• 14-08-2020, 20:23:10
    #37
    esparko adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cidden içinde fırtınalar kopartan derdin bu mu?
    Hocam öylesi bir perspektiften bakınca çok haklısınız, ne dertler var ama gençlik işte bugünlerde gururumu bu yaralıyor.
  • 14-08-2020, 20:24:46
    #38
    Herkes araba al diyor. Yahu genç arkadaşımız ha deyince nasıl araba alacak. Kendince derdini, üzüldüğü bir konuyu paylaşmış. Araba al araba al diyosunuz. Bu devirde çok kolaydı sanki, ilerleyen yıllarda elbette alır.
    gönlü güzel kardeşim sabırlı ol, arabayı isteme akışına bırak. Böyle kendini strese sokma. Yaklaşımı doğru değil ama işte bi kaza beladan korkuyordur belki. Bırak akışına gitsin
  • 14-08-2020, 20:26:19
    #39
    ahmeterenn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar hocamlar:

    Aylardır içime attığım bir konu hakkında bugünlerde çok doldum ve aileme karşı kırıcı sözler veya fiiller sarf etmemek için önce buraya konu açayım sizlerin de bir görüşünü alayım dedim. Ben ehliyet alalı yaklaşık 1.5 sene oluyor. Ehliyetimi manuel viteste hem yazılı hem direksiyon sınavında tek girişte aldım. Evdeki tek araba da pederin 16 yaşındaki yarı otomatik arabası.

    Ehliyeti manuelde aldığıım için 1.5 senedir evdeki tek araba olan pederin arabasına rahatça alıştım ve 1.5 senedir beraber hem şehirlerarası hem de şehir içi kilometrelerce yol yaptık. Ancak bir sorun var ki adam 1.5 senedir arabayı kendi olmadan bana sürdürmüyor. Tüm bu 1.5 senede gittiğim yolların İSTİSNASIZ HEPSİNDE ya ön koltukta ya da yanımda. Arkadaşlarımla bir yere gideyim diyorum cevap: olmaz , tek başıma dedeme, halama vs. gideyim cevap: hayır... Neden diye sorduğumda da utanmadan "küfür yeme,dayak yeme" diye herhangi bir tehlikeli bir harekete karışmamış olmama rağmen alaycı cevaplar veriyor, beni küçümsüyor, içten içe arabayı tek başıma süremeyeceğimi falan zannediyor. Saygıdan ödün vermemek için ağzımı açıp tek kelime etmedim ama içimde fırtınalar kopuyor. Nedir bunun çözümü hocam? Nasıl davranmalı ve ne yapmalıyım, benzeri şeyler tecrübe eden oldu mu?
    Şuan araba hevesin olduğu için durum böyle daha çok belli ediyor sorunlar daha görünür oluyor sana. Çözüm ne dersen çözümü yok kendi haline bırakacaksın istemeyeceksin o verirse kullan vermezse tenezzül etme bir süre sonra hevesin geçiyor hatta yan koltukta oturmak daha güzel bir hale geliyor 😂

    Ben ehliyet alalı 3 yıl oldu ama bir defa bile arabayı istemedim evin önünde haftalarca çalışmaz durar istemem bile, tenezzül etmem, değmez. Araba hevesim yok mu dersen ehliyet aldığımda çok hevesliydim ama sağ olsunlar hayattan soğudum hevesim kursağımda kaldı, artık binmek bile istemiyorum. Tâki ne zaman kendi arabamı alır, o arabayı canım ister uçuruma atar canım ister yakarım diyecek sahipliğe erişirim o zaman heveslenirim. 😂 Neyse bende içimi dökmüş oldum sanki kusura bakma 😂
  • 14-08-2020, 20:27:02
    #40
    ahmeterenn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günlerdir aklımda. Kısa vadede olabilecek bir durum
    Yapma, güven tek kullanımlıktır !..
  • 14-08-2020, 20:28:21
    #41
    akafo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes araba al diyor. Yahu genç arkadaşımız ha deyince nasıl araba alacak. Kendince derdini, üzüldüğü bir konuyu paylaşmış. Araba al araba al diyosunuz. Bu devirde çok kolaydı sanki, ilerleyen yıllarda elbette alır.
    gönlü güzel kardeşim sabırlı ol, arabayı isteme akışına bırak. Böyle kendini strese sokma. Yaklaşımı doğru değil ama işte bi kaza beladan korkuyordur belki. Bırak akışına gitsin
    Hocam empati dolu cevabınız için çok teşekkür ediyorum.
  • 14-08-2020, 20:36:35
    #42
    Webcim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    baban çalışıp kendi parasıyla aldıysa o arabayı.. Sana miras kalana kadar babandan isteme... Çalış kendin al bitane.. Her şeye sözle söylemene gerek yok.. Kendi arabanı alırsın.. bir gün babanın arabası bozulur.. Veremem dersin.. neden derse sana söylediklerini harfiyen ona söylersin işte bundan diye..
    Bunu deyip baba ölünce mirası kabul edip, arabayı için rahat rahat kullanacak mısın? Bu konunun açılması bile saçma ama şu cevaplara bak, insanlar ailelerini düşman bellemiş gibi. Kaybetme korkusu, empati, en kötüsü bir bildiği vardır demek çok zor değil.
  • 14-08-2020, 20:39:51
    #43
    Sana bir ağabey olarak şunu belirteyim ki inan bana baban o arabayı sen kullanamazsın diye değil sana birisi zarar verir, kaza yaparsın düşüncesiyle vermiyor diye düşünüyorum. Çünkü neredeyse kaza haberleri, trafik maganda haberleri duymadığımız gün yok gibi. Bence baban kendi isteğiyle sana ne zaman al kullan derse o zaman kullan.
  • 14-08-2020, 20:41:15
    #44
    perkosan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sana bir ağabey olarak şunu belirteyim ki inan bana baban o arabayı sen kullanamazsın diye değil sana birisi zarar verir, kaza yaparsın düşüncesiyle vermiyor diye düşünüyorum. Çünkü neredeyse kaza haberleri, trafik maganda haberleri duymadığımız gün yok gibi. Bence baban kendi isteğiyle sana ne zaman al kullan derse o zaman kullan.
    Hocam araba konusu dışında babamla aramız gayet iyi olduğu için ben de bu ihtimalin doğruluğuna önem vermeye başladım. Teşekkür ederim.
  • 14-08-2020, 20:47:42
    #45
    Bazı babalar böyle. Arkadaşım babası da aynı şekildeydi çok kredi çekip araba aldı bu yüzden