• 04-03-2024, 11:31:08
    #1
    Yıllardır buradayız, buradan önceside var, dısarda yaptığımız işler var, ajanslarda bulunmuş görmüslüğümüz var...

    Yahu nereden çıktı bu iş sonu ödeme?
    Bir tek R10'da yeni üyelere yapılırdı bu olay.
    Şimdi bir abimiz web site istiyor. İnanılmaz pazarlıklar yapıyor. Neyse dedik tamam uygun makul bir fiyat verelim, hem çok zahmetli bir iş istemiyor hem işi görülsün hem elimiz müsait yapalım gitsin dedim. Eee diyorum şu kadar + KDV, bana diyor fatura kesme. Yahu olmaz, yok yok olur diyor. Neyse geçtik onu bilgileri atıyor diyor hadi başla bende IBAN atıyorum hadi ödeme yap. Eee diyor iş bitsin yapayım. Ee diyorum sözleşme yapalım o zaman. Yok sözlesme yapmayalim. Ee fatura, fatura kesme.

    Allah hepimize sabır versin...
  • 04-03-2024, 11:34:51
    #2
    Fatura kesin hocam.
    Şikayet var bölümünü takip eidyorum.
    Bazen kişiler haksız olduklarında ilk tehditleri ve talepleri "gelir idaresine şikayet edeceğim"
    "Bana fatura kesmedi"
    Faturasız iş yaptı vs. Gibi saçma sapan argumanlarla kendilerine alan açmaya çalışıyorlar.
    O bakımdan, o istemesede siz faturasını kesin...
  • 04-03-2024, 11:34:52
    #3
    Hocam kusura bakmayın ama işi yapana zaten gebe olunuyor bunu üzerinize alınmayın iş yaptırmak çok zor olduğu için böyle davranılıyor olabilir. Şahsen en ufak iş için bile 3-4 hafta insanların peşinden koşulduğu oluyor. Ama iş sonu ödemelerde pürüz zaten kalmıyor kişiler ödeme almak için işi tam yapıyor.. kötü bir paradoks
  • 04-03-2024, 11:36:25
    #4
    Tasarım ayağı için konuşuyorum;

    Baştan opsiyonel olarak kapora alınır, ama alınmazsa da önemli değil. Müşteri tabiki de iş bitimi ödeme yapmak ister. Tasarımcı da bunu anlayışla karşılamalı. Çünkü baştan savma veya hazır tasarım kullanılarak yalandan bir tasarım yapılıp müşteriye teslim edilmek istenir. Müşteri doğal olarak revize ister ancak tasarımcı bunu kabul etmez ve kayıplara karışır. Sonra müşteri günlerce şikayet konusu arkasında dolaşır.

    Müşteri korumalı senaryo böyle. Peki tasarımcı korumalı senaryo nasıl oluyor?

    Baştan yine opsiyonel olarak kapora alınır. Tasarımcı işi bitirir ancak işi teslim ettikten sonra ödemenin peşine düşmemek için işi müşteriye filigranlı atar. Çakal bir müşteriye denk gelmemek için o filigranı güzelce tasarıma yayar ve tasarımın çıktı dosyasını da %50 kalite kaybı olacak şekilde alır. Müşteri beğenirse ödemeyi yapar işi teslim alır.

    Büyük bütçeli işlerde ise kapora alınması şart. Yoksa günlerce uğraşın ardından işi teslim edecek müşteri bulamazsanız çok can sıkıcı olur
  • 04-03-2024, 11:40:14
    #5
    düşük ücretli işlerde (1k altı) belki iş sonu ödeme istenebilir ya da hizmetveren, önce işi tamamlıyım sonra ödemeyi alırım diyebilir ama websitesi tasarlatma gibi hizmetlerde makul olanı iş öncesi ve iş sonrası ödeme bence.
  • 04-03-2024, 11:42:03
    #6
    En iyisi sanırım
    Kapora almak Allah'ın emridir.
  • 04-03-2024, 11:43:16
    #7
    Flankes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fatura kesin hocam.
    Şikayet var bölümünü takip eidyorum.
    Bazen kişiler haksız olduklarında ilk tehditleri ve talepleri "gelir idaresine şikayet edeceğim"
    "Bana fatura kesmedi"
    Faturasız iş yaptı vs. Gibi saçma sapan argumanlarla kendilerine alan açmaya çalışıyorlar.
    O bakımdan, o istemesede siz faturasını kesin...
    Fatura kesmek zorundayız hocam kesinlikle. Ayrıca ben esnaf mıyım yahu fiş kesmesen kaça olur muhabbeti yapıyoruz 😅

