• 02-05-2015, 12:56:12
    #55
    Hocam siteniz ne üzerine bilmem ama eğer bir proje olarak gösterebilirseniz sitenizi ve ben bu projeden reklam ile para kazanıyorum derseniz teknopark alanında şirketleşin gelir vergiside ödemezsiniz gider göstermenize bile gerek kalmaz.
  • 02-05-2015, 13:01:36
    #56
    AsInvestment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kıbrısta limited şirket var , şahış şirketi yok.

    Limited açmak için 100bin$ teminat yatırman gerekiyor bankaya. İşlemler 25-30 iş günü sürüyor. Serbest böyle olduğu için magosa , vergi falan yok istediğin kadar fatura kes sıkıntı olmaz.

    2. alternatif , isviçreden banka hesabı aç desem noluyoruz diyeceksin İsviçreye gitmene gerek yok online olarak hesap açabilirsin , görüntülü konferans oluyor , formları imzalayıp kargoluyorsun falan , hesap açmak için 5k$ yatırmanı istiyorlar minimum , hesapta da 1k$ sürekli bulunması gerekiyor. ATM kartı fonksyonu var , tabi kur farkları ve aracılı işlemler biraz eritir. Sen siteye yüklen bence artarsa kıbrıstan daha düşük ücretle olayı toparlarsın.

    İsviçrede hesap olayı daha mantıklı, birde isveçte hesap açarken şahsi bilgileri verilmiyor filan muhabbeti dönüyor doğrumudur ?
  • 02-05-2015, 17:22:04
    #57
    Üyeliği durduruldu
    KingCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İsviçrede hesap olayı daha mantıklı, birde isveçte hesap açarken şahsi bilgileri verilmiyor filan muhabbeti dönüyor doğrumudur ?
    Görende milyon dolar nasıl aklanır onu anlatıyoruz sanacak Türk devletine veriliyor artık şahıs bilgileri , talep taktirde. Ama kimse aylık geliri 20-30 bin dolar olan bir adamın isviçrede banka hesabı varmı diye kontrol etmez. Çok daha büyük rakamlarda olur oda bizi pek ilgilendirmiyor

    Bir yol daha var , aç 3-5 tane adsense hesabı dağıt eşine dostuna onlarda bankadan çeksin sana versin yada direk yeni hesap aç onlara atm kartlarını al. Daha da kafam rahat olsun istiyorsan bu son yolda , kıbrısta eşin dostun varsa öğrenci yada çalışma izni olan onun üzerinen hesap açtır, iş bankası lefkoşa şubesi , garanti bankası girne şubesi vs çok daha zor takibe girer. Helede öğrenci olursa aylık 1K falan hiç dikkat çekmez eğitim için yollanıyor gibi gözükür.

    Nakit parayı nasıl legalize ederiz sisteme sokarız diye düşünüyorsan gel o seviyeye bir çözüm buluruz


    [/COLOR]Bir tanede daha az dolambaçlı bir yol söyleyeyim , şahıs şirketi kur türkiyede , tüm harcamaları gider yaz (abartma ama zarar gösterme) , muhasebecinle konuş o bilir zaten sektörün ortalamasını mesela yıllık 300-400 tl net kar etmişsin gibi göster , gerisini gider yaz.
  • 02-05-2015, 17:34:53
    #58
    isim tescil bile kıbrıs üzerinden çalışıyor...
  • 02-05-2015, 18:21:00
    #59
    AsInvestment adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Görende milyon dolar nasıl aklanır onu anlatıyoruz sanacak Türk devletine veriliyor artık şahıs bilgileri , talep taktirde. Ama kimse aylık geliri 20-30 bin dolar olan bir adamın isviçrede banka hesabı varmı diye kontrol etmez. Çok daha büyük rakamlarda olur oda bizi pek ilgilendirmiyor

    Bir yol daha var , aç 3-5 tane adsense hesabı dağıt eşine dostuna onlarda bankadan çeksin sana versin yada direk yeni hesap aç onlara atm kartlarını al. Daha da kafam rahat olsun istiyorsan bu son yolda , kıbrısta eşin dostun varsa öğrenci yada çalışma izni olan onun üzerinen hesap açtır, iş bankası lefkoşa şubesi , garanti bankası girne şubesi vs çok daha zor takibe girer. Helede öğrenci olursa aylık 1K falan hiç dikkat çekmez eğitim için yollanıyor gibi gözükür.

