• 15-08-2014, 11:49:39
    #19
    Aslında bunda kötü ya da olumsuz bir durum yok. Herkes haklı, illa ki piyasayı öldüren faktörler bunlar. Ancak bu kaçınılmazdı.

    Bazı arkadaşlar satış bölümüne konu açıyor, mesela panel boşaltıyorum, acil elden çıkarmam lazım vs. gibisinden. Sonra piyasa ederi 100 lira olan domaine istiyor 500 lira. Pazarlık yapalım diyorsun, hadi işin görülsün 150 vereyim (ki o da gerçekten değerinden fazla bir rakam) 499'a bile inmiyor. Sonra acil satmam lazım diyen adam, 2 sene forumda aynı domaini satmaya çalışıyor.

    Veya belli başlı domainler var, 3 ayda bir sahibi değişiyor, 3 ayda bir yeniden satışa konuluyor. Piyasayı öldürenler biraz da bu kişiler. Daha dün moda domaini için birisi pm atmış, 30 temmuzda kaydetmiş domaini, 150 lira diyor. El insaf, ne özelliği var? Keyword değil, jenerik değil. Kurnazlık yapmaktan başka iş yaptıkları yok.

    Hatta geçen bir tanesine pm attım teklif verdim, adam yok sağol teşekkürler diye atar yaptı. Bir de panel boşaltıyorum diyor. E arkadaşım o zaman sen fiyat ver, ben fiyat vereyim, pazarlık yapalım. Ona bile yanaşmıyorlar

    Domain piyasası çok komik, egosuz adam bir elin parmağını geçmiyor. 1 ay kadar önce bir alışverişim oldu, 13-14 yaşında domain için oturduk pazarlık yaptık, ilik gibi domain. Arkadaşta 0 ego, bütün domainlerini alasım geldi.
  • 15-08-2014, 11:50:43
    #20
    Tolgahanuzun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 liraya alınan Çöp domainleri sektöre sürerek, piyasayı düşürenlere laf ediyorsunuz büyük ihtimalle
    Tam da içimden geçeni okudun

    yakoSin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam oda birşey mi. 3 aylık domaine 2k fiyat isteyenler var piyasada. Bu alanadı madem bu kadar değerli, diğer uzantıları neden boş ? Neden yıllardır kimse almamış diye sorası geliyor insanın. Ama serbest piyasa, isteyen istediği fiyattan satar domainini.

    Daha dün aktif konusu vardı birinin, idn domainleri topluyor adam. rtehavalimani.xom'u da almış. Alır almaz da satmaya kalkıyor. Bu tür şeyler normal.
    Hocam dediğiniz doğru böyle insanlar oldukça bu piyasada kimse kalkınamaz.Adamlar öyle akla gelmeyecek domainler regliyor ki elinde patlayınca neden patladı diyor. Serbest piyasada normal tabi bu işler ben de ticaretciyim. Bu konuda birşey demem ama ortalık misalen Çin malı ile doldu diyebiliriz.

    BydlL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşın bahsettiği şu 1TL'ye alıyorsunuz iyi hoş ama niye 5TL'ye satıyorsunuz. Normalde reg fiyatı 20TL olan domaini neden 5TL'ye satıp Godaddy, IHS, natro, name de ki domainlerin satışına mani oluyorsunuz demek istiyor. İnsanlar cafe'de çay satışı yapıyormuş gibi sürümden kazanma çabasında. Piyasanın allak bullak olması ise alıcıların her zaman netsol'deki domainlere 1TL'den aldın emek yok gözüyle bakması. Kimse bilmez onun ardında yatan saatlerce olan araştırmaları, senin ileriye dönük yatırımını. Aslında reglenen domainin değeri her zaman aynıdır. Siz ona site kurduktan sonra zaten o isimle girer insan. Bir sitenin aaa netsol'de bunun domaini artık bu siteyi kullanmayalım dediğini gördünüz mü. Ezdirmeyin kendinizi. Sadece sağlam niteliğinde olan domainleri alın atın alanadlari.com veya kendi portföy tanıtımınızı yapın. Alıcılar gitsin siz 5TL için alıcıya gitmeyin
    Hocam hep 1 tl ye alanlar mı araştırma yapıyor , diğerleri akılsız zaten boş mu oturuyor, bu piyasada satmak için alan bir de koleksiyon için alan adamlar vardır. Bir de bunun arasında boş domain alıp batanlar

    AlperA. adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yok anlamaigim konu su, cop domaini almasinin bana sana ne zarari olur, onu anlamiyorum, aliyosa adam aliyodur. satmaya kalkiyosa cop domaini kimse almaz ki zaten, ya da alsa nolur. NS domainleri doldu demissin de, NS domaini nedir ki domain domaindir yani cop olmayan cok iyi bi jenerik domain bul, onu da 50cente alirsin ki?

