• 06-11-2020, 16:05:05
    #1
    1.GÜNCELLEME - 26.11.2020

    - Konuda gelen öneriler üzerine pazaryeri hesapları oluşturuldu. Ödeme vadesi avantajı sebebiyle ilk etapta N11 tercih edildi.
    - Sitemize canlı destek uygulaması kuruldu. (Potansiyel müşteriler oradan da görüşmeye, ulaşmaya başladı)
    - Websitemize semantik makaleler eklendi. Bu makaleler akabinde SEO çalışması başlatıldı. (Hizmet dışarıdan alındı)
    - N11 reklam tipleri test ediliyor. Ortalama ürün gösterimleri haftalık 12XXX dolaylarına ulaştı. Ürün tıklamaları çok az durumda şuanda. Ürün ve mağaza puanı olmaması negatif etki görülüyor.
    - Akakçe, Cimri gibi portal üyelik başvuruları yapıldı.
    - Konuyu açtığım ilk süreçten itibaren %105 dolaylarında ciro artışı sağlandı. (Sanal satışların etkisi yok sayılabilecek düzeyde)

    Selamlar arkadaşlar,

    Yaklaşık 10 yıllık R10 üyeliğim mevcut. Ama sorsanız 3 aylık yeni bir arkadaş gibi ancak bilgim vardır. 14-15 yaşlarındayken e-pin ve premium satış işlerinden güzel paralar kazanmıştım. Google'da ilk sıraya şans eseri getirdiğimiz bir site ile her gün onlarca sipariş yağıyordu. Ne yazık ki üniversite hazırlığı yurtdışı yaşamı akabinde kurumsal bir iş hayatı vs. derken sanal dünyadan koptuk gittik. Şuan ki yeteneklerim basit editler, fena sayılmayacak düzeyde photoshop bilgisi ve opencart hakimiyeti. Uzmanlık alanım ise uluslararası lojistik, ithalat, ihracat, üretim alanları. İngilizcem iyi, Lehçe'm ise başlangıç - orta düzeyde.

    Şimdi ise kurumsal bir şirketteki işimden istifa edip potansiyel müşteri altyapısı elimizde hazır olan teknik malzeme, hırdavat ve iş sağlığı güvenliği ürünleri satışı, ithalatı, ihracatı gerçekleştirebilmek için limited şirketimizi kurduk. Çok şükür başlangıç cirolarımız XX.XXX TL'ler düzeyinde. Ama bunlar yüz yüze yapılan kurumsal satışlar ile sağlanıyor. Sanal satışımız 8 adet baret sadece. O müşterimiz de bize güvenememiş mail attı öyle döndük sağolsun

    Tüm bu bilgiler ışığında kurmuş olduğum opencart altyapılı websitemin perakende satışlar pastasından da pay alabilmesi için çalışmalara başlamam gerekiyor. Sıfırdan bir başlangıç için anahtar kelime tespitinden başlayarak bu kelimelerde yapılacak/yapılmayacak çalışmalar ile olaya başlamalıyım.

    Resmen bilgisayarın karşısına ilk defa oturan birine anlatır gibi vereceğiniz her türlü tavsiye ve akla açığım. Karşılığında benim de bildiğim konularda sizlere destek olmaktan mutluluk duyarım. Tek istirhamım müşteride merak uyandırın, işte tüketici şunu sever, bunu sever gibi müşteri psikolojisi üzerinden soyut önerilerde bulunmamanız. O konuları kurumsal iş hayatı çok güzel aştırdı bize sağolsun. Daha çok backlink lazım onu şuradan yapabilirsin, işte makale yaz SEO uyumlu mu bu siteden kontrol et sonra yükle veya şuraya yükle link al, anahtar kelimelerini al buradan belirle, şu siteye gir makaleleri oku anla vs. vs. gibi bilgilere ihtiyacım var.

    Şimdiden teşekkür eder, saygı ve sevgilerimi sunarım.
  • 06-11-2020, 16:07:51
    #2
    Kendi web sitene ayirdigin zaman kadar Pazaryeri sitelerine de vakit ayır. Evet senin sektöründe bile...

    Sitene görüntülü, sesli ve yazılı musteri hizmetleri koy. Senin sektöründe biri karşısında gerçek insan görürse etkilenir.
  • 06-11-2020, 16:09:45
    #3
    ürünlerinizi xml bayilik olarak satabilirsiniz.
    bknz dropshipping başlığına
  • 06-11-2020, 16:16:12
    #4
    ykbweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi web sitene ayirdigin zaman kadar Pazaryeri sitelerine de vakit ayır. Evet senin sektöründe bile...

    Sitene görüntülü, sesli ve yazılı musteri hizmetleri koy. Senin sektöründe biri karşısında gerçek insan görürse etkilenir.
    Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim. Satışını yaptığımız bazı ürünlerde o kadar komik kâr marjları var ki (20 krş - 30 krş) pazaryeri sitelerine ödeyeceğim komisyonlar yüzünden sadece ürünün üreticisinin getir götürünü yapmış olurum

    Fakat müşteri hizmetleri kısmını notlarıma ekliyorum. En kısa sürede organize etmiş olacağım.

    burhanmizrak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ürünlerinizi xml bayilik olarak satabilirsiniz.
    bknz dropshipping başlığına
    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. Şuan da kendi sitemin perakende paylarını arttırmak istiyorum. Net kâra yönelik operasyonum olsaydı dediğiniz mantıklıydı. Şuan kendi marka değerimi arttırma noktasında çalışmak zorundayım. XML bayilik çook sonraki aşama diye düşünüyorum.
  • 06-11-2020, 16:18:52
    #5
    Site adresinizi iletirseniz inceleyip naçizane öneri sunabiliriz.
  • 06-11-2020, 16:20:27
    #6
    Demoktrat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Site adresinizi iletirseniz inceleyip naçizane öneri sunabiliriz.
    Teşekkür ederim. PM olarak iletiyorum.
  • 06-11-2020, 16:25:33
    #7
    Corydoras adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim. Satışını yaptığımız bazı ürünlerde o kadar komik kâr marjları var ki (20 krş - 30 krş) pazaryeri sitelerine ödeyeceğim komisyonlar yüzünden sadece ürünün üreticisinin getir götürünü yapmış olurum

    Fakat müşteri hizmetleri kısmını notlarıma ekliyorum. En kısa sürede organize etmiş olacağım.



