• 27-07-2020, 09:55:47
    #19
    DGS soruları YKS'ye göre oldukça aşırı kolaydır.

    İyi bir üniversitenin iki yıllığını tercih et.

    İki yıl zaten göz açıp kapanıncaya kadar erken sürede geçiyor. İki yıllıkta dersler kolay oluyor. Zor diyen varsa ya çok cins hocaların olduğu bir bölüme gitmiştir ya da lisans derslerini görmemiştir.

    Okula girdiğin andan itibaren vize ve finalleri yüksek tut. DGS çalışmaya ilk vizelerden sonra başla.

    Eskişehir'de okudum.

    Kuzenim Bilgisayar Mühendisliğinde akademisyen olduğu için öğrencileri fazlasıyla tanıma şansı buldum. Üniversite sınavında AYT kısmında ilk 250 bin sayısal sıralamasına geçemeyecek kişiler bile DGS'de kazanıp gelen vardı.

    Büyük bir nimettir. Süreci iyi yönetirsen 3 sene sonra ODTÜ ya da İTÜ'de bilgisayar mühendisliğine başlayabilirsin.
  • 27-07-2020, 10:01:02
    #20
    DemirayBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    DGS soruları YKS'ye göre oldukça aşırı kolaydır.

    İyi bir üniversitenin iki yıllığını tercih et.

    İki yıl zaten göz açıp kapanıncaya kadar erken sürede geçiyor. İki yıllıkta dersler kolay oluyor. Zor diyen varsa ya çok cins hocaların olduğu bir bölüme gitmiştir ya da lisans derslerini görmemiştir.

    Okula girdiğin andan itibaren vize ve finalleri yüksek tut. DGS çalışmaya ilk vizelerden sonra başla.

    Eskişehir'de okudum.

    Kuzenim Bilgisayar Mühendisliğinde akademisyen olduğu için öğrencileri fazlasıyla tanıma şansı buldum. Üniversite sınavında AYT kısmında ilk 250 bin sayısal sıralamasına geçemeyecek kişiler bile DGS'de kazanıp gelen vardı.

    Büyük bir nimettir. Süreci iyi yönetirsen 3 sene sonra ODTÜ ya da İTÜ'de bilgisayar mühendisliğine başlayabilirsin.
    Mersin üni yazmayı düşünüyorum hocam tavsiye eder misiniz mersini
  • 27-07-2020, 10:01:48
    #21
    Kesinlikle bekleme bende bilgisayar programcılığı okudum ama senden 1 sene fazla beklemiştim sen 1 sene kârdasın şuan. Seneye yaparım diyorsan DGS ile her türlü yapabilirsin zaten boşuna bekleme. Bunun yanında kesinlikle açıköğretimden bir bölüme daha kayıt yap internetten "ikinci üniversite" olarak araştır ona da bu sene başlayabilirsen çok iyi olur aynı sürede bitirirsin.
  • 27-07-2020, 10:03:06
    #22
    dev
    Kurumsal Üye
    Diploma almak icin okunabilir. Eger bir sey ogrenirim diye gidiyorsan bence hic gitme. 1. yilmi farkli 2. yilmi farkli universitede okudum. Anlatilan seyler cok lesti. Icerde neler oluyor diye bir derse girdim, adamlar PHP4 filan anlatiyordu. 2 yillik uninin sana katacagi PHP'de switch case nasil kullanilir, JAVA'da class nasil olusturulur vs ama dedigim gibi kendinizi zaten gelistiriyorsunuzdur ve diploma icin gideceksiniz olur.

    DGS'de soyle bir sorun var. Kontenjan dusuk sorular cok kolay. O kadar kolay ki herkes yuksek puan alabiliyor. Saglam calismaniz lazim.
  • 27-07-2020, 10:03:32
    #23
    Buraya bir ss bırakıyorum. 1 Ay gibi bir süreçte çalıştım ona da çalışma denmez günde 2 saat ve sınavı kazandım. Ben de bilgisayar programcılığı gidip dgs ile uzatmaya bakacağım. Mezuna kalmak şuan pek iyi bir fikir değil seneye baya bir yığılma olacak puanlar sıralamar çöp olacak hocam. Bence bu yıl gidin en azından bu sene üniye çalışın yine ara ara sınava girin puanınız yüksek olursa bu yılı bırakır 4 yıllığa yazılırsınız eğer ki kazanamaz iseniz de şuan ki üniversitenizden devam edersiniz.
  • 27-07-2020, 10:37:33
    #24
    samfaqua adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mersin üni yazmayı düşünüyorum hocam tavsiye eder misiniz mersini
    Mersin üniversitesi hakkında bilgim yok.

    Lakin dikkat etmen gereken şey

    Mümkünse MYO binası ana kampüs içinde olsun. Eğer olmazsa bile şehir merkezinde olsun.

    Birçok arkadaşın dediği gibi fosil dersleri göreceksin. En azından üni hayatın güzel olsun ve ders dısında kendine seçenek yaratabilmelisin. Örneğin iyi bir şehirde olup bir yazılım firmasında calısırken derslere gitmek gibi.

    Dersler çok verimli geçecek seni 2 sene sonunda harika bir yazılımcı yapacak değil. Bu neredeyse tüm üniversiteler için geçerli. Geliştirmek için önünde bulunan interneti ve bol bol pratik yapmayı kullanman gerek.

    Sana lazım olan şey şu an diploma.
  • 27-07-2020, 10:40:59
    #25
    samfaqua adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mezuna kaldım yine ders çalışmadım, gelecek kaygısı fazlasıyla baskı kurmaya başladı üzerimde. Bilgisayar programcılığı okuyup 2 sene sonra dikey geçiş yapmayı planlıyorum dikey geçiş yapan var mı
    Önerileriniz nelerdir
    1 sene daha hazırlan ve güzel bir üniversitede gerçekten kampüs hayatını yaşayarak mühendislik bölümlerine git dgs hazırlanır 4 yıl yaparım diyenlerin çoğu yapmıyor
  • 27-07-2020, 11:01:06
    #26
    samfaqua adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mersin üni yazmayı düşünüyorum hocam tavsiye eder misiniz mersini
    hocam bende mersin düşünüyorum forumdan böyle bir iki kişi daha veya yakın çevreden eve çıkmayı planlayabiliriz isterseniz
  • 27-07-2020, 11:06:49
    #27
    mertzafer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bende mersin düşünüyorum forumdan böyle bir iki kişi daha veya yakın çevreden eve çıkmayı planlayabiliriz isterseniz
    Evim hazır hocam arkadaşlarım mersinde, ama iletişimde kalalım takılırız tabiki