• 25-07-2022, 12:47:59
    #1
    Herkese merhaba,
    Öncelikle liseden bu yıl mezun oldum eşit ağırlık bölümünden ilk kez yks sınavına girdim puanımda sıralamamda oldukça kötü 850 binlerde şuan tekrar hazırlanmaya niyetim var ama sonuna kadar düzeni tutturabilir miyim hiç emin değilim o yüzden bilgisayar programcılığında daha çok hevesliyim bolu izzet baysala gidebilirim yapabileceğimi düşünüyorum ama çok kişiden fikir aldım devlet ataması olmadığını biliyorum özelde çalışanlardanda çok yüksek miktarda maaş alanlar var hiç iş bulamayanda var ne yapacağımı inanın hiç bilmiyorum işsiz olacağımı bile bile okumakta istemiyorum zaman önemli Daha önce bu bölümde okumuş veya okuyan birisi var mı tavsiye ediyor musunuz fikirlerinize ihtiyacım var şimdiden teşekkür ederim
  • 25-07-2022, 12:50:04
    #2
    R10.NET'in Bence En İyisi
    Dgs girip 4 yıllığa tamamlayabilirsin, tamamlamayacaksan okumana gerek yok anlam ifade etmez senin için evde udemyden de çalışabilirsin.

    Edit: Karabük üniversitesi bilgisayar programcılığı mezunu, Çankaya üniversitesi bilgisayar mühendisliği ve Anadolu üniversitesi yönetim bilişim sistemleri son dönem öğrencisiyim varsa başka sorun cevaplayım
  • 25-07-2022, 12:57:16
    #3
    eğer ödeme gücün varsa özel mühendislik okumanı tavsiye ederim programcılık yerine.
  • 25-07-2022, 13:05:31
    #4
    R10.NET'in Bence En İyisi
    yvolkan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eğer ödeme gücün varsa özel mühendislik okumanı tavsiye ederim programcılık yerine.
    başarı sıralaması bilgisayar mühendisliğinde 300 binlerde taban, 850 bin sıralamayla nasıl girecek ? Parayı veren düdüğü çalar her türlü girer dimi
  • 25-07-2022, 14:10:55
    #5
    Kardeşim ben Ankara Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı mezunuyum. Şuanda da Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'nde Bilgisayar Mühendisliği okuyorum. Benim sana verebilecek olduğum tavsiye şudur: Eğer 2 yıllığa gidip DGS ile mühendislik tamamlamayı düşünüyorsan ipleri baştan sıkı tutman gerek. Çünkü DGS'de okul ortalaması çok önemli. Ortalamanı ne kadar yüksek tutarsan DGS sınavında da o kadar işine yarar. DGS ye de direkt çalışmaya başlaman lazım iyi bir yer kazanmak istiyorsan tabii ki. DGS'nin tek kötü yanı var. Benim mesela 2 yılda okuduğum derslerimden mühendisliğe geçtiğimde sadece 4 tanesini saydılar geri kalanını saymadılar sıfırdan başlamış gibi oldum. Yani iyi üniversiteler nereden gelirsen gel derslerini de saymayabiliyorlar. Bunları da göz önüne alarak tercih yapmanı tavsiye ederim. Yine sormak istediğin bir şey olursa her zaman ulaşabilirsin.
  • 26-07-2022, 00:09:14
    #6
    alicangunes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim ben Ankara Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı mezunuyum. Şuanda da Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'nde Bilgisayar Mühendisliği okuyorum. Benim sana verebilecek olduğum tavsiye şudur: Eğer 2 yıllığa gidip DGS ile mühendislik tamamlamayı düşünüyorsan ipleri baştan sıkı tutman gerek. Çünkü DGS'de okul ortalaması çok önemli. Ortalamanı ne kadar yüksek tutarsan DGS sınavında da o kadar işine yarar. DGS ye de direkt çalışmaya başlaman lazım iyi bir yer kazanmak istiyorsan tabii ki. DGS'nin tek kötü yanı var. Benim mesela 2 yılda okuduğum derslerimden mühendisliğe geçtiğimde sadece 4 tanesini saydılar geri kalanını saymadılar sıfırdan başlamış gibi oldum. Yani iyi üniversiteler nereden gelirsen gel derslerini de saymayabiliyorlar. Bunları da göz önüne alarak tercih yapmanı tavsiye ederim. Yine sormak istediğin bir şey olursa her zaman ulaşabilirsin.
    Çok teşekkür ederim üstün körü geçmemişsiniz rica etsem pmden numara bırakırmısınız birkaç şey soracağım direkt PM üstünde de olabilir nasıl isterseniz 🙏
  • 26-07-2022, 01:08:39
    #7
    R10.NET'in Bence En İyisi
    alicangunes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim ben Ankara Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı mezunuyum. Şuanda da Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'nde Bilgisayar Mühendisliği okuyorum. Benim sana verebilecek olduğum tavsiye şudur: Eğer 2 yıllığa gidip DGS ile mühendislik tamamlamayı düşünüyorsan ipleri baştan sıkı tutman gerek. Çünkü DGS'de okul ortalaması çok önemli. Ortalamanı ne kadar yüksek tutarsan DGS sınavında da o kadar işine yarar. DGS ye de direkt çalışmaya başlaman lazım iyi bir yer kazanmak istiyorsan tabii ki. DGS'nin tek kötü yanı var. Benim mesela 2 yılda okuduğum derslerimden mühendisliğe geçtiğimde sadece 4 tanesini saydılar geri kalanını saymadılar sıfırdan başlamış gibi oldum. Yani iyi üniversiteler nereden gelirsen gel derslerini de saymayabiliyorlar. Bunları da göz önüne alarak tercih yapmanı tavsiye ederim. Yine sormak istediğin bir şey olursa her zaman ulaşabilirsin.

