Anket Nginx, LiteSpeed, Apache Hangisini Tercih Edersiniz?
Toplam Katılımcı Sayısı: 359
Nginx, LiteSpeed, Apache Hangisini Tercih Edersiniz?
Nginx
%40,39 (145 Oy)
LiteSpeed
%45,40 (163 Oy)
Apache
%14,21 (51 Oy)
  • 28-12-2010, 13:20:39
    #46
    Tezini argümanlarıyla açıklamayan hiçbir düşüncenin geçerliliği yoktur.
    nginx için tek başına işe yaramıyor , apache ile kullanın demek kusura bakmayın bu işten ne kadar anladığınızı gösteriyor .
  • 28-12-2010, 16:01:55
    #47
    Kurumsal PLUS
    Zaten nginx + httpd yaptım ama tek site çalışan sunucuda sayfa açılma hızını etkilemedi, zaten hızlıydı yine hızlı

    Bunu ağır yük altındaki sunucularda denemek lazım.
  • 28-12-2010, 16:04:12
    #48
    Merhabalar : Kisisel dusuncem ;

    Static content 'de Nginx , Litespeed ve Apache 'den cok iyi.
    Dynamic Content 'de cok buyuk farklar yok aralarinda.
    Nginx daha cok reserve proxy - load balancing konularinda cok basarili ve aslinda ana uygulama alanida zaten budur.Litespeed 'in kontrol panellerine pluging destegi , arayuzunun olmasi ve rewrite (.htaccess) konusunda bir sıkıntı cikarmamasi avantajlari.

    Bana gore Nginx 'i php konusunda performans almak icin hic tecrubesi olmayanlarin kendilerini zorlayacak derecede kurmaya calismalari , islem sonunda bekledikleri derecede mutluluk saglamayacaktir , bunun yerine Litespeed ile kolay ve zahmetsiz bir kurulum ve konfigrasyon saglayabilirler.(e tabiki her zahmetsiz ve kolay isin bir bedeli olur buda lisans ucretidir)


    iyi calismalar.
  • 28-12-2010, 16:08:02
    #49
    Kurumsal PLUS
    abacus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar : Kisisel dusuncem ;

    Static content 'de Nginx , Litespeed ve Apache 'den cok iyi.
    Dynamic Content 'de cok buyuk farklar yok aralarinda.
    Nginx daha cok reserve proxy - load balancing konularinda cok basarili ve aslinda ana uygulama alanida zaten budur.Litespeed 'in kontrol panellerine pluging destegi , arayuzunun olmasi ve rewrite (.htaccess) konusunda bir sıkıntı cikarmamasi avantajlari.

    Bana gore Nginx 'i php konusunda performans almak icin hic tecrubesi olmayanlarin kendilerini zorlayacak derecede kurmaya calismalari , islem sonunda bekledikleri derecede mutluluk saglamayacaktir , bunun yerine Litespeed ile kolay ve zahmetsiz bir kurulum ve konfigrasyon saglayabilirler.(e tabiki her zahmetsiz ve kolay isin bir bedeli olur buda lisans ucretidir)


    iyi calismalar.
    Buna göre özellikle resim upload vb.. sitelerde nginx daha iyi olacak gibi bir anlam çıkıyor, ya da yoğun hit alan html sayfalarda işe yarayacaktır.

