• 13-06-2008, 11:56:13
    #28
    @KraLMp3Ler - @iskeletor;

    Noterden alınmış imza sirküsü, vergi dairesinden alınıp doldurulmuş işe başlama formu, kira kontratı, muhtardan alınmış ikametgah senedi. Bunları doldurup vergi dairenize teslim ediyorsunuz, vergi kaydınızı açıyorlar, o andan sonra vergi mükellefi oluyorsunuz.

    Masraflar değişiklik gösterebiliyor. Masraf kalemleri; 1) Noterdeki işlemler 2) Kira 3) Kira sözleşmesi için ödenen damga pulu (15 YTL gibi birşeydi, sadece ilk seferde ödeniyor) 4) Aylık ödenen KDV 5) Aylık ödenen damga vergisi (15.10 YTL) 6) (Tercihinize göre aylık - 3 aylık) ödenene stopaj vergisi 7) 3 ayda bir ödenen geçici gelir vergisi... 8) Bastıracağınız faturalar 9) Bastırırsanız kartvizitler 10) Sabit telefon hattı için numara 11) İnternet bağlantısı vs...

    Unuttuklarım olabilir, ödeye ödeye bir hâl olduk çünkü...
  • 13-06-2008, 12:40:24
    #29
    walla masfrafları gördğkçe açası gelmiyo insanın :P
  • 13-06-2008, 13:18:10
    #30
    Parça Satışı Yapma Bence Parça Satışı Yaparsan Ayrıca Yazarkasa Alman Gerekiyor. Oda Masraflarının İçine + 500 ila 1000 ytl daha ilave ediyor. Sadece Host ve Tasarımlarını Satacaksan Dükkanı PC donanım Olarak Kayıt Ettirme. Parça Başına KDV Ödersin. Diğer Türlü bi faturayla Halledebilirsin İşini
  • 13-06-2008, 13:54:44
    #31
    ev ofis olursa parça vs. satmam sadece web tasarım ve hosting olur. Teşekkürler kerem bey bugün maliyede ki memurla görüşürüm vergi mükellefi olmak şart mı peki bu iş için? onu sormuştu araştırırım demiştim.
  • 13-06-2008, 14:04:28
    #32
    iskeletor babacan işlerini bitirimnce açınca banada haber verrmisin neler yaptığınla ilgili detaylı
  • 13-06-2008, 14:26:29
    #33
    iskeletor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ev ofis olursa parça vs. satmam sadece web tasarım ve hosting olur. Teşekkürler kerem bey bugün maliyede ki memurla görüşürüm vergi mükellefi olmak şart mı peki bu iş için? onu sormuştu araştırırım demiştim.
    E bu dediklerimi yaptığınız zaman vergi mükellefi olmuş oluyorsunuz. Vergi mükellefi olmadan internet hizmetleri veya başka bir ticaret yaparsanız kayıt dışı çalışıyor olursunuz, bu da yasalarımıza göre suç.
  • 13-06-2008, 15:15:04
    #34
    muhasebeciye gidiyorsunuz.vergi memuru ofise geliyor.inceliyor.demirbaşları yazıyor.sonra aynı gün içinde vergi levhanızı veriyorlar.

    ben babamın üzerine yaptım bağkurdan yırtmak için.çünkü babamın başka firmada 30 gün eksiksiz ssk'sı ödeniyor.seninde böyle bir imkanın varsa öyle yap.yoksa bağkur işlemleri yaptırman gerek.ilk dönem aylık 220 ytl bağkur ödüyorsun.

    belediyeden ruhsat alman gerek.metrekaresine göre değişir fiyatı.
    tabi belediye ruhsatından önce dükkandaki elektrik ve suyu kendi üzerine yaptırıp açtırman gerekmekte.
  • 13-06-2008, 15:52:00
    #35
    biraz uğraştıracak yani teşekkür ederim arkadaşlar inş. yaptıktan sonra tüm işlemleri buraya yazarım sırasıyla.
  • 13-08-2008, 02:34:40
    #36
    @iskeletor, 2 ay oldu ne yaptın