• 14-04-2025, 15:32:36
    #1
    merhaba arkadaşlar bankacı bu bes olayından bahsetti altına bağlı bes fonu varmış sanırım. sizce almak mantıklı mı? normal altın almaktan çok bir farkı var mı? bilen arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim
  • 14-04-2025, 15:35:53
    #2
    hiçbir sistem fiziksel gram altın alıp saklamak kadar karlı ve stabil değildir
  • 14-04-2025, 16:11:31
    #3
    2 bes hesabım var, biri altına biri hisse fonlarına bağlı. uzun vadeli küçük birikim + %30 devlet katkısı için düşünülebilir. Başka sorularınız varsa yardımcı olabilirim.
  • 14-04-2025, 16:28:54
    #4
    %30 devlet katkısı işin içine girince kazanç oranı düşüyor diye okudum doğru mu
    Ekonomi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 bes hesabım var, biri altına biri hisse fonlarına bağlı. uzun vadeli küçük birikim + %30 devlet katkısı için düşünülebilir. Başka sorularınız varsa yardımcı olabilirim.
  • 14-04-2025, 18:06:27
    #5
    2 benim, 2 oglumun, 3 hanım adına 7 ayrı bes imiz var. Aylık 1.5 dan 10.5 oduyoruz. Oglan 3 yasina girmişti. 3 yildir ödüyoruz. Ilerde unv ozele gitmek zorunda kalirsa parası hazir oksun diye. 7 si de altın fonunda. Devlet %30 u düşüyor ama zaten altın uzun vadede ,%30 dan cok daha fazla getirecegi icin bi önemi yok.
  • 14-04-2025, 18:26:09
    #6
    devlet %30 düşüyor derken hocam anlamadım onu
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 benim, 2 oglumun, 3 hanım adına 7 ayrı bes imiz var. Aylık 1.5 dan 10.5 oduyoruz. Oglan 3 yasina girmişti. 3 yildir ödüyoruz. Ilerde unv ozele gitmek zorunda kalirsa parası hazir oksun diye. 7 si de altın fonunda. Devlet %30 u düşüyor ama zaten altın uzun vadede ,%30 dan cok daha fazla getirecegi icin bi önemi yok.
  • 14-04-2025, 18:39:36
    #7
    karamazov adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    devlet %30 düşüyor derken hocam anlamadım onu
    Hocam şöyle yatırdğınızın %30 unu veriyor size sorun yok. Sonra belirli sürelere göre çıkmanız durumunda stopaj vergisi kesiyor bundan. Diğer fon kazancınız bundan bağımsız işliyor. En az 10 yıllık süreyi hesaba katarsanız eski fon performanslarına bakıp daha net görürsünüz.
  • 17-04-2025, 21:05:47
    #8
    Sigorta ofisinde bireysel emeklilik aracısı olarak görev yapıyorum. İletişim için size özel mesaj gönderdim.

    Altın katılım fonunda 2024 ekim ayında açtığımız ve 2025 mart ayında kontrol ettiğimizde elde edilen fon kazancını gösterir ufak bir görsel bırakıyorum buraya.