    Nakit parayı nasıl legalize ederiz sisteme sokarız diye düşünüyorsan gel o seviyeye bir çözüm buluruz


    [/COLOR]Bir tanede daha az dolambaçlı bir yol söyleyeyim , şahıs şirketi kur türkiyede , tüm harcamaları gider yaz (abartma ama zarar gösterme) , muhasebecinle konuş o bilir zaten sektörün ortalamasını mesela yıllık 300-400 tl net kar etmişsin gibi göster , gerisini gider yaz.
    çerçevelettirip asmak lazım
    içinde benim taktikte var,böl ve fethet

    sürekli adsense hesabı alırım pinli,eş dost akraba kimi bulsam kartını kiralarım.1000 tl üstü getirmez hiçbir hesabım,kendi üstüme de ödeme almıyorum ileride daha büyük işlerde sorun çıkarmaması adına kendimi mimletmeyeyim .d
    • AsInvestment
    AsInvestment bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-05-2015, 18:24:46
    #60
    Bizde hesap atlatıyoruz İki ay bir hesaptan, iki ay bir hesaptan alıyoruz. Gelen gelir süreklilik arzetmezse ve yıllık arızi kazanç limitini geçmezse sıkıntı olmaz diye düşünmekteyim.
    Yoksa geriye dönük olarak 5 yıllık kazançlar incelenir ve sıkıntı olur.
    4 adsense hesabınız var ise hiç sıkıntı olmadan atlatırsınız bu durumu.
  • 02-05-2015, 18:49:35
    #61
    Bence de şahıs şirketi kurarak işi çözebilirsiniz.
  • 03-05-2015, 02:38:08
    #62
    Justian0 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam siteniz ne üzerine bilmem ama eğer bir proje olarak gösterebilirseniz sitenizi ve ben bu projeden reklam ile para kazanıyorum derseniz teknopark alanında şirketleşin gelir vergiside ödemezsiniz gider göstermenize bile gerek kalmaz.
    Teknoparkta vereceğin kira ile 3-5 defa vergi ödenir hocam En küçük bir ofis bile 3-5 bin tl oralarda.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 02:38:08 -->-> Daha önceki mesaj 02:05:50 --

