• 29-03-2015, 05:02:58
    #1
    Merhaba 2013 ortasından beri Google dan düzenli para alıyorum, başlarda 200-300-500 kazanırken 5-6 aydan beri 4 haneli kazanmaya başladık. Geçen ay 2.2K olan kazanç bu ay 4K yı biraz geçecek (yarısını banka aracılığı ile arkadaşıma yolluyorum). Vergi konusu canımı sıktığı için siteyle hiç uğraşasım gelmiyor gelir artmasın diye. Babam esnaf onun adına olan hesapla devam etsem ne yapmam gerekir (daha mı mantıklı olur?), şahıs şirketimi kurayım veya KKTC de ya da yakın avrupa ülkelerinde hesap açıp ayda bir elden almakmı daha iyi olur? (gezip görmüşte oluruz) (son seçenek:daire'den mektup beklemek)
  • 29-03-2015, 05:20:26
    #2
    Üyeliği durduruldu
    2013 yılında 1 yıl boyunca aylık ortalama 3k ödeme aldım, üzerinden 2 sene geçti. Vergi sorunu ile filan karşılaşmadım.
  • 29-03-2015, 06:08:44
    #3
    Dikkat etmekte fayda var. Bizim ülkedekilerin ne zaman ne yapcağını hiç belli olmaz. Genellikle herşey biter. Geri dönüş yaparlar.
  • 29-03-2015, 06:14:10
    #4
    shafack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba 2013 ortasından beri Google dan düzenli para alıyorum, başlarda 200-300-500 kazanırken 5-6 aydan beri 4 haneli kazanmaya başladık. Geçen ay 2.2K olan kazanç bu ay 4K yı biraz geçecek (yarısını banka aracılığı ile arkadaşıma yolluyorum). Vergi konusu canımı sıktığı için siteyle hiç uğraşasım gelmiyor gelir artmasın diye. Babam esnaf onun adına olan hesapla devam etsem ne yapmam gerekir (daha mı mantıklı olur?), şahıs şirketimi kurayım veya KKTC de ya da yakın avrupa ülkelerinde hesap açıp ayda bir elden almakmı daha iyi olur? (gezip görmüşte oluruz) (son seçenek:daire'den mektup beklemek)
    Hocam yontemı veya ıcerıgı paylasır mısınız ozelden bız maalesef gunluk 2 tl gecemıyoruz.
  • 29-03-2015, 08:12:33
    #5
    Belli aralıklarda bu tür konular açılıyor,kesin bir bilgi sabit konu yapılsa iyi olur.
  • 29-03-2015, 10:51:08
    #6
    Para babamın adına gelse bende babamın faturası ile (şu elle doldurulan yapılan iş alınan ücret faturası) Google'a fatura kessem iş bitermi ?

    Örn 1180 lira kazandıysam 1000 lira gelir + %18 KDV = 1180 şeklinde
  • 29-03-2015, 11:55:08
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    shafack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Para babamın adına gelse bende babamın faturası ile (şu elle doldurulan yapılan iş alınan ücret faturası) Google'a fatura kessem iş bitermi ?

    Örn 1180 lira kazandıysam 1000 lira gelir + %18 KDV = 1180 şeklinde
    KDV ödemeniz gerekmiyor, %25 gelir vergisi gösterilmeli deniyor internet işinde tecrübeli muhasebeciler tarafından. (yıllık gelir arttıkça -miktarı hatırlamıyorum- bu ödeme %30'a da çıkıyor.)
    Şunu da söyleyeyim, 300-500bin lira ödeme alıp da başına bir iş gelmeyenler de var, henüz.
  • 29-03-2015, 11:59:33
    #8
    Devlet bunun kontrolünü sağlayabiliyor mu ? Hesabımıza giren çıkandan haberi varmı ? Yoksa sadece bankanın gözetiminde mi ?
  • 29-03-2015, 12:02:57
    #9
    Şahıs şirketi kur... Fazla masrafın olmaz... İthalat-İhracat olarak vergiden muaf olarak açılışını yaptır. Sadece gelir vergisi öde...tabi muhasebecinin konuya hakim olması gerekir.