• 23-11-2019, 12:21:56
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Yatay geçiş için neredeyse çoğu yüksekokul min. 2.5 ortalama şartını koşuyor. Peki 4 üzerinden ortalama kaç not ile yeterli seviyeye ulaşır tahminen ? (4 ort mümkün görünmüyor malesef :/)
    Tahmini ortalamam : +3.10
    Ek olarak birden fazla üniye aynı anda yatay geçiş başvurusu mümkün mü ? Yani biri olmazsa diğeri olsun gibisinden.
    Başından geçmiş veya bilgisi olan arkadaşlar konuya yazarsa memnun olurum. Herkese hayırlı haftasonları diliyorum
  • 23-11-2019, 12:38:23
    #2
    yatay geçiş yapılırken 2 şekilde yapılabiliyor.
    1- okuduğunuz üniversitedenin faküldesindeki bölümünüze benzer bölümler arasında yapılabilirsiniz. kaçıncı sınıfta olduğun önemlidir, çünkü farklı ders sayısı her geçen yıl artıyor diğer bölümlerden. bunu yapmak için üniversitenin öğrenci işlerinden bilgi alabilirsin veya online olarak detaylı bilgiler mevcutsa üniversitenin sitesinden oradan da edinebilirsin.
    2- farklı üniversitelere kendi bölümüden geçiş yapabilir, dilersen farklı üniversitelerdeki şuan okuduğun bölümüne benzer bölümlere de yapabilirsin. birden fazla üniversiteye aynı anda yapılabilir. kazanırsanız size haber verilir dilerseniz vazgeçedebilirsiniz bu durumda yedek kazanan öğrenciler sizin yerinize yerleşecektir. bu sayede dediğiniz gibi biri olursa diğer olsun mantığıyla yapabilirsiniz. dikkat edilmesi gereken durum şudur ki her üniversitenin istediği özellikler belgeler vs. farklıdır ve de her üniversitenin yatay geçiş başvuru zamanı da farklıdır bunlara dikkat edip takip etmeniz gerekli.
  • 23-11-2019, 12:42:19
    #3
    Üyeliği durduruldu
    muhammetoral adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yatay geçiş yapılırken 2 şekilde yapılabiliyor.
    1- okuduğunuz üniversitedenin faküldesindeki bölümünüze benzer bölümler arasında yapılabilirsiniz. kaçıncı sınıfta olduğun önemlidir, çünkü farklı ders sayısı her geçen yıl artıyor diğer bölümlerden. bunu yapmak için üniversitenin öğrenci işlerinden bilgi alabilirsin veya online olarak detaylı bilgiler mevcutsa üniversitenin sitesinden oradan da edinebilirsin.
    2- farklı üniversitelere kendi bölümüden geçiş yapabilir, dilersen farklı üniversitelerdeki şuan okuduğun bölümüne benzer bölümlere de yapabilirsin. birden fazla üniversiteye aynı anda yapılabilir. kazanırsanız size haber verilir dilerseniz vazgeçedebilirsiniz bu durumda yedek kazanan öğrenciler sizin yerinize yerleşecektir. bu sayede dediğiniz gibi biri olursa diğer olsun mantığıyla yapabilirsiniz. dikkat edilmesi gereken durum şudur ki her üniversitenin istediği özellikler belgeler vs. farklıdır ve de her üniversitenin yatay geçiş başvuru zamanı da farklıdır bunlara dikkat edip takip etmeniz gerekli.
    Evet aynı bölüm için geçiş yapılacak.1. sınıftayım şuan ara dönemde geçmek istiyorum. Her okul almıyor biliyorum öğrenci işleriyle görüştüğümde biz alıyoruz 3 kişi kontejan oluyor dedi. Konuda belirttiğim tahmini ortalamam ile yerleşmem %50 ihtimal gibi görünüyor :/
  • 23-11-2019, 12:51:55
    #4
    Kontenjan açılırsa her okula başvuru yapabiliyorsun. Ben 2 okula yapmıştım 2 side çıkmıştı, kendi istediğim okula kayıt oldum. Alttan dersin olmaması gerekiyor diye biliyorum. Ortalamam 3.6 idi.
  • 23-11-2019, 12:56:22
    #5
    Üyeliği durduruldu
    KulGazi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kontenjan açılırsa her okula başvuru yapabiliyorsun. Ben 2 okula yapmıştım 2 side çıkmıştı, kendi istediğim okula kayıt oldum. Alttan dersin olmaması gerekiyor diye biliyorum. Ortalamam 3.6 idi.
    3.6 zor görünüyor hocam, sadece 4 saatlik ders notum 55 onun dışında BB den düşük notum yok hatta AA olanlarda var. Ama diğer ders sıkıntı yapar endişesi ile +3.10 ortalama dedim.
  • 23-11-2019, 13:47:37
    #6
    Alırlar büyük ihtimalle okula giriş sıralaman da önemli. Üniversitenin duyurusu sayfasını takip et, sık sık ara. Bölümler denk olmalı ve yanlış hatırlamıyorsam 1.sınıf ve 4.sınıfta geçiş yok.
  • 23-11-2019, 17:27:51
    #7
    Solutions adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet aynı bölüm için geçiş yapılacak.1. sınıftayım şuan ara dönemde geçmek istiyorum. Her okul almıyor biliyorum öğrenci işleriyle görüştüğümde biz alıyoruz 3 kişi kontejan oluyor dedi. Konuda belirttiğim tahmini ortalamam ile yerleşmem %50 ihtimal gibi görünüyor :/
    ortalama olayı şudur;

    genelde 2.5 - 2.7 ve üstü ortalama isterler ve alttan dersinizin olmaması gerekiyor.
    burdaki bu ortalama şöyle etkili örnek verelim 2 kişilik yatay geçiş kontenjanı veren bir üniversiteye 5 kişi başvurduğunda en yüksek ortalamaya sahip ilk 2 kişiyi alacaklar.
    bu yüzden ortalamanızın yüksek olması şansınızı arttıracak.
  • 23-11-2019, 20:18:06
    #8
    Solutions adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3.6 zor görünüyor hocam, sadece 4 saatlik ders notum 55 onun dışında BB den düşük notum yok hatta AA olanlarda var. Ama diğer ders sıkıntı yapar endişesi ile +3.10 ortalama dedim.
    Başvuru yapanlar arasında sizden yüksek yoksa çıkar size.