    Benim Karabük Üniversitesi Bilgisayar programcılığından, Çankaya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğine geçişimde 15 dersimi saydılar. 2 yaz okulunda 3 er ders alıp oradanda 6 ders kapattım okulu 2 yıla indirdim.

    Bazı üniversitelerin müfredatları birbirine hiç uymuyor, uymadığından saymıyorlar, yanlış tercih yapmışsınız maalesef. Sayılan 4 derste İnkılap vs YÖK zorunlu dersleridir büyük ihtimalle.

    Mezun olduğunuz okulun ders içerikleri ile kendi okulunuzda ki ders içeriklerini kıyaslayıp yüksek oranda benzeyenler için dilekçe verebilirsiniz. Bazı üniversiteler bakmaya dahi tenezzül etmeyip itirazla muaf kabul edebiliyor. Dc-dd üstü notlar için.

    Dgs de müfredat araştırması tercihlerin en önemli kısmıdır.
  • 26-07-2022, 10:02:06
    #8
    Merhaba. Ben de Aöf "bilgisayar programcılığı" düşünüyorum. Genelde sorarlar "tecrübe mi diploma mı" şeklinde. "neden ikisi arasında seçim yapmalıyım" diye de sormuyorlar. 🙂 Çünkü ikisi de gereklidir. Tecrübe olmadan iş yapamazsın. Ama diploma da senin alanının o olduğuna resmiyet kazandırır. Çünkü herkes hem diplomaya hem de tecrübeye baksa biri gidip başkasının işinde çalışmaz. Biri (mesela) kendini öğretmen gibi gösterse diploma bunun önüne geçer. Şimdi gelelim "bilgisayar programcılığı" alanına. Aöf'ten o bölümün derslerine baktım. Dersler yetersiz gibi geliyor. Ama Btk Akademi'den ders takviyesi yaparsan, pratik de yaparsan tecrüben artar diye düşünüyorum. 🤝🙂
  • 01-08-2022, 15:06:14
    #9
    yazılımla ilgili ön bilgim varsa okuyabilirsin. 0 'dan başlayacaksan okula göre gitmeni tavsiye ederim