• 31-03-2015, 01:35:43
    #28
    Hem muhasebeci hem de web yöneticisi olarak yazayım bildiklerimi arkadaşlar;
    Vergi daireleri geriye dönük 5 yıl inceleme isteyebilir. Gelir Vergisi Kanununa göre tüm evraklar 5 yıl saklanmak zorunda. Türk Ticaret Kanununa göre 10 yıl saklama zorunluluğunu var, ama incelemeyi yapan yer Gelir İdaresi olduğu için, gelir vergisi kanunu açısından inceliyorlar.
    Peki internet gelirini vergi dairesi nasıl inceler? Çok basit, para nerde yasal bir süreçten geçiyorsa ordan izliyorlar; yani bankadan. Gelir idaresi banka hesabına yıllık belirli bir miktarın üzerinde para giriş çıkışı olan herkese "bu parayı nereden buldun, kaynağı ne" diye soran bir yazı gönderir. Bu tutar dışarıya açıklanmaz, sadece onlar bilir ve her yıl güncellenir. Bundan sonrasını kazancını vergilendirmek isteyenler için yazıyorum, vergisini ödemek istemeyenler yukarıdaki yazdıklarımdan bir yol bulup kendilerini kurtarırlar.
    Diyelim ki verginizi ödemek istiyorsunuz, gidersiniz en yakın vergi dairesine, home ofis olarak evinizi gösterip "götürü usulde vergi mükellefi" olursunuz. Sonra hesabınıza yatan paradan tüm bu işler için yaptığınız giderleri ve evde yaptığınız harcamaları vs düşer, ödemek istediğiniz kadar vergi için kar beyan edersiniz. Google tarafından size yatan tutarlar için de Perakende satış fişi düzenlersiniz. Ancak yatan tutarlar çok büyük olursa vergi dairesi sizi gerçek usulde vergi mükellefi yapabilir. Ona da vergi dairesi karar verir. Bu sistem aynen kira geliri beyanı gibi, götürü usulde taksiciler, dolmuşçular, bazı berber vb işler yapan esnafın uyguladığı yöntemdir. Gideceğiniz vergi dairesindeki şef ve müdür muavini anlayışlı ise size zaten en kolay yöntemi önerir. Eğer siz iyi niyetle vergi ödemek isterseniz size yardımcı olurlar.
    Götürü usulde mükellef olmanı demek KDV, stopaj vb beyannemeleri vermemeniz, yılda sadece bir defa gelir vergisi beyannamesi vermeniz demek. Onda da gider evrakları vs istenmediği için, karı siz belirlersiniz, ödemeniz de ona göre çıkar. Ancak gerçek usulde vergi mükellefi olursanız normal bir esnaf gibi her ay KDV, 3 ayda bir muhtasar(stopaj), 3 ayda bir gelir geçici vergi ve yılda bir defa da yıllık gelir vergisi beyannemsi verirsiniz. Tabi tüm bu beyanameleri vermek ve defter kayıtlarını tutmak için muhasebeciye de aylık 150-200 civarı bir ücret ödersiniz.
    Tüm yukarıda yazdıklarım benim kişisel bilgilerime dayanarak çıkarsadıklarım. Son kararı verecek ve en doğru yöntemi gösterecek olan vergi dairesidir. Bence vergi dairesine danışmakta fayda var. Sonuçta belki küçük bir miktar vergi ödeyerek hem vergi kaçırıyor durumuna düşmekten kurtulmuş olursunuz hem de ileride olası bir incelemede çok daha fazlasını ödemekten kurtulmuş olursunuz.
  • 31-03-2015, 01:38:14
    #29
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Makale_TR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    oha %25 gelir vergisine versek ne kalıyor ki ? varsın ceza gelsin daha iyi
    + muhasebe ucreti + sigorta ucreti + stopaj blah blah..

    Bu ulkede is yapmak suc hocam, yoksa insanlar neden memur olmak icin kendisini yorsun bu kadar?

    Aylik 6binTL net kazanci olan bir is urettiniz diyelim elinizde 3K gelir kalsa ne ala.. Aylar sonra batma riski varken hemde.. (Batmak icin de para harcanir bu arada saka degil) Ne gerek var ki? al memuriyetini yatarak ayni parayi kazan.
  • 31-03-2015, 06:59:08
    #30
    Üyeliği durduruldu
    kıskanç kulaklara kazancınızı ve sitenizi ifşa etmeyin. hiçbir şey olmaz.

    iyi kazançlar
  • 31-03-2015, 09:50:56
    #31
    En iyisi sağlam bir muhasebeciden bilgi almak hocam. Yani 3-5k gelirinde vergisini vermek gerek. karikaturname'nin de söylediği gibi yıllık gelir vergisi ödersiniz hem işiniz garanti olur. Hem şirket olursunuz. Herşeyiniz kanuna uygun olur. Rahat olur. Başınıza başka işler geldiğinde şirket olduğunuz için işlerinizi onun üzerinden halledersiniz vs.

    Yani kanunlara uyun gerisi boş. Bizde zamanında kazandık aylık 1k civarı Google'dan elbette sorun olmayabilir ama olmayacak diye bir garanti de yok hani.
  • 31-03-2015, 10:13:56
    #32
    allah daha cok versin oncelikle de, merakımı mazur gorun hocam site kategorisi ne merak ettim sadece.

