sony vegas'ı yıllardır kullanırım, çıktı boyutu ne kadar büyük olursa olsun bitrate ne kadar yüksek olursa olsun her zaman kalitede bir miktar kayıp olur. kaybı en aza indirmek için girdi değerleri ile çıktı değerleri aynı olmalı. (fps, çözünürlük vs)
kayıp yaşamaman için rendersız kesip biçmen lazım. bunun içinde boilsoft video splitter / joiner ikilisini öneririm. yalnız bunlar sony vegas gibi profesyonel yazılımlar değil. bunlarla efect offset vb şeyler yapamazsın. sadece kesip biçersin.