• 10-11-2015, 17:01:58
    #1
    Merhaba arkadaşlar.
    Render konusunda büyük bir sorunum var. Konu hakkında detaylı bilgi paylaşacağım. Umarım bana yardımcı olabilirsiniz.
    Öncelikle ana kaynak video kaliteli ise mantıken render sonucu çok büyük bir kalite düşüşü olmaz. Sony vegas kullanıyorum. Kayıtları ise ShadowPlay ile alıyorum. Hemen konuya geçeyim.

    ShadowPlay Kayıt Ayarlarım


    5 Dakikalık 1 video Kaydı özellikleri


    5 dakikalık Dosya boyutu 1 gb ve örnek bir ekran görüntüsü


    Buraya kadar hiçbir sorun yok. Asıl sorun render sonrası. Render için Sony vegas kullanıyorum. Sony vegas'ta H264 codeci kullanıyorum. Ayarları youtubede paylaşılan videolardan aldım. Birçok kişi hemen hemen aynı ayarları kullanmış. Hemen detaya geçiyorum.

    1366*768 monitörüm var. Kayıt ettiğim videoyu sony vegas'ta açıyorum.


    H264 codec ayarlarım şu şekilde:


    ÖNEMLİ NOT:
    Render ederken 1280x720 render ediyorum. Daha önce kaydedilmiş ayarlarım olarak 1920x1080 gözüküyor ama ben ayarları costimize ederek 1280x720 yapıyorum. Zaten kayıt aldığım çözünürlük 1336x768. Kısacası herhangi bir sorun yok. H264 6000 kbs bitrate kullanıyorum

    Render sonrası Berbat Sonuç


    Dosya boyutu 281 MB. Bu dosyanın bilgileri şu şekilde


    Yukarıdaki ekran görüntüsü ile aşağıdaki ekran görüntüsünü dikkatli incelerseniz sorun açık ve net. Render sonrası kalite berbat. Bunu fps değerlerinin yer aldığı sağ alttan rahatça görebilirsiniz. Ana kaynak videom süper. 6000 kbs h264 codec bitrate ile render ediyorum nden böyle oluyor anlamadım.

    Nerede sorun olabilir. Yarımcı olan herkese teşekkür ederim.
    Herhangi bir bilgi isterseniz konuya hemen ekleyebilirim.

    Saygılar
  • 11-11-2015, 18:41:21
    #2
    Aynı sorunu aşabilmiş değilim.

    Shadowplay çıktısı nefis görüntü iken Sony Vegas, Camtasia en kaliteli render hali bile acayip düşürüyor. 60fps kaliteyi resmen 3-4fps e çeviriyor.

    Takipteyim.
  • 11-11-2015, 19:12:32
    #3
    Kafka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı sorunu aşabilmiş değilim.

    Shadowplay çıktısı nefis görüntü iken Sony Vegas, Camtasia en kaliteli render hali bile acayip düşürüyor. 60fps kaliteyi resmen 3-4fps e çeviriyor.

    Takipteyim.
    Hocam bu sorun sadece H264 codec ile ilgili değil. Hangi codec kullanırsa kullanılsın görüntü berbat çıkıyor. Mesela bugün bir video izledim. Buna göre;

    mainconcept mp4
    720p internet
    profil high
    fps 60
    two-pass seçeneği
    maximum bitrate 50.000.000
    average 30.000.000
    render quality best

    buna ek olarak disable resamples yaparak bulanık görüntü durumunu iptl ettim.

    5 dakikalık videoyu 1 sattte render etti ve sonuç yine berbat.

    Benim düşüncem şu şekilde:

    Shadowplay'den alınan kayıt program ayarlarına göre video h264 codec olarak kaydediliyor. Bu program ayarlarında yazıyor. Ben bu şekilde kaydedilmiş bir dosyaya sağ tıkladığımda h264 codec diye birşey görmedim ama eğer böyleyse birkez daha render alındığında görüntü bozuluyor. Mesela ben 50mbit bitrate kayıt yapıyorum bunu render edip 50 mbit bitrate değer versenizde video yine bozuluyor.

    Bence şöyle yapmak gerek. Fraps ile codecsiz ana videoyu kaydetmeliyiz sonra render etmeliyiz. O zaman sorun olmayacağını düşünüyorum. Yada shadowplay ayarlarda düşük kaliteyi seçip ki oradaki düşük kalite bile 15 mbit çok kaliteli kayıt yapıyor, direk videoyu rendersiz Youtubeye atmalıyız. Zaten 15mbit bitrate video bile gerçekten youtube için çok kaliteli bir videodur.

