• 23-10-2009, 17:09:40
    #55
    Üyeliği durduruldu
    RedZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    asp.net ile php yi kıyaslamak at ile iti kıyaslamak gibidir
    güzel cevap

    .net bir platformdur. php ise alttarfı server side bir yazılım dilidir.
  • 25-10-2009, 14:27:16
    #56
    konuyu açan arkadaşa tavsiye 1 sene php ile 1 senedede c#.net ile uğraşsın sonrada gelip bana pm atsın ilk 1 senemi neden boşa götürdün diye

    ben hem php hem c#.net i bilen birisi olarak cevaplıyayım 5 ay önceye kadar php bana göre çok iyi bir dildi çalıştıgım yerden sıkılmıştım dayımında .net bazlı olarak çalışan bir firması var tabi php bildigim ve .net bilmedigim için giremiyordum oraya fakat 3 hafta gibi bir sürede c# ı ögrendim (normalde 5 aydan ögrenebilecek bir dil değil fakat php bilgim oldugu için sadece sytnax ı kavramam gerekliydi) ve sonuç olarak 3 haftada yaptıgım et-icaret scriptini asp.net te max 2 haftada yapabiliyorsun ve php'ye göre daha sistematik çalıştıgını söyeleyebilirim.
  • 25-10-2009, 15:15:34
    #57
    DincerAydogdu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5 sene kadar PHP ile uğraşın ardından 6 senelik .NET macerası sonunda şunu söyleyebilirim ki; bu ikisinin kıyaslanabilir diller olduğunu düşünmüyorum. PHP ile ASP'yi kıyaslayın. Ancak .NET apayrı bir dünya. .NET ile illa bir şeyi kıyaslayacaksanız en yakın rakibi Java ile kıyaslayın, script dilleri ile değil.
    Arkadaşa tamamen katılıyorum.

    Php nin rakibi asp yada jsp dir. Keza asp de bir dil değildir ISAPI kullanarak python da asp olur, vb de asp olur. Ama php yi kıyaslayacaksınız .NET platformu ile kıyaslamayın.

    C# ı java veya C++ ile kıyaslayın.
    Windows forms u Java Swing yada Delphi ile kıyaslayın
    ASP.NET i JSF ile kıyaslayın
    ASP.NET MVC yi Struts ile kıyaslayın.

    Php popüler ve çok kullanışlı bir scripting dili. Ama php bir dünya harikası değil.
  • 25-10-2009, 16:24:56
    #58
    Üyeliği durduruldu
    Meksikalı adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşa tamamen katılıyorum.

    Php nin rakibi asp yada jsp dir. Keza asp de bir dil değildir ISAPI kullanarak python da asp olur, vb de asp olur. Ama php yi kıyaslayacaksınız .NET platformu ile kıyaslamayın.

    C# ı java veya C++ ile kıyaslayın.
    Windows forms u Java Swing yada Delphi ile kıyaslayın
    ASP.NET i JSF ile kıyaslayın
    ASP.NET MVC yi Struts ile kıyaslayın.

    Php popüler ve çok kullanışlı bir scripting dili. Ama php bir dünya harikası değil.

    dünya harikası değil ama dünya harikası projeler çıkıyor
    asp.net ile php kıyaslanmaz haklısın.bu başlığı 5 sene sonra okumanı tavsiye ederim.
    ozman asp.net diye birşey %99 olmayacak.
    ama php olacak.fark bu aralarındaki.

    birde kendinize sorun asp.net bukadar iyide neden dünya genelindeki projeler php veya python ile yapılıyor.
    son olarak web programlama için en iyi dil php dir.sadece web için yazılmış bir programlama dilidir.
    sizi başkası yönlendireceğine açık kaynak dünyasında siz kendinizi yönlendirirsiniz.


    sonuç olarak burada tartışılması gereken konu şudur. web için en iyi dil hangisidir.
  • 25-10-2009, 17:57:01
    #59
    BHCoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dünya harikası değil ama dünya harikası projeler çıkıyor
    asp.net ile php kıyaslanmaz haklısın.bu başlığı 5 sene sonra okumanı tavsiye ederim.
    ozman asp.net diye birşey %99 olmayacak.
    ama php olacak.fark bu aralarındaki.

    birde kendinize sorun asp.net bukadar iyide neden dünya genelindeki projeler php veya python ile yapılıyor.
    son olarak web programlama için en iyi dil php dir.sadece web için yazılmış bir programlama dilidir.
    sizi başkası yönlendireceğine açık kaynak dünyasında siz kendinizi yönlendirirsiniz.


    sonuç olarak burada tartışılması gereken konu şudur. web için en iyi dil hangisidir.
    Seninde söylediklerine katılmamak elde değil.
    bundan 4 - 5 ay öncesinde çalıştığım kurumda Bussiness Intelligent uygulaması geliştirmem gerekti. Şirketin tüm verilerini raporlayacak, chartlar, raporlar diagramlar vs. Veritabanımız oracle idi. Bende platform olarak kolay ve hızlı olması açısından PHP yi tercih ettim. Ve Codeigniter ismindeki framework u kullandım. Herşey çok iyiydi cache mekanizması oluturdum. Çok detaylı raporlar aldım. 3D flash chart lar filan. Lakin raporlama kısmında ya html table a veri basıyordum. Pagination ile birlikte yada PDF create edip raporu pdf çıktı olarak veriodum. Çok detaylı muhasebe raporları, efatura olayları, e-işemri filan girince devreye malesef PHP + Codeigniter yetersiz kaldı. Raporlama için PHP ile BIRT i entegre ettim lakin BIRT java kullanıyordu arkaplanda raporlara erişmek için tomcat kurulumu gerekiodu. Dolayısıyla projenin tamamını .NET ortamına geçirdim. ASP.NET de bu tip uygulamalar yapmak gerçekten doğası gereği çok basit.
    PHP nin dinamikliğini de ASP.NET MVC ile kazanmış durumda.

