• 17-01-2024, 22:21:14
    #1
    E-ticaret ile ilgili bir forum kurma niyetim var ve XenForo lisansı alıp kurma işini de @Blesyum;'a verdim. Sonra üstüne çok düşünmeden böyle bir şey yaptığım için pişman oldum. Sizce XenForo almakla hata mı yaptım VBulletin mi almalıydım?
  • 17-01-2024, 22:22:49
    #2
    xenforo vbulletinden daha gelişmiş. En iyisini yaptınız
  • 17-01-2024, 22:22:50
    #3
    Vbulletinin üzerine forum sistemi yok hocam xenforo çakma vbulletin benim gözümde ( öyle olmasa r10 da vbulletin kullanmaz)
  • 17-01-2024, 22:25:31
    #4
    Şöyle hocam vbulletin almak ölü yatırım olurdu, yeni nesil ve işlevsel bir forum kuracaksanız xenforo almakla iyi yapmışsınız. Forumu ilerletmeye düşünüyorsanız yine xenforo dan devam edin derim.
  • 17-01-2024, 22:26:08
    #5
    VBulletin okumasını bilene kitap kitap
  • 17-01-2024, 22:29:40
    #6
    AyyıldızWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vbulletinin üzerine forum sistemi yok hocam xenforo çakma vbulletin benim gözümde ( öyle olmasa r10 da vbulletin kullanmaz)
    DogukanX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    VBulletin okumasını bilene kitap kitap
    Hocam piyasa 3.8.x hastası genel forumculardan başka kaç aktif vb kullanısı kaldı ki. R10 u dışarda tutuyorum çünkü burasının vbulletinle alakası kalmamış.
  • 17-01-2024, 22:35:27
    #7
    YesilPusula adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam piyasa 3.8.x hastası genel forumculardan başka kaç aktif vb kullanısı kaldı ki. R10 u dışarda tutuyorum çünkü burasının vbulletinle alakası kalmamış.
    Benim de sevdiğim bir script var: VBulletin, hoşuma gidiyor o script Şaka bir yana hocam bende xenforonun parasına göre daha hantal ve özel temaları ve eklentileri ayarlanmaz ise çok yetersiz kaldığını düşünüyorum ayrıca VBulletinin dediğiniz gibi geçmişten gelen bir mazisi var ve bilen biri üstüne düşerse tekrar dediğiniz gibi çok farklı bir hal alabiliyor


    https://www.youtube.com/watch?v=hPIYlkQom-w
  • 17-01-2024, 22:42:06
    #8
    DogukanX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim de sevdiğim bir script var: VBulletin, hoşuma gidiyor o script Şaka bir yana hocam bende xenforonun parasına göre daha hantal ve özel temaları ve eklentileri ayarlanmaz ise çok yetersiz kaldığını düşünüyorum ayrıca VBulletinin dediğiniz gibi geçmişten gelen bir mazisi var ve bilen biri üstüne düşerse tekrar dediğiniz gibi çok farklı bir hal alabiliyor


    https://www.youtube.com/watch?v=hPIYlkQom-w
    güzeldi. Üzerine düşerseniz her script adam edilebilir hocam ama biraz dilinden anlamak lazım. Xenforo işin kolayına kaçmak bir nevi. Şahsen kendim kimsenin tercih etmeyeceği smf yi kullanıyorum ama üstüne düşünce şuan forum sitesi, genel forum sitesi gibi aramalarda üst ilk 5 te. Genel forum sitesi için lisans ücreti ödemeyi gereksiz gördüğüm için smf yoksa tercihim xenforo olurdu.
  • 18-01-2024, 14:26:29
    #9
    @YesilPusula; adlı arkadaş kesinlikle haklı. vBulletin 3 varsayılan yapı olarak başta zaten kafadan mobil uyumsuz geliyor. Buna responsive bir tema yapıldığında da vBulletin alışkanlığının dışına çıkıyor. vBulletin 4, 5 Connect ya da şu yeni çıkan 6 zaten hiç kullanılabilir değil, aklı olan onları kullanmaz.

    vBulletin 3 ile XenForo versus'a girdiğinde; hâlâ nostalji fanatizminden dolayı vBulletin 3'ün XenForo ile kapışabildiğini görüyoruz. Ancak bu da şöyle bir şey. Nokia 3310 ile iPhone için anket konusu açmak gibi. Çünkü vBulletin 3 en son 15 yıl önce güncellendi. Hiç 15 yıl önce son kodları yazılıp, adam akıllı güncellenmeyen bir yazılım iskeletiyle sürekli yeni güncellemesi yayınlanan bir yazılım bir olur mu? Ben tema dedim ama bunun siber güvenlik boyutu, ıvırı zıvırı püsürü bir dolu farklı açıdan bakılması gereken konusu var.

    Ben de vBulletin 3'ü çok seviyorum. Ancak genel forum veya IRC forumu kurmayacaksanız kesinlikle XenForo'u seçmelisiniz. Ha; örneklendirildiği gibi R10'u baz alacak olursanız evet R10, vBulletin 3.8.4 kullanıyor ama arka tarafta yapılan kodlamalar, geliştirmeler, özel kodlanan eklentiler, mevcuttaki R10 modern tema vs. seviyesine ulaşabilmek istiyorsanız elinizde R10 developer ekibi gibi geliştiriciler olmalı. Varsa 100K TL bir sermayeniz (başlangıç için), vBulletin 3'ten bir R10 yaratabilirsiniz, o zaman R10'u baz alıp vB kullanın. Ama bunun dışında dediğim gibi nostalji fanatizminin dışında direkt varsayılan kurulum adına konuşacak olursak vBulletin 3 XenForo'a günümüz web teknolojisinde değil rakip olmak, yanından dahi geçemez.