    Benim merak ettiğim 1 şey kalıyor. 2 ayrı video çektik veya 1 video çekip kestik ettik biçtik. Bu videoyu rendersiz nasıl videonun kendi kalitesinde kaydedebiliriz bunu mrk ediyorum. Render olmasın Dosya boyutu düşmesin ama kalitede bozulmasın. İşin içine render girince videolar telef oluyor resmen
  • 11-11-2015, 19:33:03
    #4
    kayıtın uzantısı ne ?
    render sonrası çıktının uzantısı ne ?

    ve en başta mpeg4 codecini kullanarak kayıt almayı denedinizmi hiç.
  • 11-11-2015, 20:37:27
    #5
    Protex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kayıtın uzantısı ne ?
    render sonrası çıktının uzantısı ne ?

    ve en başta mpeg4 codecini kullanarak kayıt almayı denedinizmi hiç.
    shadowplay sadece h264 codec ile kayıt yaptığını yazıyor uzantı mp4
    Render ederken h264 code ile render edeceksem uzantı aviye dönüşüyor.
    Ama h264 değilde farklı bir codecle render edeceksem mesela mainconcept mp4 mp4 oluyor.

    en başta mpeg4 ile kayıt etme gibi bir seçenek yok. Shadowplay h264 codec ile kayıt ettiğinden bahsediyor. İşin ilginç yanı o dosyanın özelliklerinde h264 geçmiyor.

    Şimdi shadow play ile kayıt aldığım dosyayı sony vegas ile açtım video timeline sağ tıklayıp özellikler dedim. Bilgiler şu şekilde:

    General
    Name: Team Fortress 2 11.09.2015 - 20.25.56.09.DVR.mp4
    Folder: C:\Users\\Videos\Team Fortress 2
    Type: Sony AVC
    Size: 1,06 GB (1.082.311.182 bytes)
    Created: 09 Kasım 2015 Pazartesi, 20:25:56
    Modified: 09 Kasım 2015 Pazartesi, 20:26:01
    Accessed: 11 Kasım 2015 Çarşamba, 20:01:36
    Attributes: Archive

    Streams
    Video: 00:04:59,538, 59,789 fps progressive, 1366x768x12, AVC
    Audio: 00:04:59,554, 48.000 Hz; Stereo, AAC

    ACID information
    ACID chunk: no
    Stretch chunk: no
    Stretch list: no
    Stretch info2: no
    Beat markers: no
    Detected beats: no

    Other metadata
    Regions/markers: no
    Command markers: no

    Media manager
    Media tags: no

    Plug-In
    Name: compoundplug.dll
    Folder: C:\Program Files\Sony\Vegas Pro 13.0\FileIO Plug-Ins\compoundplug
    Format: Sony AVC
    Version: Version 13.0 (Build 453) 64-bit
    Company: Sony Creative Software Inc.


    Shadowplay h264 diyor ama böyle bir bilgi yok ancak bir çeşit renderdan geçirdiğini düşünüyorum kayıt alırken. Daha sonra 2. kez renderda video bozuluyor.



    dediğim gibi h264 diyor ama ben bir yerde rastlamadım
  • 11-11-2015, 22:06:57
    #6
    sony vegas'ı yıllardır kullanırım, çıktı boyutu ne kadar büyük olursa olsun bitrate ne kadar yüksek olursa olsun her zaman kalitede bir miktar kayıp olur. kaybı en aza indirmek için girdi değerleri ile çıktı değerleri aynı olmalı. (fps, çözünürlük vs)

    kayıp yaşamaman için rendersız kesip biçmen lazım. bunun içinde boilsoft video splitter / joiner ikilisini öneririm. yalnız bunlar sony vegas gibi profesyonel yazılımlar değil. bunlarla efect offset vb şeyler yapamazsın. sadece kesip biçersin.
  • 12-11-2015, 10:34:24
    #7
    Messi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu sorun sadece H264 codec ile ilgili değil. Hangi codec kullanırsa kullanılsın görüntü berbat çıkıyor. Mesela bugün bir video izledim. Buna göre;

    mainconcept mp4
    720p internet
    profil high
    fps 60
    two-pass seçeneği
    maximum bitrate 50.000.000
    average 30.000.000
    render quality best

    buna ek olarak disable resamples yaparak bulanık görüntü durumunu iptl ettim.

    5 dakikalık videoyu 1 sattte render etti ve sonuç yine berbat.

    Benim düşüncem şu şekilde:

    Shadowplay'den alınan kayıt program ayarlarına göre video h264 codec olarak kaydediliyor. Bu program ayarlarında yazıyor. Ben bu şekilde kaydedilmiş bir dosyaya sağ tıkladığımda h264 codec diye birşey görmedim ama eğer böyleyse birkez daha render alındığında görüntü bozuluyor. Mesela ben 50mbit bitrate kayıt yapıyorum bunu render edip 50 mbit bitrate değer versenizde video yine bozuluyor.

    Bence şöyle yapmak gerek. Fraps ile codecsiz ana videoyu kaydetmeliyiz sonra render etmeliyiz. O zaman sorun olmayacağını düşünüyorum. Yada shadowplay ayarlarda düşük kaliteyi seçip ki oradaki düşük kalite bile 15 mbit çok kaliteli kayıt yapıyor, direk videoyu rendersiz Youtubeye atmalıyız. Zaten 15mbit bitrate video bile gerçekten youtube için çok kaliteli bir videodur.