    Blog Sitesi yapacaksanız PHP kullanırsınız.
    Ama Web Tabanlı ERP, Muhasebe yada Bussiness Intelligent yapacaksanız ASP.NET yada JSF den başka bi seçeneğiniz olduğunu düşünmüyorum.
  • 25-10-2009, 19:38:20
    #60
    asp.net te herşey hazır. Kod yazmanın zevki yok ortada. İş yerinde mecburen asp.net yazıyorum, ama evde kendim için herzaman php.
  • 25-10-2009, 20:08:53
    #61
    redbaron adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    asp.net te herşey hazır. Kod yazmanın zevki yok ortada. İş yerinde mecburen asp.net yazıyorum, ama evde kendim için herzaman php.
    nedense ben designer bile kullanmıom tüm herşeyi kodlar ile hallediom.
    Öyle bişey yok.
    Herşeyi ister designer ile ister kodlar ile yaparsınız.
  • 26-10-2009, 09:31:08
    #62
    redbaron adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    asp.net te herşey hazır. Kod yazmanın zevki yok ortada. İş yerinde mecburen asp.net yazıyorum, ama evde kendim için herzaman php.
    ben işin zevkinde değilim zaten işin zevkinde olan çok nadir insanlar var sebebine gelincede eğer kendi işini yapıyorsan ve paranda varsa rahat rahat çalışırsan 1 aylık işi 3 ayda yazarsın fakat bir şirkette çalışıyorsan işin erken bitmesi ön plandadır.
  • 26-10-2009, 11:24:54
    #63
    hersey hazır derken control mantığı oldugu için kontroller var mısal olarak alişveriş sepeti yapcaksanız cookie + session ile calısrısınız onun yerine asp.net de profile yapısı var o senin yerine cookie vs ile haşirnesir oluyor 50 satırlık kod oluyor sana 10 satır.

    veya veri gelirmek için sen tutup misal inline kod ile while veya for gibi döngüler iile yazman lazımken asp.net de veriyorsun gridview kontrolüne source olarak o kolonları ayarlıyor verileri ayarlıyor cat listeliyor sen 3 satır kod yazıyorsun coğunlukla da 10 ve üzeri kod için wizard yapıları var next next diyip ilerliyorsun.

    misal kullanıı girişi yapacaksın diyelim üye ol sayfası üye giriş sayası sifremi unuttum yapılarını kodlaman lazım onun yerine hepsi için hazır kontroller var sürükle bırak hop bitti

    tabi hazırkontrol var ama filemaker gibi sadece hazır ile yapcaksınız diye birsey yok isterseniz hepsini kod ile yaparsınız ve kod ile yaptığınızda dahi phpden daha hızlı kotladrınız phpnin tek bence artısı linux serverler de calısmasından dolayı ucuz hosting bulunabilmesi ki bu da developer veya şirket için önemsiz sonuçta 1000 2000 tl script (aslinda asp.net ile yapılınca script olmaz asp.net kafadan script dili değilde neyse) için para alıyor yani 20 30 tl fark etmez. bu konu gereğinden fazla uzadı bence herkes php kullansın bence böylece asp.net developerler php developer gibi çok olmaz.

    php biliyorsanız birde misalen joomla wordpress vs sistemleri kurcalayıp eklemeler yapabilirsiniz ama ben joomlaya eklenti yazcağıma gider joomla ile yapacağım siteyi asp.net ile baştan yaparım daha hızlı olur.

    hazır da olsa nesnel yönetimli olduğu için miras alma yöntemi ile ek özellikle kolaylıkla eklenebilir.

    + site yapıyorsanız clientte calısan adobe flash gibi uygulamalar yapmanız gerekir ki o zaman oturup action script öğrenmeliz lazım ancak asp.net de öyle bir olay yok aynı programlama dili ile (c# vb.net delphi ..... ) sorunsuz clientte calısan uygulamalar geliştirebilirsiniz silverlight ile.
    "kod yazmanın zevkine varmak" profesyonel programlama yaparken zaten bir süre sonra program yazmak size zevk vermekten ziyade projeleri yetiştirmeye çalısıyorsunuz kalan zamanda kazandığınız parayı harcamak ile geçiyor. ama frellance programcı iseniz amanınız boldur o zaman php secin bir projeyi 3 ayda yazın yazın verin zevkine varin ve yine belirtiyorum herkes phpye geçsin ki .net developerlerin değeri bilinsin.