• 22-08-2007, 05:16:06
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Buton şeklinde bir mc yaptım. MC yi buton olarak kullanıyorum ancak üzerine gelince ses çıkmasını istiyorum. Bu actionscriptle olacak sanırım.
    on rollOver olabilir.
    Bunu nasıl yapabileceğim konusunda bilgisi olan arkadaşlar varmı acaba?
  • 22-08-2007, 16:35:25
    #2
    buton a çevirdiysen yaptığını önce library e istediğin sesi at..
    butonun içine girdiğinde up over down hit var ..doldur onlar f6 ya basarak...over ın üstüne gel altta sound yazan yerde eklediğin sesi seç....
    söylemek istediğin bu muydu? yanlış mı anladım?
  • 22-08-2007, 19:23:37
    #3
    metemet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    buton a çevirdiysen yaptığını önce library e istediğin sesi at..
    butonun içine girdiğinde up over down hit var ..doldur onlar f6 ya basarak...over ın üstüne gel altta sound yazan yerde eklediğin sesi seç....
    söylemek istediğin bu muydu? yanlış mı anladım?
    Bir movie clip var bunu buton olarak kullanıyorum yani movie clipe actionscript ekledim. mc ye tıkladığında bir urlye gidiyor. Yani button olarak ayarlamadım.
    Benim sorunum movieclibin üzerine mouse ile gelindiğinde library deki bir sesi çalması
  • 22-08-2007, 20:58:01
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    mc ne isim ver ilk önce,instance name kısmından. misal shaltr olsun

    shaltr.onRollOver = function()
    {
    sesdosyan = new Sound(_root);
    sesdosyan.loadSound("sinan.mp3", true);
    sesdosyan.start();
    };



    bu kadar. üstüne basınca shaltr degerli mc nin fonksiyon devreye girer ve çalma başlar.

    Denendi Çalışıyor.
  • 22-08-2007, 21:05:31
    #5
    bu mc ortalığı karıştırdı
    şunu bi dene :
    önce kullanacağın sesin linkage kısmına gel ve "Export for ActionScript" ve "Export in First Frame" kısımlarına sesin ismini yaz..
    actionscript olarak

    on(rollOver) {
    newsound = new Sound()
    newsound.attachSound("ses dosyasının ismi")
    _root.newsound.start()
    }


    sanırım bu şekilde olacaktır...
  • 22-08-2007, 21:13:37
    #6
    benim verdiğim çalışıyor hocam.
    sinan.mp3 fla ile aynı klasorde olsun kafidir.
  • 22-08-2007, 21:13:44
    #7
    shaltr.com adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mc ne isim ver ilk önce,instance name kısmından. misal shaltr olsun

    shaltr.onPress = function()
    {
    sesdosyan=new Sound(klip);
    sesdosyan.loadSound("seshodosu.mp3");
    sesdosyan.start();
    };


    bu kadar. üstüne basınca shaltr degerli mc nin fonksiyon devreye girer ve çalma başlar.

    Denemdım yanlız çalışmazsa söyle bakıp yazayım.
    kodda sorun yok...
    fakat istediği şeye göre ".onPress" yerine ".onRollOver" olacak galiba....
  • 22-08-2007, 22:06:31
    #8
    evet doğru diyorsun ben basınca çalsın yapmışım
    alıntı yaptıgın kodlarımı da değiştirdim bilgine
  • 23-08-2007, 00:50:50
    #9
    Bilmiyorum denediniz mi ama 2 kod da çalışmadı
    boing.wav adlı ses dosyam var.

    shaltr'ın:
    onClipEvent(enterFrame) {
    mc_top.onRollOver = function()
    {
    boing.wav = new Sound(_root);
    boing.wav.loadSound("boing.wav", true);
    boing.wav.start();
    };
    }
    mc nin üzerine gelince wav dosyası çalmıyor.linkage kısmına gel ve "Export for ActionScript" ve "Export in First Frame" kısımlarına sesin ismini yaz
    Bunu da yaptım.
    on(rollOver) { 
     newsound = new Sound() 
     newsound.attachSound("boing.wav") 
     _root.newsound.start() 
     } 
    Ancak yine olmadı.

    Acaba basit bir top mc si hazırlayıp. İçine de kodu ve ses dosyasını ekleyip gönderebilme şansınız varmı?