    hakikaten anlamadim kastedilen seyi, ya hakkaten yorgunum, ya da bi yerde bi kopukluk oluyor
    Hocam sen yat dinlen sonra uzun uzun konuşuruz
  • 15-08-2014, 11:56:25
    #21
    Misafir
    BydlL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam domainin yaşı bence isminin önüne geçmemeli. Ben bir kaç abimden gördüm kendi backorder yaptığı domaini manuel olarak almış adam. Yani hergün binlerce domain düşüyor ve siz bu domaine 3 aylık diyip, silip atamazsınız. Her kesin projesi farklıdır. Kulağına hoş gelir en saçma domaine bile binlerce TL para dökebilir. Ben yeni reglediğim domaini 1 gün sonra 500TL'ye sattığımı biliyorum.
    Sizin söylediğiniz istisna hocam. Ben ilk kez kayıttan bahsediyorum, daha önce sahibi alınmış sonradan düşmüş gibi bir durum yok. Dediğiniz gibi okunuşu / yazılışı çok hoştur ve kimse almamıştır domaini alırsın. Sadece gidip com'u almazsın, com-net-org üçlüsünü alırsın Adam gitmiş sadece com'u almış, 3 ay geçmiş 2k istiyor.

    Bu tür kişiye yapılacak belli, diğer uzantıları alacaksın. Üstüne birde marka patenti alacaksın, bu sektörde kullanamasın. Dursun panelinde hayrını görsün.

    cakirtasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynen mesela ben markadukkan[dot]com u regledim 2 hafta oldu daha 13.500 istiyorum. Ama sadece istiyorum. Satabilir miyim? Satamam

    Al işte bitane daha
    • aselsoft
    • massax
    • bipixel
    aselsoft, massax, bipixel ve 2 kişi bunu beğendi.
    5 kişi bunu beğendi.
  • 15-08-2014, 11:56:49
    #22
    massax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hep 1 tl ye alanlar mı araştırma yapıyor , diğerleri akılsız zaten boş mu oturuyor, bu piyasada satmak için alan bir de koleksiyon için alan adamlar vardır. Bir de bunun arasında boş domain alıp batanlar
    Emin ol çöpe attığım gecelerin haddi hesabı yok. Ama dediğimi anlamadın ben 1TL'ye alıp 5TL'ye satış yapanlara lafım. Bu mantık sermayeyi dolaylı olarak artırmaktır. Asıl piyasanın ölmesi senin .net uzantısı XXXX TL'ye edecek domaini adamın .com'unu yakalamasıyla XXX TL'ye satmasıdır. Bu da piyasa katliamıdır.
  • 15-08-2014, 11:58:52
    #24
    yakoSin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin söylediğiniz istisna hocam. Ben ilk kez kayıttan bahsediyorum, daha önce sahibi alınmış sonradan düşmüş gibi bir durum yok. Dediğiniz gibi okunuşu / yazılışı çok hoştur ve kimse almamıştır domaini alırsın. Sadece gidip com'u almazsın, com-net-org üçlüsünü alırsın Adam gitmiş sadece com'u almış, 3 ay geçmiş 2k istiyor.

    Bu tür kişiye yapılacak belli, diğer uzantıları alacaksın. Üstüne birde marka patenti alacaksın, bu sektörde kullanamasın. Dursun panelinde hayrını görsün
    O konuda haklısınız. Bu piyasa aslında yatırımcılar için büyük fırsat. Adamlar 100 liralık domaini ne kadar 1000 liraya koysada. Alanadlari.com'u iyi inceleyin, adamlar 1000liralık domaini de 100 liraya koyuyorlar. Sebebi netsol
  • 15-08-2014, 11:59:49
    #25
    cakirtasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynen mesela ben markadukkan[dot]com u regledim 2 hafta oldu daha 13.500 istiyorum. Ama sadece istiyorum. Satabilir miyim? Satamam
    Kişinin domainini bilmesi çok güzel bir şey

    BydlL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emin ol çöpe attığım gecelerin haddi hesabı yok. Ama dediğimi anlamadın ben 1TL'ye alıp 5TL'ye satış yapanlara lafım. Bu mantık sermayeyi dolaylı olarak artırmaktır. Asıl piyasanın ölmesi senin .net uzantısı XXXX TL'ye edecek domaini adamın .com'unu yakalamasıyla XXX TL'ye satmasıdır. Bu da piyasa katliamıdır.
    O konuda size katılıyorum hocam. Öyle piyasayı öldüren kişiler de az değil .
  • 15-08-2014, 12:01:53
    #26
    cakirtasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynen mesela ben markadukkan[dot]com u regledim 2 hafta oldu daha 13.500 istiyorum. Ama sadece istiyorum. Satabilir miyim? Satamam
    Bir şey merak ettim, neden 13.500? 13.000'i belirleyip, üzerine bir de küsürat mı koydun hocam

    Ama arkadaşların da dediği gibi insanın kendisini bilmesi gerçekten güzel bir şey
  • 15-08-2014, 12:03:23
    #27
    Ayrıca son sözüm ; bu konuda en büyük sorumlu NetSol firmasıdır.