    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. Şuan da kendi sitemin perakende paylarını arttırmak istiyorum. Net kâra yönelik operasyonum olsaydı dediğiniz mantıklıydı. Şuan kendi marka değerimi arttırma noktasında çalışmak zorundayım. XML bayilik çook sonraki aşama diye düşünüyorum.
    Ben senin yerinde olsam marka olmaya musait bir isme marka başvurusu yaparım, ardından o isimle Pazaryeri sitelerine rakiplerimin bir tik altında ürün girerim, hatta yasal mevzuatta sikinti yoksa ve teknik olarak mümkünse ürünlere (mesela baret gibi) marka bile basarim. Marka bilinirligi, yüksek video reklam bütçesi yoksa pazar yeri dışında artmaz.

    Ayrica sektörün urun hakkında inceleme yazısı okuyan ve video izleyen bir sektör ise (ki artık z kuşağı geliyor, hemen hemen tüm sektorler boyle) kendime en az iki site kurarım ve YouTube olayinda da aktif olurum.

    Mobilim yazım hataları için kusura bakmayın.
  • 06-11-2020, 16:35:53
    #8
    ykbweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben senin yerinde olsam marka olmaya musait bir isme marka başvurusu yaparım, ardından o isimle Pazaryeri sitelerine rakiplerimin bir tik altında ürün girerim, hatta yasal mevzuatta sikinti yoksa ve teknik olarak mümkünse ürünlere (mesela baret gibi) marka bile basarim. Marka bilinirligi, yüksek video reklam bütçesi yoksa pazar yeri dışında artmaz.

    Ayrica sektörün urun hakkında inceleme yazısı okuyan ve video izleyen bir sektör ise (ki artık z kuşağı geliyor, hemen hemen tüm sektorler boyle) kendime en az iki site kurarım ve YouTube olayinda da aktif olurum.

    Mobilim yazım hataları için kusura bakmayın.
    Teşekkür ederim üstadım. Farklı noktaları aydınlatıyorsunuz. İlk etapta ürettireceğimiz butik bir ürün olacak. Markalama olayını o noktada biz de düşünüyorduk. Pazaryerlerine ise dediğiniz taktikle gireceğim.

    Bazı ürünler teknik açıdan şöyle markalamayı kaldırmıyor. Örneğin Volkswagen'ın kalitesini hepimiz biliriz. İş güvenliği sektöründe de öyle kült markalar var ki onu en uygun şartlarda alıp satmaktan başka hiçbir şansınız yok maalesef. Piyasa rakip malzemeyi veya kaliteyi tanımıyor, markayı tanıyor. Ama uygulanabilir her üründe kendi markamız üzerinden yürümek en mantıklısı.

    Makaleleri de sahada bire bir ürünü kullanan insanların dönüşleri ile harmanlayarak hazırlamak, uygun şartlardaki ürünler için ise direkt sahada videolar çekmek çok mantıklı. Notlarıma ekliyorum.
  • 06-11-2020, 16:46:33
    #9
    Corydoras adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim üstadım. Farklı noktaları aydınlatıyorsunuz. İlk etapta ürettireceğimiz butik bir ürün olacak. Markalama olayını o noktada biz de düşünüyorduk. Pazaryerlerine ise dediğiniz taktikle gireceğim.

    Bazı ürünler teknik açıdan şöyle markalamayı kaldırmıyor. Örneğin Volkswagen'ın kalitesini hepimiz biliriz. İş güvenliği sektöründe de öyle kült markalar var ki onu en uygun şartlarda alıp satmaktan başka hiçbir şansınız yok maalesef. Piyasa rakip malzemeyi veya kaliteyi tanımıyor, markayı tanıyor. Ama uygulanabilir her üründe kendi markamız üzerinden yürümek en mantıklısı.

    Makaleleri de sahada bire bir ürünü kullanan insanların dönüşleri ile harmanlayarak hazırlamak, uygun şartlardaki ürünler için ise direkt sahada videolar çekmek çok mantıklı. Notlarıma ekliyorum.
    Valla hocam sektöründe bir siteyi en son 2013"de yönetim. Cok zahmetli oldugu için seo"su o sektöre yonelmiyorum pek. 7 yılda da bir suru dinamik değişmiştir. Ama dijital satisin mantığı genelde sabittir.

    Elbette musteri markaya her sektörde onem verir. Hala izeltas tornavida alirim mesela ama marka algisini kirabilirsen (ki piyasa konjonktürü her sektor için musait) buyuk is başarırsın. Kendi markani es gecme. Bırak insanlar senin ürünlerini nasil satacagini düşünsün. Sen onların satmak için kafa yoracagi markayı yaratmaya odaklan.

    Okumuş yazmış çizmiş adamsin. Marka yaratma sürecinde is batmasın diye rutin satışı es geçme tavsiyesi vermeme gerek yok.