R10'da son 1,5 aydır çok nadir mesaj yazıyorum. Ciddi bir piyasa daralması olduğu kesin... Ama bu süreçte yurtdışına (Katar ve İngiltere) domain sattım ve tek bir satışta kazandığım rakam r10'da 100 satışta kazandığımın 10 katı. Yani 1 domain yaklaşık 1000 domaine eşit...
Kriz zamanlarında 2 varsayım vardır:
1. Azdan az, çoktan çok gider.
2. Krizde; olan küçüklere olur, büyükler kârlarını katlarlar...
Şimdiki durum 2. durum. Bu iş ile küçük olarak ilgilenenler bu işten egale olacaklar doğal olarak. Büyükler ise işlerini katlayarak devam ettirirler...
Ben eskisi gibi alış satışı bıraktım. Eskiden kalan 25-30 domain hariç tamamen farklı bir strateji ile yaklaşıyorum. Artık maalesef jenerik domain işi para etmiyor...
Ticari - Sektörel domainler ise, akıllı davranılırsa çok ekmek yediriyor...
En nihayetinde bu işler NASİP İŞİ... Ama nasibinizi illa domain sektöründe arayacaksınız diye bir kaide yok... Dünya geniş, iş alanı geniş... Helalinden olsun yeter...
Domainlere ne oldu...
23
●1.767
- 16-04-2010, 22:42:30
- 19-04-2010, 00:19:04Ben kaçkez burda yazdım.Piyasayı öldüren domain satıcıları oldu.İster usta satıcı ister amatör, sonuçta satıcılar oldu.Ama bu durumu destekleyende r10 daki ustalar oldu.Dikkat ettim 1 tl ile açılan hiçbir konuya uyarı yada baltalayıcı tarzında mesaj yazmazlar ,yazmadılarda ama yüksek fiyatla açılan nerdeyse bütün konularda muhalefet oldular ,yok şundan dolayı okadar etmez,oha çüş reg fee bile etmez falan filan dediler ve halada demeye devam ediyorlar.
Bugün sedoda isterseniz dünyanın en kötü domaini satılsın minimum 60 $ 'dan satılılıyor.Bu aslında hem sedonun kalitesini arttırıyor hemde ordaki domainlerin,domaincilerin.Bir sektörde fiyat çok önemlidir.Örneğin türkiyenin bütün illerine gidin doktor muayene ücretleri nerdeyse aynı.Halbuki doktor istese 5 tl yede muayene eder.Ama adam şunu düşünüyor 5 tl ile muayene ederse 1 kişi yerine 10 kişi muayene olacak.1 yıl sonra hasta kalmayacak.Domain işide böyle.Öyle adam varki; kafasında proje var ama domain üretemiyor ,projesine uygun domaini senelerce bulamıyor üretemiyor ,siz gelip böyle adamlara projesine uygun domainide 5 tl ye verirseniz piyasa aynen böyle ölü gibi olur gider.Burda 15 tl ye domain alan bence yeni bir domain reglese daha iyi yapar.15 tl lik domainden sahibinede hayır gelmemiş demektir.
Fiyatı yüksek olan ilanlara destek olunacağına ,afedersiniz ama gerçekten köstek olunuyor.(destek derken ,3 kuruşluk domaini uçurun demiyorum.ama muhalafette olmasınlar.belki adamın biri dünyanın en saçma domainini bulma gibi bir projesi var.Siz bu domaine 3 kuruş dersiniz o adam servetini verir.gerçi siz daha iyi anlarsınızda nedense kendinizi tutamıyorsunuz.İşte boşuna dememiş nefsini terbiye eden ,herşeyin üstesinden gelir.)
Ayrıca sedoda satılan bir domaine en az 60 $ veren aynı domaine burda 15 tl bile vermiyor.Burda artık 1 -2 tl 'lik domainlerin satışını geçelimde artık millet bedava domain veriyor.Aslında çok güzel bir davranış.Ama kusura bakmasınlar diğer bir taraftandan saygısızlığın alası oluyor.Neden derseniz ,düşününki simitcinin biri emek veriyor ,çalışıyor çabalıyor köprü altında simit satıyor ,ama cahilin biri gelip orda bedava simit dağıtıyor.Herşeyin yeri ayrıdır.Satış bölümünde domain satılır,bedava diye bir bölüm yok.Bedava vermek isteyen msn'dekilere istese anında verir.Sırf hava olsun diye bedava domain veriyorlar.
Neyse bu arada ben domaici değilim,yanlışlıkla yolumu şaşırdım biran önce burdan(domain işinden) çıkmak istiyorum
- 19-04-2010, 18:07:12Domain alımı yapanlarla satanların profillerini iyi incelemek gerekiyor..
1. Projeciler:
Projesi olup, buna uygun domain arayanlar veya satanlardır.
Bunlarda ikiye ayrılırlar, şirketler (tüzel kişiler) ve şahıslar (gerçek kişiler).
şirketler genellikle com.tr, org.tr gibi domainler alabildiklerinden R10 ortamlarına çok faydaları olmaz.
Şahıslar jeneriği buldummu parayı bastırır, en ideal alıcı profili budur.
Satıcı olarak ise değerlendirmeleri duruma bağlıdır, en iyi domainleri projeleri istedikleri yere gelememiş hayal kırıklığı içindeki projeciden kapatırsınız, en pahalısı ise projesi ilerlemekte olan projeciden.
