• 23-05-2026, 13:42:54
    #1
    Merhabalar, daha önce kiro hiç kullanmamıştım. 4-5 günden beri ara ara kiro pro ile opus 4.7 modeli seçili ve auto pilot aktif halde laravel bir proje geliştirmeye çalışıyorum. Ancak daha önce vscode, antigravity, windsurf gibi idelerle uzun süre çalıştım. Kiro aşırı yavaş ve işi uzatıyor gibi geldi bana. Örneğin vscode üzerindne claude api ile yaptırsam aynı işi tak tak tak açıklamalarını yapıp bir yo haritası çizim 20-30 dk. yapıp çıkıyor. Ama aynı işi kiro da 1 günden beri yapıyorum. Sürekli yazıyor yazıyor düşünüyor bir şeyler yapıyor. Ben mi hata yapıyorum acaba yoksa kiro böyle mi? Veya kiro ide kullanırken dikkat etmem gereken, yapmam gerkeken ayarlar var mı ektsradan? Diğer idelerde rules olarak tanımladığımız kodlama kurallarımızı nasıl hangi dosyadan yapıyoruz ve ne şekilde yaparsak verim alırız? Bu gibi püf noktaları da uzun süre kullanan ve fazlasıyla tecrübe etmiş olan arkadaşlarımı paylaşırsa çok sevinirim.
  • 23-05-2026, 13:45:26
    #2
    Emphatic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, daha önce kiro hiç kullanmamıştım. 4-5 günden beri ara ara kiro pro ile opus 4.7 modeli seçili ve auto pilot aktif halde laravel bir proje geliştirmeye çalışıyorum. Ancak daha önce vscode, antigravity, windsurf gibi idelerle uzun süre çalıştım. Kiro aşırı yavaş ve işi uzatıyor gibi geldi bana. Örneğin vscode üzerindne claude api ile yaptırsam aynı işi tak tak tak açıklamalarını yapıp bir yo haritası çizim 20-30 dk. yapıp çıkıyor. Ama aynı işi kiro da 1 günden beri yapıyorum. Sürekli yazıyor yazıyor düşünüyor bir şeyler yapıyor. Ben mi hata yapıyorum acaba yoksa kiro böyle mi? Veya kiro ide kullanırken dikkat etmem gereken, yapmam gerkeken ayarlar var mı ektsradan? Diğer idelerde rules olarak tanımladığımız kodlama kurallarımızı nasıl hangi dosyadan yapıyoruz ve ne şekilde yaparsak verim alırız? Bu gibi püf noktaları da uzun süre kullanan ve fazlasıyla tecrübe etmiş olan arkadaşlarımı paylaşırsa çok sevinirim.
    Kiro bu aralar çok free dağıtıyor, insanların da yoğun katılımı var, haliyle sistemler yoğunluğu kaldıramadığından yavaşlık olabiliyor, aslında kiro bir çok ideye göre ( kullandığınız ) iyi durumdaydı.
  • 23-05-2026, 13:46:38
    #3
    kironun amacı kendi sistem promtlarıda devreye giriyor işi kusursuz yapmaya çalışıyor agentic ile çalışıyorsunuz sanırım hem maaliyetli laravel ile size tavsiyem bir laravel geliştiricisi olarak idelerden ziyade cli tabanlı çözümlere yönelin hocam cursor kiro gibi çözümler işi uzatıyor gerçektende eğer ne yaptığınızı biliyor iseniz ben şuanda aktif olarak claude codex ve opencode kullanıyorum tavsiye ederim bu kombinasyonu + vscode ile extension olarakta kullanabilirsiniz
  • 23-05-2026, 13:47:00
    #4
    Kiro kendi idesinde çok yavaş 9router apiye bağlayıp deneyin iyi olabilir sebebi de malum yoğun kullanımdan dolayı.
    Cursorda kullanabilmek için de pro almanız gerekiyor cursorda tabi kullanılacaksa
    https://cursor.com/referral?code=TQJH2AOPIXGS referans ile %50 indirimli alınabilir yeni hesap ile
  • 23-05-2026, 13:49:36
    #5
    Cursor candır hocam , başka birşeye gerek yok...
  • 23-05-2026, 14:08:39
    #6
    KingCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cursor candır hocam , başka birşeye gerek yok...
    Cursor üzerinden mi kullanayım Kiro'yu yoksa direk cursor mü kullanmamı tavsiye ettiniz tam anlamadım. Çünki 1 aylık kiro pro hesabı aldım bununla ilerlemem gerekiyor.
  • 23-05-2026, 14:16:14
    #7
    kiro'da dokumantasyonu, ozellikle hook ve spec'leri dogru ayarlarsaniz, token israfi yapmadan, cok hizli bir sekilde calisiyor. claude 4.7 yogunluktan dolayi bazen gec yanit veriyor, ben 4.6 kullaniyorum. istedigim standartlarda istedigim gelistirmeleri yapiyor.

    bir onerim de, "mvp degil, production'a hazir bir sistem" olarak gelistirmesini isterseniz sureci biraz daha uzatabiliyor ama geriye donup tekrar tekrar revizeden kurtariyor sizi.
  • 23-05-2026, 14:18:01
    #8
    Analog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kiro'da dokumantasyonu, ozellikle hook ve spec'leri dogru ayarlarsaniz, token israfi yapmadan, cok hizli bir sekilde calisiyor. claude 4.7 yogunluktan dolayi bazen gec yanit veriyor, ben 4.6 kullaniyorum. istedigim standartlarda istedigim gelistirmeleri yapiyor.

    bir onerim de, "mvp degil, production'a hazir bir sistem" olarak gelistirmesini isterseniz sureci biraz daha uzatabiliyor ama geriye donup tekrar tekrar revizeden kurtariyor sizi.
    Bilgilendirmeniz için teşekkürler. Dökümantasyon, hook ve spec ler tam olarak nasıl doğru ayarlanır bilgi verebilir misiniz? Ben dahil bir çok kişiye de yol götermiş olursunuz.
  • 23-05-2026, 14:24:03
    #9
    Emphatic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilgilendirmeniz için teşekkürler. Dökümantasyon, hook ve spec ler tam olarak nasıl doğru ayarlanır bilgi verebilir misiniz? Ben dahil bir çok kişiye de yol götermiş olursunuz.
    burasi karisik bir konu, her projeye gore degisir. genel bir yapi dusunursek, projeniz icin bir readme olusturun once. bunun icin chatgpt veya gemini free surumu bile yeterli olur aslinda. projenin tum detaylarini anlatip, ingilizce bir readme hazirlamasini isteyin.
    sonra kiro'ya "dokuman detaylari icin readme dosyasini oku, gerekli olan hook, spec, agent, steering ve skilleri olustur. mpv degil production hazir bir sistem istiyorum. testlerin en az %95 basariyla gecmesi gerekiyor. specleri requirements, design, tasks siralamasiyla olustur. tum specler hazir oldugundahepsini sirayla calistir." demeniz yeterli. gerekli izinleride verdiyseniz gidip dizi seyredebilirsiniz artik.