    Çünkü php performansı konusunda litespeed'în üstüne tanımıyorum, ama tabi litespeed'i kurup hiç ayar yapmadan bırakmamak gerekli, biraz optimizasyonla apache'nin kilitlendiği işlem yüklerinde litespeed tık demeden çalışıyor. Ama şunu da deneme şansım oldu, 50-60k hit alan html sayfalarda da litespeed apache'ye göre iyi olsa da çok mükemmel değil. Sanırım bu noktada nginx devreye giriyor.
  • 28-12-2010, 16:15:14
    #50
    sunucuoptimizasyon.com
    Hiçbir webserver tek başına mükemmel değildir. Hepsinin (ücretli olanların dahil) başarısız olduğu durumlar mevcuttur. Webserver başarımının yüksek olması sunucu donanımından mevcut scriptin yapısı, gelen http isteklerinin türüne göre değişmekte. 8 cpu lisanslı litespeedin saniyede 6.000 get isteğinde hiçbir sayfayı açamadığını çok kez gözlemledim, özel litespeed optimize işlemleri sonrasında bu süreyi 5-8 saniye civarına düşürebilsekte litespeed ekibide dahil daha fazla ileriye gidilemedi. Tabi her 6.000 istekte litespeed çakılır gibi bir durum söz konusu değildir yeri gelir 2 k istekte çakılır yeri gelir 10 k isteği rahatça işleyebilir, isteklerin türü önemli.
  • 28-12-2010, 16:17:11
    #51
    Kurumsal PLUS
    Peki litespeed + nginx deneyen oldu mu hiç?
  • 28-12-2010, 16:20:43
    #52
    sunucuoptimizasyon.com
    Bartuc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki litespeed + nginx deneyen oldu mu hiç?
    Apache arkasında çalışan nginx yapılandırmasında litespeed ile çalışıyor ancak litespeed içinde mod_rpaf olmadığı için real ip kontrolü yapılamıyor haliyle her bağlantı sunucu ip adresi üzerinden gelmiş gibi gözüküyor özellikle ip session kontrolü olan forum gibi sayfalarda sorun çıkartıyor.
  • 28-12-2010, 16:27:14
    #53
    Yaklaşık 4 aydır nginx kullanıcısıyım ve gayette memnunum, herhangi bir problem veya sorunla karşılaşmadım. Elazığlı sağolsun, nginx konusunda da yardımlarını eksik etmedi ve zaten onun sayesinde nginxle tanıştım litespeed konusunda pek yorum yapamıcam uzun süre kullanmadım fakat, şuan benim gözümde nginx daha iyi son güncellemeden sonrada daha iyi bir performans ortaya çıktı ve load değerleri apache'ye oranla çok düşük. Günün en yoğun saatlerinde bile 2.0'dan yukarı çıkmıyor, çıksa bile anlık 10 saniye sonra eski halini alıyor ve oyumu nginx olarak kullanıyorum.

    Nginx'i çıkarttığı için Igor Sysoev'e teşekkürlerimi bir borç bilirim

    ramblermedia.com ve rambler.ru gibi büyük siteler bile nginx kullanmaktadır.
  • 28-12-2010, 16:30:50
    #54
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiçbir webserver tek başına mükemmel değildir. Hepsinin (ücretli olanların dahil) başarısız olduğu durumlar mevcuttur. Webserver başarımının yüksek olması sunucu donanımından mevcut scriptin yapısı, gelen http isteklerinin türüne göre değişmekte. 8 cpu lisanslı litespeedin saniyede 6.000 get isteğinde hiçbir sayfayı açamadığını çok kez gözlemledim, özel litespeed optimize işlemleri sonrasında bu süreyi 5-8 saniye civarına düşürebilsekte litespeed ekibide dahil daha fazla ileriye gidilemedi. Tabi her 6.000 istekte litespeed çakılır gibi bir durum söz konusu değildir yeri gelir 2 k istekte çakılır yeri gelir 10 k isteği rahatça işleyebilir, isteklerin türü önemli.
    Merhabalar : Arif bey isteklerin turu derken parantez acmak istiyorum , isteklerin geldigi sitenin yazilimi on plana cikar , ana sayfasinda ne kadar sorgu var , session kontrolu yapiliyor mu gibi , scriptsel fonksiyonlarda cok onemlidir , yoksa stabil olmayan agir bir applicationa get istekleri arka arkaya geldiginde hepsi cakilir.

    Bana gore en temel olan kullanilan scriptin stabil olmasi , cache kullanilmasi ve gereksiz fonksiyonlardan kacinilmasidir , bunlar yapildiktan sonra 2. devrede web sunucularin static ve dynamic content 'lerdeki basarilari rol oynar.

    Bartuc : Nginx + Litespeed konusunda ise , bir sakinca yoktur performansli bile olabilir fakat Litespeed arkada calistigi zaman onun temel ozelliklerinin bir cogundan yararlanmak mumkun degildir (throttle baglanti sayisi sabitlemesi agresif baglantilari ayirt etmesi vb).Dediginiz gibi HTML sayfalarda Nginx olagan ustu basarilidir , hatta windows 2003 platformunda bile IIS 'den kat kat basarilidir.(ve gelistirilmeye devam ediliyor kendim bizzat test ettim windows 'da)

    iyi calismalar.