyle ilgili, fazla güç tüketmeyen işlemci ve ekran kartına sahip olan notebookların adaptörleri daha az enerji çektiği için daha az ısınıyor, daha fazla enerji çeken işlemci ve ekran kartlarına sahip notebookların haliyle adaptörlerinin güç kapasitesi daha fazla oluyor ve daha fazla ısınıyor. Benim notebookta i7 işlemci ve geforce gtx 280 ekran kartı var haliyle adaptörü 2 normal notebook adaptörü büyüklüğünde (120 watt) ve gerçekten el değmeyecek kadar ısınıyor ama 6 aydır sıkıntı olmadı.
- 22-09-2010, 15:38:30hocam patlama ihtimali var mı ben ondan çekiniyorum ve zaten o işlemci o performansa göre yapmışlardır herhalde adamlar ?Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-09-2010, 15:53:04Merak etmeyin patlamaz
Cep telefonu bataryalarının patlama riski daha fazla 
Ama yinede adaptörleri tüylü, halı gibi şeylerin üstüne koymamaya gayret edin, ısıyı oldukça fazla arttırıyor bu zeminler. - 22-09-2010, 18:08:00Cambridge Üniversitesi'nde çalışan uzmanlar laptop ve bataryalrı hakkında ciddi bir çalşıma yapmışlar..
ve patlama ihitmali tabiki var hemde çok tehlikeli.
servise götürmenizi öneriyorum.. belirttiğin sıcaklık sana göre az bana göre çok olabilir.
asıl teşhiş görülmeden konulamaz bu durumnlara çok tehlikeli.
servisie götürü mümkünse başka batarya al ve 2 -3 gün dene yada kendileri denesinler..
mutlaka bir teşhiş konulur ama normal demezler.!kesinlikle demezler.!
yanlız şu var;
kullanırken batarya laptopun üstünde ve şarj ediyormusun? bu hem pile zarar verir hemde ısımnöaya neden olur.
diğer durumlar ise mutlaka götür.
saygılar. - 23-09-2010, 10:34:00Bende çoğu yerde patlamaz diye okudum ancak bakacağız saol.Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Laptopun şarjı yokken hem laptopla oyun oynuyorum veya öyle takılıyorum. Performans modu var o moddayken baya ısınıyor.(El Yakmayacak Kadar)residense adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 23-09-2010, 11:17:34el yakmayacak kadar ısınıyorsa sorun yok
zaten tasarımı öyle gerektiriyor tamamen kapalı kutu
ama adaptörü yumuşak zeminde tutmamamızda fayda var mesela yatakta uzanırsınız yorganın altında kalır
yada çekyat üzerinde durur sert zeminde üzeri kapalı olmadan durması çok iyidir çünkü dış plastik kasasıda soğutma için katkı sağlıyor
adaptörün performansını arttırmak, daha iyi soğutulmasını sağlamak isterseniz matkap ile içindeki devreye zarar vermeden kasasında bir kaç tane delik açın (3.5mm matkap ucu yeterli)
ama bu işin risklerinide göze alın deliklerden sıvı ya da metal bir madde içeri kaçarsa adaptör bozulur - 23-09-2010, 11:20:50Sağol hocam bilgi için yararlı oldu. Laptop daha 2 haftalık yani adaptörde sorun olacağını sanmıyorum. Ancak laptopda performans moduna geçince fan çok hızlı çalışıyor ve oyun da oynuyorsam el yakmaya yakın ısınıyor.gevv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-09-2010, 11:29:15normal hocam takmayın kafanızı el yakana katar tutulmayacak hale gelene kadar sorun olmaz
öyle bir durum olduğunda devre korumaya geçer çalışmaz
zaten kapalı tip olduğu için ısıyı dış plastik kasası sayesinde dışarı veriyor
devre içindeki soğutucularda plastik kasa ile neredeyse yapışık yani temas halinde bu yüzden ısı daha yoğun olur
bu arada adaptörün markası nedir
Cep telefonu bataryalarının patlama riski daha fazla