• 17-12-2009, 10:31:21
    #1
    arkadaşlar büyük sitelerin kullandığı sıkıştırma yöntemi varmış php ile olanı var ama aspde nasıl kullanabilrim bu gzip i
  • 17-12-2009, 11:54:07
    #2
    Web tarafında hiç denemedim fakat C# ile bir windows uygulaması yapmıştım.

    Kaynak - ingilizce

    işinize yarayabilir. k.gelsin
  • 17-12-2009, 12:10:53
    #3
    wscript shell ile command line (cmd) kullanarak. (hostingler de default olarak genelde açıktır.)
  • 17-12-2009, 12:12:31
    #4
    tşkler elroy ilgin için
  • 17-12-2009, 12:15:47
    #5
    anka81 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    wscript shell ile command line (cmd) kullanarak. (hostingler de default olarak genelde açıktır.)
    Sağol cevap verdiğin için.

    Bunu nasıl aktif edebilirim asp sayfalrımda php için bir kod var internette dolaşan
    <?php
        ob_start("ob_gzhandler");
    ?>
    asp için bir kod yokmu.
  • 17-12-2009, 12:29:16
    #6
    naimserin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sağol cevap verdiğin için.

    Bunu nasıl aktif edebilirim asp sayfalrımda php için bir kod var internette dolaşan
    <?php
        ob_start("ob_gzhandler");
    ?>
    asp için bir kod yokmu.
    set wshell = server.createobject("wscript.shell")

    bu komut ile cmd çalıştırabilirsin. yani bundan sonraki kısım gzip.exe dosyanı sunucuya atıp cmd ile mappath kullanarak normal bir command line kullanmak. nette örnek bulabilirsin galiba.

    ben bi çok cmd desteği bulunan exe dosyasını asp ile bu şekilde sorunsuzca çalıştırdım. ama unutma, cmd kullanırken exit komutu vermeyi.

    (ya sadece wscript shell çalıştırcan, gerisi cmd de bi dosyayı nasıl kullanıyosan aynen asp ile kodlamak, bulamazsan bi bilgi ben sana kendi yaptığım kodlarımdan örnek bi uygulama gönderirim. ayrıca gzip yerine .zip uzantılı yapmak istersen free zip command line diyerek google da ara, bi çok program bulabilirsin. bi de asp ile php çok kıyaslama, php manyak gibi kütüphanesi olan bi dil, asp de maalesef herşey para, script shell bi kaçamak diyebiliriz aslında, neyse çözemezsen yaz, sana bi örnek yazıyım buraya. -pc yi yeni formatladım, kodlarımı bulup düzenlemek biraz zaman alırda, ondan hemen yazmadım.- )
  • 17-12-2009, 13:16:44
    #7
    Yardımların için çok tşk ederim fakat Bir örnek verirsen çok memnun olurum.
  • 17-12-2009, 15:35:04
    #8
    Set WScript = Server.CreateObject("WSCRIPT.SHELL")

    deyip komut satırını çalıştırıyon. (sunucudan bak, açık mı diye)

    gzip="gzip.exe" 'burda, exe dosyanın yerini belirt.
    'aşağısı tamamen komut satırı kodunun eklenmesi olayı. gzip için baktım, şöyle bişiler:
    WScript.Run(server.MapPath(gzip) &" -c dosya.txt > dosya.gz" )

    burda dosya adını başka yerden falan çekeceksen, değişkene koda ata sadece. yani dosya.txt yerine, neyi sıkıştırıyosan onu yaz. aynı şekilde dosya.gz yerine vereceğin dosya ismini de.
    akabinde exit kullanki, process kısmından gzip exe sonlansın, yoksa cmd açık bırakabiliyor. bunun nedeni ram den çok yemeye falan başlarsa, veya işlemciden sunucu sahibi amca, sana kötü çocuk muamelesi yapabilir.

    WScript.Run(" -exit")

    anlatabildim sanırsam. yapacağın şey kısaca şu:
    >gzip.exe dosyasını sunucuna kopyala
    >yolunu belirt
    >komut satırı kullanımına bak. (kabaca şöyleymiş misal: gzip -c dosyan_ve_uzantısı > dosya.gz)
    >shell çalıştır
    >pc de cmd çalıştırır gibi düşün ve işlemlerini yap
    >değişkenlerini ayarla
    >exit yap (ki gzip sanırım işi bitince sonlanıyo ama cmd açık kalır, illa ve illa exit yap)
    >hayata gülümse (resmindeki davşan gibi )

    kolay gelsin.
  • 17-12-2009, 15:45:12
    #9
    örneği açma ihtiyacım hasıl oldu.
    ben olsam şöyle kullanırım mesela:

    gzip="gzip.exe" 'exe dosyanın yolu
    dosya ="pert_oldum.doc" 'sıkışcak dosyanın adı. bunu mesela formdan falan alırsan request.form, string veya nasıl şekilde alacaksan ona göre değişken belirle. (misal, pert_oldum.doc üzerine tıklanınca querystirng ile dosya adını göndertip alabilirsin. dosya=request.querystring("hangidosya") vs...)
    gzdosya=dosya &".gz" ' niye ? çünkü dosyayla aynı ismi kullanmak basit olur, aynısından bi daha olmadığına göre. di mi yani?

    o vakit cmd komutumuz nedir ?
    gzip -c pert_oldum.doc > pert_oldum.doc.gz

    şimdi, bu komutu asp ile değişkenlerimize sallayalım:
    WScript.Run(server.MapPath(gzip) &" -c "& dosya & ">" & gzdosya &)

    bence gayet artistik oldu. reklam kokan hareketler bunlar.
    kolay gelsin.