    Benim merak ettiğim 1 şey kalıyor. 2 ayrı video çektik veya 1 video çekip kestik ettik biçtik. Bu videoyu rendersiz nasıl videonun kendi kalitesinde kaydedebiliriz bunu mrk ediyorum. Render olmasın Dosya boyutu düşmesin ama kalitede bozulmasın. İşin içine render girince videolar telef oluyor resmen

    Anladım fakat facecam ve videoyu mecbur birleştirmek gerekiyor. Üstelik green screen durumu da var ki olmazsa olmaz. Yani her türlü render şart.
  • 12-11-2015, 13:46:22
    #8
    Kafka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım fakat facecam ve videoyu mecbur birleştirmek gerekiyor. Üstelik green screen durumu da var ki olmazsa olmaz. Yani her türlü render şart.
    En iyi çözüm şu:
    Kamera çekimini bir program ile kaydedeceksin.
    Bu arada aynı anda fraps ile oyunu kaydedeceksin.
    Daha sonra bu ikisini sony vegasta birleştirip render edeceksin. Bu sayede video kusursuz olur. Çünkü 1 kez render olacak.
    Fraps ile codecsiz kayıt aldığı için çok kaliteli bir video elde edilecek.
    Sony vegasa bu videoyu atıp ardından video kamera çekimini sağ üste yerleştirip 1 kez render almak en iyisi.

    Shadowplay yüksek kalitede kayıt alındıktan sonra birkez daha render edildiğinde video berbat oluyor.

    Yukarıdaki yöntem en iyisi bence.

    Bu arada ek bilgi vereyim. Shadowplay'e face cam ekleniyor. Kayıdı ben en düşük kaliteninde altında özel ayarlarda şu şekilde yaptım. İngame, 10Mbit bu ayarda bile görüntü cam gibi oluyor. Yanlış hatırlamıyorsam en yüksek kalite 50mbitte 1 dakika 200mb tutarken bu dediğim ayarda 1 dakikada 67 mb kayıt alınıyor. Üstelik görüntü müthiş oluyor yinede. 50mbit ile 10mbit shadowplay kayıt arasında farkı göremedim desem yeridir. Biri 5dk 1gb biri 5 dk 300mb filandı. Shadowplayde bu düşük orta yüksek kalite muhabbetinide anlamış değilim. En düşüktede en yüksektede görüntü aynı. Hiçbir fark görmedim ben cam gibi görüntü çıkıyor. Hatta en düşük kalite kayıt 22mbit iken ben özel kayıt ile 10mbit ayarla kayıt aldım görüntü müthişti. Direk bu video youtubeye atılabilir. Hiç sony vegasla uraşmadan. Sonuçta shadowplay bunu kaydederken 1 kez kendi render ediyor.

    Ama eğer videoya intro muzik vs gibi şeyler ekliyeceksen ilk dediğim yöntemi yapmak lazım.
  • 12-11-2015, 23:05:10
    #9
    Messi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En iyi çözüm şu:
    Kamera çekimini bir program ile kaydedeceksin.
    Bu arada aynı anda fraps ile oyunu kaydedeceksin.
    Daha sonra bu ikisini sony vegasta birleştirip render edeceksin. Bu sayede video kusursuz olur. Çünkü 1 kez render olacak.
    Fraps ile codecsiz kayıt aldığı için çok kaliteli bir video elde edilecek.
    Sony vegasa bu videoyu atıp ardından video kamera çekimini sağ üste yerleştirip 1 kez render almak en iyisi.

    Shadowplay yüksek kalitede kayıt alındıktan sonra birkez daha render edildiğinde video berbat oluyor.

    Yukarıdaki yöntem en iyisi bence.

    Bu arada ek bilgi vereyim. Shadowplay'e face cam ekleniyor. Kayıdı ben en düşük kaliteninde altında özel ayarlarda şu şekilde yaptım. İngame, 10Mbit bu ayarda bile görüntü cam gibi oluyor. Yanlış hatırlamıyorsam en yüksek kalite 50mbitte 1 dakika 200mb tutarken bu dediğim ayarda 1 dakikada 67 mb kayıt alınıyor. Üstelik görüntü müthiş oluyor yinede. 50mbit ile 10mbit shadowplay kayıt arasında farkı göremedim desem yeridir. Biri 5dk 1gb biri 5 dk 300mb filandı. Shadowplayde bu düşük orta yüksek kalite muhabbetinide anlamış değilim. En düşüktede en yüksektede görüntü aynı. Hiçbir fark görmedim ben cam gibi görüntü çıkıyor. Hatta en düşük kalite kayıt 22mbit iken ben özel kayıt ile 10mbit ayarla kayıt aldım görüntü müthişti. Direk bu video youtubeye atılabilir. Hiç sony vegasla uraşmadan. Sonuçta shadowplay bunu kaydederken 1 kez kendi render ediyor.

    Ama eğer videoya intro muzik vs gibi şeyler ekliyeceksen ilk dediğim yöntemi yapmak lazım.

    Hocam shadowplayde maalesef facecam yok. Var da Twitch için aktif şimdilik. Yani normal kayıt için facecam açamıyorsun.