• 05-06-2008, 20:27:44
    #10
    neyı denemedık amazon??? access i ben denemiş biri olarak diyorum ACCESS E BULUSMAYIN
    sonra siteniz 5-10k hit almaya başlayınca gorursunuz Access in Nurunu
  • 05-06-2008, 20:35:29
    #11
    genel olarak bir şeyler yazayım, index , primary key lere dikkat et. fazla join kullananmaya çalış. ayrıca joinlerde LIKE kullanımı ciddi anlamda performans kaybına yol açar.
  • 06-06-2008, 02:23:40
    #12
    valla öyle diyorsunuz fakat site 25k ve 300 online ye dayandı access veri tabanı ile
  • 06-06-2008, 02:30:49
    #13
    death_angel35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla öyle diyorsunuz fakat site 25k ve 300 online ye dayandı access veri tabanı ile
    bilende konuşuyor bilmeyende

    bi arkadaşım access ile 40k ya geldi, sorun çıkartmıyordu, sonralarda site hızlansın diye mssql e geçti daha güzel oldu. sağlam kod yazarsan 40k dahi dayanabiliyor.

    tavsiyem öncelikle mssql e geç, 2 saat içinde veritabanını kopyalayıp geçişi tamamlayabilirsin.
  • 06-06-2008, 02:37:42
    #14
    DB değiştirmek o kadar zorlamaz. Bir kaç tablo oluşturup birkaç döngü kursan bile yaparsın. Ayrıc hangi veritabanı olursa olsun açılan bağlantılar kapatılmadığı, set edilen veriler boşaltılmadığı zaman performans düşüşü yaşanır.

    rs.close
    set rs=nothing
    
    db.close
    set db=nothing
    Bu kullanımla 4 k'ya dayanamayan scripti 30 40 k'ya kadar kullanabilirsin access ile. Ama tavsiyem Mssql'dir tabiki. Tek geçerim.
  • 06-06-2008, 02:39:12
    #15
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Arkadaşın site access ile 80 k ya tık demiyor, sunucu p4 1024 ram. Kodlamada biter herşey .
  • 06-06-2008, 09:39:37
    #16
    Kodlama da önemli bir faktör ancak Access'in yavaşlığı herkes tarafından da bilinen bir gerçek olduğunu da bilmek gerekiyor. Benim tavsiyem bir beden büyüğü olan MySQL olmadı MS-SQL, Baktın o da olmadı Oracle
  • 08-06-2008, 15:54:50
    #17
    rs.close
    set rs=nothing
    db.close
    set db=nothing
    arkadaş doğru söylemiş aynı zamanda bunları kullanmazsan db nin şişmesine de neden olabilir.
  • 08-06-2008, 16:03:13
    #18
    access çok kasıyor 500mb veritabanından sonra hep timeout verdi bize, tabii server ile de alakalı, online olarak veritabanını onarıp, hızlandıran, tamir eden aspler var yada bilgisayarına indirip onarla biraz hızlandırabilirsin. Birde istatislikleri silersen rahatlatır baya en azından asp forumda öyle idi.