DB değiştirmek o kadar zorlamaz. Bir kaç tablo oluşturup birkaç döngü kursan bile yaparsın. Ayrıc hangi veritabanı olursa olsun açılan bağlantılar kapatılmadığı, set edilen veriler boşaltılmadığı zaman performans düşüşü yaşanır.

rs.close
set rs=nothing

db.close
set db=nothing
Bu kullanımla 4 k'ya dayanamayan scripti 30 40 k'ya kadar kullanabilirsin access ile. Ama tavsiyem Mssql'dir tabiki. Tek geçerim.