2. Domain koleksiyoncuları.
Bunlar almak için domain alır, satmak veya proje yapmak 2. hatta 3. planda gelir. Fiyatı 50 kere inceler, mukayese eder, hem kendi alımlarını detaylandırır hem piyasada ne kaça satılmış bakar öyle fiyat verir. Bunlar genellikle kafalarındaki rakam dilimini yakaladıklarında iyi alıcıdır, fakat çok kötü satıcıdırlar. Ticaret amaçlı almadıkları domainlerini panellerinde besleyip büyütmekten zevk aldıklarından, bunlardan domain almak, padişahtan kız almaktan zordur.
3. Al-sat'cılar.
R10'daki ticaretin %90'ı bunlardan geçer. Adeta R10'un emekçileridir. 3 e alırlar 3,10 u görünce satarlar. bazen iyi oranlarda karlar yakaladıklarında keyiflerinden yanlarına yaklaşılmaz. İşi iyi bilip, ödeme - tahsilat konusundada iyi niyetli olanları ile iş yapmanın tadına doyulmaz. En makul domainleri bunlardan alabilir, yine en karlı değilse de, en hızlı satışlarıda bunlara yapabilirsiniz.
4. Hevesliler.
Domain işine sırf heves olsun diye hasbelkader girip çıkamayanlardır. Genelde yaş ortalaması düşük, yada internet geçmişleri hafiftir. Bir heves alırlar sonra appraisalda gerçeklere toslayıp sektörden ve konudan soğurlar. Bunlardan domain asla alınmaz, beklenir, domain düşünce bedava kayıt edilir. Zaten genellikle sattıkları domainler birbiri ile bağlantısız, çoğu ipe sapa gelmez isimler sinsilesidir.
Not. Bu mesaj yarı ciddi yarı esprili yazılmıştır, kimse alınıp kırılmasın.
- 19-04-2010, 18:50:13sıralama çok doğru olmuş ve birçok domainci bu basamakların bir çoğundan geçmiştir.Ben ilk olarak heves amaçlı birkaç domain regleyerek başladım, ardından sattıklarım ve araştırmalarım bana doğru alışveriş yapmayı öğretti bir nebze ve al-sat işine sarıldım, gittikçe iş yapacağını düşündüğüm tüm domainleri almaya başladım ve şimdilerde 3-4 karakter koleksyonculuğuna başladımve teklif beklemeye başladım, sırada daha büyük adımlar var..
tabi sırayı atladığım zamanlar da oluyor mesela hala zevk için domain aldığım da oluyor, al-sat işi de yapıyorum. bazen aklıma esiyor projelendiririm deyip hoşuma giden bir domain görünce atlıyor ve üzerinde çalışmaya başlıyorum vs... - 01-05-2010, 00:27:10şaşkınlık içerisinde satış konularını takip ediyorum.
https://www.r10.net/3-4-karekterli-do...acirmayin.html
60 Tl den 18 tane 4 harf net domain satıldı. Sanırım piyasayı özetlemeye yeter. Normal koşullar altında sırf yatırım amaçla bile olsa en azından 150-200 TL ye çıkmasını beklediğim bir arttırımdı, maddi durumum yeterli olsaydı kesinlikle 150 lirayı gözden çıkarırdım ama bir çok kişinin durumundayım ve bu da satışları öldüren bir etken oluyor.
Herkes gittigidiyor daha iyidir diyor ancak yaptığım son 3 gitti gidiyor satışında toplam 270Tl lik toplam teklif aldım ve ödemeleri yapılmadığı için hiçbir şey alamadım. Nereye kadar böyle sürer bilemem, ekonomik koşullar ne alemde takip etmiyorum ancak bir yerde büyük patlama yaşanacak mutlaka... - 01-05-2010, 09:09:30Bu işlere para harcayacak insanlara ulaşamadıktan sonra ne dersek boş.. r10'da istediğimiz kadar çırpınalım çok kalite(!) domainimiz olmadıkça iyi fiyata satmamız pek mümkün olmayacak.. Son kullanıcı hedeflenmeli.. Domainci-domainciye domain sattıktan sonra pek bir anlamı kalmıyor.
100 tane domainci var..
15 tanesi projeci.
50 tanesi Domain koleksiyoncusu
25 tanesi Al-sat'cı
10 tanesi Hevesli
Rakamlar kabataslak böyle bana göre.. Projecilerin 7 tanesi para harcamak istemiyor, 4 tanesi varolan projelerin aynısı yapıyor, 2 tanesi istediği domaini bulamıyor, 2 tanesi yeni şeyler düşünüp deniyor.
Şu anki hali ile projecilerin büyük çoğunluğu aynı zamanda domainci.. Bu da kısır döngüye ortam hazırlayan etkenlerden biri.. Türkiye'de piyasa felan yok..15-20 tane ciddi yatırımcı belki vardır. Onların büyük çoğunluğu da zaten buralarda domain satmak veya proje üretmek için dolaşmaz.. Zaten ekibini çoktan kurmuştur.
Bu kategorilerin içerisine ben en çok Domain Koleksiyoncusu olduğumu düşünüyorum.. Alıyorum, istediğim fiyata yakın fiyatlara ulaşmazsa satmıyorum.. İstersem uzatıyorum, istersem düşürüyorum.. Bir nevi Hobi. - 01-05-2010, 10:01:34Üyeliği durdurulduproje harici domain arayan adam yok gibi.
sıfır domain almak daha karlı geliyor sonuçta
hatta bedava domainlerde hızla artmasıyla, google'unda uzantıya pek takıntılı olmamasıyla domain piyasası öldü.
Aslında her piyasa öldü. hosting-forum-reklam vs... bitirdiler. eskiden herşeyin bir tadı vardı. şimdi yok....