    Evet arkadaşlar, konuyu bildiğim kadarıyla toparlamaya çalışacağım. Ülkemizde bir kaç vergi türü var. Bunların hepsini yazmaya gerek yok burada, sadece internet reklam gelirlerini ilgilendiren kısımlara değineceğim. Yazacağım herşeyi hem bir muhasebeci olarak hem de web sitesi editörü olarak yazacağım.
    İnternet reklam gelirlerini ikiye ayırmak gerekiyor. 1-Adsense gibi yurt dışındaki firmalar üzerinden elde edilen gelirler (google Türkiye'de resmi anlamda şirket şubesi açmadığı için yurt dışı oluyor). 2- Maxad gibi Türkiye kökenli yada Türkiye'de resmi reklam ofisi olan şirketler üzerinden elde edilen gelirler. Her ikisi için farklı uygulamalar sözkonusu.
    Şimdi her iki kategori açısından da bizi ilgilendiren vergi türlerine göre bir değerlendirme yapalım;
    KDV Açısından: KDV açısından 1. gruptaki kazançlar muaftır. Yani KDV tahakkuk etmez, KDV ödemesi olmaz. Çünkü KDV Türkiye'de olan bir vergidir, yurt dışı ile yapılan ticari işlemlerde KDV tahsil edilmez, KDV ödenmez. Google kazanları ticari işletme açıp vergiye tabii olsak dahi KDV'sizdir, kesilen faturalar da KDV olmadan düzenlenmesi gerekir. 2. gruptaki kazançlar, yani Türkiye'de kurulan yada Türkiye'de resmi ofisi/şubesi olan şirketler üzerinden elde edilen kazançlar geliri elde eden kişinin vergi mükellefi olup olmamasına göre farklıdır. Diyelim ki herhangi bir vergi mükellefiyetiniz yok (şirket yada şahıs işletmesi açmamışsanız) yine KDV tahakkuk etmez. Bu tür gelirler köylerdeki ebelerin yaptığı işler yada üniversitedeki öğretim görevlilerinin herhangi bir konuda sürekli olmamak kaydıyla verdiği danışmanlık hizmetleri gibi, arızi durum sayılır ve ödemeyi yapan firma tarafından gider pusulası düzenlenerek ödeme yapılır. Gider pusulası da KDV'sizdir. Ancak şahıs işletmesi yada şirket kurmuş olursanız ilgili şirkete geliriniz kadar fatura kesersiniz, o da KDV'li olur.
    Gelir Vergisi Açısından: 1. gruptaki şirketler yurt dışında olduğundan ötürü Türkiye vergi sistemine dahil değiller. O nedenle devlet onların gelir/giderlerini denetleyemez. Ancak devlet bize şunu söyler: her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı elde ettiği her türlü gelirden ötürü devlete gelir vergisi vermelidir. Eğer devlet senin gelir elde ettiğini bilmiyorsa problem yok, ama gelir elde ettiğini bilirse senden o gelirin vergisini ister. Yurt dışından gelen paralar da banka üzerinden geldiği için bankalardaki yüksek miktarlardaki işlemler devlet tarafından denetlenir. Bu noktada devlet senin düzenli bir gelir elde ettiğini düşünürse vergiyi ister. 2. gruptaki şirketler üzerinden elde edilen gelirler açısından ise durum daha kolay ve net. Reklam geliri elde ettiğimiz şirket zaten reklam almak ve satmak için vergi mükellefi olduğundan her kazancını ve giderini evrak ile resmileştirmek zorundadır. Eğer reklam geliri elde eden kişi şirket yada şahıs işletmesi açmış ise zaten reklam şirketine fatura keser, yok eğer vergi mükellefi değilse bu defa reklam veren şirket gider pusulası ile işlemi vergi kanununa göre resmileştirir. Gider pusulası düzenlenmesi demek ödemeyi alan kişiden gelir vergisini de kesmek anlamına geliyor. Yani reklam şirketi size kazancınızı öderken zaten sizin ödemeniz gereken gelir vergisini kesip sizin TC kimlik numaranızı bildirerek beyan ediyor ve ödüyor. Şahıs yada şirket kuruluşu yapılmışsa zaten geliri elde eden kişi gerekli beyannemleri vererek gelirini giderini beyan ediyor, ona göre de vergisini ödüyor.

    Ben şuan 3 ayrı firma ile çalışıyorum. Adsense ve Admatic yurt dışı firmaları, Maxad ise yurt içindeki bir firma. İlk ikisi doğrudan bankaya yatırıyor tüm kazancı. Miktarlar düşük olduğu için henüz vergisini soran olmadı, Maxad ise ödeme yaparken zaten gider pusulası düzenlediği için gelir vergisi kesintisini yapıyor(%10), geri kalanını ödüyor.
    Yurt içindeki firmalarla olan meselede hiç bir sıkıntı yok, zaten gerekli işlemleri reklam aracısı olan şirket yapıyor. Ancak yurt dışındaki şirketlerden elde edilen gelirin vergisi ödenmemiş oluyor. Bunu ödemenin en kolay yolu götürü usulde vergi mükellefi olup "yıllık gelir vergisi"ne tabi olmak ve her yıl bir miktar kar beyan edip vergisini ödemek. Diğer türlüsü hem vergi kaçırmış durumuna düşüyoruz, hem de ileride herhangi bir inceleme olması durumda kat be kat fazlasını ödeme riski ile yüz yüzeyiz. İncelemede dediğim şey de piyango gibidir, yüzbinlerce lira gelir elde eder, yıllarca para kazanır birileri ona inceleme gelmeyebilir, ancak bir kaç defa küçük miktarlarda para alırsınız adsense'den, devlet size "gel bakalım, nedir bu para" diyebilir. Riske girmektense küçük bir miktar da olsa vergi ödeyerek işimizi sağlama almak en iyisi bence.
  • 03-05-2015, 05:03:20
    #63
    karikaturname adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teknoparkta vereceğin kira ile 3-5 defa vergi ödenir hocam En küçük bir ofis bile 3-5 bin tl oralarda.
    büyük bir ofis tutmanıza gerek yok 5 m2 yer kiralasanız yeterli