    Mobil kullanılarak yazıldı ✌
  • 31-03-2015, 10:54:18
    #33
    5 haneli alıyorum. Vergi dairesinde memura sordum bu miktarı. O da 300 500 bin TL gibi gelmiyorsa bir şey olmaz dedi. Fakat öte yandan bir arkadaşımı kaptılar. Aylık 500 600 lira gibi gelir gelirken, gelen paranın hesabını sordular
  • 31-03-2015, 16:36:33
    #34
    O vergi dairesindeki memurlardan daha adsense nin ne olduğunu bile bilmeyen bir dünya insan var.Bu gün genelevlerden bile vergi alınırken, adsense gelirine vergi ödenmez diye bir saçmalık yok. Ayrıca, hesaba yatan paraya göre işlem yapıldığını pek düşünmüyorum. Cezaların bir çoğu yapılan rakiplerce yapılan şikayetler ile ortaya çıkıyor.
  • 31-03-2015, 18:16:31
    #35
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hem muhasebeci hem de web yöneticisi olarak yazayım bildiklerimi arkadaşlar;
    Vergi daireleri geriye dönük 5 yıl inceleme isteyebilir. Gelir Vergisi Kanununa göre tüm evraklar 5 yıl saklanmak zorunda. Türk Ticaret Kanununa göre 10 yıl saklama zorunluluğunu var, ama incelemeyi yapan yer Gelir İdaresi olduğu için, gelir vergisi kanunu açısından inceliyorlar.
    Peki internet gelirini vergi dairesi nasıl inceler? Çok basit, para nerde yasal bir süreçten geçiyorsa ordan izliyorlar; yani bankadan. Gelir idaresi banka hesabına yıllık belirli bir miktarın üzerinde para giriş çıkışı olan herkese "bu parayı nereden buldun, kaynağı ne" diye soran bir yazı gönderir. Bu tutar dışarıya açıklanmaz, sadece onlar bilir ve her yıl güncellenir. Bundan sonrasını kazancını vergilendirmek isteyenler için yazıyorum, vergisini ödemek istemeyenler yukarıdaki yazdıklarımdan bir yol bulup kendilerini kurtarırlar.
    Diyelim ki verginizi ödemek istiyorsunuz, gidersiniz en yakın vergi dairesine, home ofis olarak evinizi gösterip "götürü usulde vergi mükellefi" olursunuz. Sonra hesabınıza yatan paradan tüm bu işler için yaptığınız giderleri ve evde yaptığınız harcamaları vs düşer, ödemek istediğiniz kadar vergi için kar beyan edersiniz. Google tarafından size yatan tutarlar için de Perakende satış fişi düzenlersiniz. Ancak yatan tutarlar çok büyük olursa vergi dairesi sizi gerçek usulde vergi mükellefi yapabilir. Ona da vergi dairesi karar verir. Bu sistem aynen kira geliri beyanı gibi, götürü usulde taksiciler, dolmuşçular, bazı berber vb işler yapan esnafın uyguladığı yöntemdir. Gideceğiniz vergi dairesindeki şef ve müdür muavini anlayışlı ise size zaten en kolay yöntemi önerir. Eğer siz iyi niyetle vergi ödemek isterseniz size yardımcı olurlar.
    Götürü usulde mükellef olmanı demek KDV, stopaj vb beyannemeleri vermemeniz, yılda sadece bir defa gelir vergisi beyannamesi vermeniz demek. Onda da gider evrakları vs istenmediği için, karı siz belirlersiniz, ödemeniz de ona göre çıkar. Ancak gerçek usulde vergi mükellefi olursanız normal bir esnaf gibi her ay KDV, 3 ayda bir muhtasar(stopaj), 3 ayda bir gelir geçici vergi ve yılda bir defa da yıllık gelir vergisi beyannemsi verirsiniz. Tabi tüm bu beyanameleri vermek ve defter kayıtlarını tutmak için muhasebeciye de aylık 150-200 civarı bir ücret ödersiniz.
    Tüm yukarıda yazdıklarım benim kişisel bilgilerime dayanarak çıkarsadıklarım. Son kararı verecek ve en doğru yöntemi gösterecek olan vergi dairesidir. Bence vergi dairesine danışmakta fayda var. Sonuçta belki küçük bir miktar vergi ödeyerek hem vergi kaçırıyor durumuna düşmekten kurtulmuş olursunuz hem de ileride olası bir incelemede çok daha fazlasını ödemekten kurtulmuş olursunuz.
    Arkadaşlar mesajı yazarken aklımda olan, ama yazmayı atladığımı sonradan farkettiğim bir şey var; bir kaç yıl önce yurt içinde ve yurt dışından sıcak para akışını sağlamak ve karapara aklamak için banka hesaplarına yatan paralara serbestlik getirildi diye biliyorum. Özellikle yurt dışından büyük para transferleri eskiden bavulla yapılırdı, artık bankalardan yapılıyor. Devlet de "nereden buldun" demiyor.
  • 31-03-2015, 18:48:44
    #36
    4K aylık ise değil 4K on katını 4-5 ay stabilinde gördüğüm ve sıkıntı yaşamadığım durumdur.

    4K gelir sayılmaz maliye bandında ve o yıllık limitlerin pek bir esası yok. İstisnalar vardır elbet.