    Lana1907 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kusura bakmayın ama işi yapana zaten gebe olunuyor bunu üzerinize alınmayın iş yaptırmak çok zor olduğu için böyle davranılıyor olabilir. Şahsen en ufak iş için bile 3-4 hafta insanların peşinden koşulduğu oluyor. Ama iş sonu ödemelerde pürüz zaten kalmıyor kişiler ödeme almak için işi tam yapıyor.. kötü bir paradoks
    Sorun bu değil ki hocam, sözleşmeyi yapalım, faturamızı keselim ödemeyi iş sonu yapsın. Her şeyin bir yolu yordamı var. Ee karşı taraf o olmaz bu olmaz diyor... Hayır verdiğim fiyat gerçekten çok uygun bir rakam tutup buraya yazmak istemiyorum çünkü bir daha bu kadar uygun rakam vermem 😅

    rivy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tasarım ayağı için konuşuyorum;

    Baştan opsiyonel olarak kapora alınır, ama alınmazsa da önemli değil. Müşteri tabiki de iş bitimi ödeme yapmak ister. Tasarımcı da bunu anlayışla karşılamalı. Çünkü baştan savma veya hazır tasarım kullanılarak yalandan bir tasarım yapılıp müşteriye teslim edilmek istenir. Müşteri doğal olarak revize ister ancak tasarımcı bunu kabul etmez ve kayıplara karışır. Sonra müşteri günlerce şikayet konusu arkasında dolaşır.

    Müşteri korumalı senaryo böyle. Peki tasarımcı korumalı senaryo nasıl oluyor?

    Baştan yine opsiyonel olarak kapora alınır. Tasarımcı işi bitirir ancak işi teslim ettikten sonra ödemenin peşine düşmemek için işi müşteriye filigranlı atar. Çakal bir müşteriye denk gelmemek için o filigranı güzelce tasarıma yayar ve tasarımın çıktı dosyasını da %50 kalite kaybı olacak şekilde alır. Müşteri beğenirse ödemeyi yapar işi teslim alır.

    Büyük bütçeli işlerde ise kapora alınması şart. Yoksa günlerce uğraşın ardından işi teslim edecek müşteri bulamazsanız çok can sıkıcı olur
    Tabii büyük bütçeli işlerde zaten ya yarı ödeme ya kapora gibi bir sistem uyguluyoruz doğal olarak. Ama dediğim gibi asıl sorun zaten sözlesmeden kaçıyor olunması. Sonuç olarak müşteri bana güvenmiyor ve ödeme yapmıyor baktığınızda. Tamam sözlesme yapalım birbirimize güvenelim. Eee o da olmaz deniliyorsa tuhaf bir duruma düşüyor insan... Ben neden güveneyim ki?
  • 04-03-2024, 11:44:04
    #8
    🔎 WhoisTR.net
    Büyük iş / küçük iş diye ayırmadan yaptığınız her işte iş başlamadan %50, teslimatta %50 ödeme olacak şekilde çalışmanızı öneririm.
  • 04-03-2024, 11:49:08
    #9
    mrbold adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    düşük ücretli işlerde (1k altı) belki iş sonu ödeme istenebilir ya da hizmetveren, önce işi tamamlıyım sonra ödemeyi alırım diyebilir ama websitesi tasarlatma gibi hizmetlerde makul olanı iş öncesi ve iş sonrası ödeme bence.
    Açıkçası çok doğru bulmuyorum bunu. Sonuçta hepimiz para kazanmaya çalışıyoruz. Ben neden günlerimi, saatlerimi boşa harcayayım ki? Belki bir ihtimal ödeme alırız diye iş mi yapılır hocam 😅

    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kapora almak Allah'ın emridir.
    Ya rakam komik hocam yoksa zaten deriz kapora yarı ödeme vs vs.. Hani şimdi ödeme geçse iade geçerim şu saatten sonra

    Feri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büyük iş / küçük iş diye ayırmadan yaptığınız her işte iş başlamadan %50, teslimatta %50 ödeme olacak şekilde çalışmanızı öneririm.
    Bu da mantıklı aslında hocam, her türlü yarı ücret peşin calismak iyi bir senaryo olabilir gibi