• 25-05-2008, 01:57:00
    #19
    amacım hem web tasarım yapmak hemde tc yasalarına uygun olarak host satmak. şuan okulum olduğu için ilgilnemiyorum ama temmuz gibi büro açıcam inş. tüm bilgileri öğrenip ona göre uygun bişeyler illa ki buluruz şimdiden bilgi sahibi olmak istediğim için konu açıp r10'da ki arkadaşlara sormak istedim.
  • 25-05-2008, 02:09:15
    #20
    Arkadaşım işlemlerin bittikten sonra adım adım ne yaptıklarını yazarsan bu konuyu benim gibi merak eden kişileride aydınlatmış olursun.
    Hayırlı olsun yeni şirketin.
  • 25-05-2008, 02:15:31
    #21
    teşekkür ederim yaptığım veya yapacağım tüm işlemleri öğrenip yeni konu açarak belirtirim bu hafta içi öğrenicem sanırım.
  • 13-06-2008, 10:38:01
    #22
    arkadaşlar yeni konu açmak istemedim. Home ofis (ev ofis) gibi bişey varmış bu konu hakkında bilgisi olan var mı? evin bi odasını büro gibi gösteriyomuşsun ve yine fatıra vs. kesilebiliyomuş
  • 13-06-2008, 10:41:14
    #23
    Bir muhasebeci ile görüş herşeyi ayrıntısıyla anlatsın zaten açacak isen muhasebeciye ihtiyacın olacak... Bursa'da olsaydın yardımcı olabilirdim
  • 13-06-2008, 10:42:50
    #24
    bu hafta görüştüm hem maliyeye gittim hem de muhasebeciye ama ilçede olduğum için ve burda pek uğraşan olmadığı için bilen yok maliyeci sözlük gibi bi kitaptan bişeylere baktı bi vergiden fln muaf olunuyomuş sanırım ev ofis olunca onun için buraya yazdım tekrar
  • 13-06-2008, 11:20:33
    #25
    Hayır vergiden muafiyet durumu yok. Bizim sektörde (internet hizmetleri) hizmet verecekseniz Gerçek Usul'den hizmet veriyorsunuz. Basit usüle girmiyor bizim sektör. Home/office dedikleri olay, dediğiniz gibi odanızı gösterebiliyorsunuz. Eğer evin tapusu sizin veya anneniz/babanızın üzerineyse problem yok. Sizin üzerinizeyse problem yok zaten, anne/babanızın üzerineyse noterden ücretsiz olarak size tahsis ettiklerine dair muvaffakatname alırsanız kira ödemekten kurtuluyorsunuz. Ev başkasının üzerineyse (örneğin dedeniz, babaanneniz, anneanneniz vs.), o zaman kira sözleşmesi yapıyor ve odanızı kiraladığınızı gösteriyorsunuz.

    Aklınıza takılan başka sorular varsa çekinmeden sorabilirsiniz, dilimiz döndüğünce yardımcı olmaya çalışırız.
  • 13-06-2008, 11:40:37
    #26
    Kerem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır vergiden muafiyet durumu yok. Bizim sektörde (internet hizmetleri) hizmet verecekseniz Gerçek Usul'den hizmet veriyorsunuz. Basit usüle girmiyor bizim sektör. Home/office dedikleri olay, dediğiniz gibi odanızı gösterebiliyorsunuz. Eğer evin tapusu sizin veya anneniz/babanızın üzerineyse problem yok. Sizin üzerinizeyse problem yok zaten, anne/babanızın üzerineyse noterden ücretsiz olarak size tahsis ettiklerine dair muvaffakatname alırsanız kira ödemekten kurtuluyorsunuz. Ev başkasının üzerineyse (örneğin dedeniz, babaanneniz, anneanneniz vs.), o zaman kira sözleşmesi yapıyor ve odanızı kiraladığınızı gösteriyorsunuz.

    Aklınıza takılan başka sorular varsa çekinmeden sorabilirsiniz, dilimiz döndüğünce yardımcı olmaya çalışırız.
    peki home office açma kiçin gerekli olaylar ne evin odasını ayarla işini anladım mesela gerekli belgeler nereye başvuracağız ne kadar masraf tutar ?
  • 13-06-2008, 11:42:32
    #27
    teşekkürler kerem bey maliyeciye gidip bunu söylemem lazım adam onu öğren demişti ve illa vekil gerekiyo mu gibi bişey demişti. onu tam anlamadım adam müdüre fln sormuştu.bugün sanırım hallederim. peki bunun toplam masrafı ne kadr olur tahmini bi fikriniz var mı?