Set WScript = Server.CreateObject("WSCRIPT.SHELL")

deyip komut satırını çalıştırıyon. (sunucudan bak, açık mı diye)

gzip="gzip.exe" 'burda, exe dosyanın yerini belirt.
'aşağısı tamamen komut satırı kodunun eklenmesi olayı. gzip için baktım, şöyle bişiler:
WScript.Run(server.MapPath(gzip) &" -c dosya.txt > dosya.gz" )

burda dosya adını başka yerden falan çekeceksen, değişkene koda ata sadece. yani dosya.txt yerine, neyi sıkıştırıyosan onu yaz. aynı şekilde dosya.gz yerine vereceğin dosya ismini de.
akabinde exit kullanki, process kısmından gzip exe sonlansın, yoksa cmd açık bırakabiliyor. bunun nedeni ram den çok yemeye falan başlarsa, veya işlemciden sunucu sahibi amca, sana kötü çocuk muamelesi yapabilir.

WScript.Run(" -exit")

anlatabildim sanırsam. yapacağın şey kısaca şu:
>gzip.exe dosyasını sunucuna kopyala
>yolunu belirt
>komut satırı kullanımına bak. (kabaca şöyleymiş misal: gzip -c dosyan_ve_uzantısı > dosya.gz)
>shell çalıştır
>pc de cmd çalıştırır gibi düşün ve işlemlerini yap
>değişkenlerini ayarla
>exit yap (ki gzip sanırım işi bitince sonlanıyo ama cmd açık kalır, illa ve illa exit yap)
>hayata gülümse (resmindeki davşan gibi )

kolay gelsin.