• 03-05-2009, 11:37:48
    #1
    Misafir
    Merhaba arkadaslar,

    gectigimiz aylarda meydana gelen tartismalarda ve verilen
    tekliflerde konu hep ayni yere baglandi.
    Rekabet ve fiyatin kirilmasi.

    Peki programcilar olarak, bir fiyat birligine gidilsin derim.
    Yani belli basli islere, ortalama ayni standart fiyat verilsin
    ve cogunluk da buna uyarsa, benim nacizane fikrime gore

    1. herkesin isi olur
    2. herkesin parasi olur
    3. kalite one cikar
    4. hiz one cikar


    sizler ne dersiniz?
    Ben bu yaziyi iyi niyetli bir fikir danismasi olarak yaziyorum,
    lutfen bunu da goz onunde bulundurun.
    Lutfen yorumlarinizi eksik etmeyin.

    NOT:
    Lutfen yorumlarinizi yaparken, saygi cercevesinde yazmaya
    gayret gosteriniz.
  • 03-05-2009, 11:52:14
    #2
    Üyeliği durduruldu
    çok güzel birşey düşünmüşsünüz ancak açık piyasa düşüncenizi hayata geçiremeyebilirsiniz
  • 03-05-2009, 11:53:42
    #3
    Misafir
    anliyorum. acikcasi biraz o yonde dusuncelerim de var yalniz
    yine de fikirlerimi paylasmayi uygun goruyorum.

    en azindan hepbirlikte fiyat birligi olayini tutturamasak bile,
    neyin ne kadar olacagina dair bir fikir burdan cikar diye
    dusunmekteyim yada daha dogrusu, ummaktayim.
  • 03-05-2009, 12:03:50
    #4
    Üyeliği durduruldu
    bence boş bir tartışmaya dönüşür bu başlık anca.

    nihayetinde neye göre fiyat belirleyeceksiniz. mesela benim 1 günde yada 1 saatte yaptigim bir işi başkası 1 hafta ugraşıyor olabilir.

    yada forumda teklifte bulunan birisi firma olup işin arkasından fatura kesiyor olabilir. bir başkası mesala bot yazmistir. aynı botu satacagi için hiç bir emek vermeyecek olup fiyatı düşük tutabilir

    bir başkası bot yazmistir. 10 dakika almayacak bir işle botu düzenleyip satabiliyor olabilir

    bir başkası çok kısa sürede bitecek bir işi ögrenmek için 1 ay zaman ve emek vermiş olabilebilir.

    kimisi modüler çalışıyordur bir yazdigi kodu bir daha kodlamiyor sadece tasarimla ugrasiyordur.

    kimisi için ortada iş hiç yoktur. yazip ortaya ürün olarak çıkması aylar yerine göre seneleri bile alabilir.

    onun için boş bir mesaj ve boş bir tartışma olacağını düşünüyorum ben.

    kimisi o an paraya sıkışmış olup saçma sapan bir fiyata iş yapabilir.

    bence forumda müşteri statüsündeki insanların ucuz yahni ve beceriksiz insanlarlada calismasi lazim ki işi bilen insanların farkı ortaya çıksın. şimdiye kadar defalarca bir işe para verip ortaya hiç birşey çıkaramayan ve yapılan işin değerini ve bilgiyinin ne olduğunu anlayan bir sürü müşterim oldu. böyle beceriksiz yada saçma sapan insanlar olmasa yaptigimiz işin bir anlamı olmaz
  • 03-05-2009, 12:08:11
    #5
    Üyeliği durduruldu
    herrkaleun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaslar,
    gectigimiz aylarda meydana gelen tartismalarda ve verilen
    tekliflerde konu hep ayni yere baglandi.
    Rekabet ve fiyatin kirilmasi.
    Peki programcilar olarak, bir fiyat birligine gidilsin derim.
    Yani belli basli islere, ortalama ayni standart fiyat verilsin
    ve cogunluk da buna uyarsa, benim nacizane fikrime gore
    1. herkesin isi olur
    2. herkesin parasi olur
    3. kalite one cikar
    4. hiz one cikar
    sizler ne dersiniz?
    Ben bu yaziyi iyi niyetli bir fikir danismasi olarak yaziyorum,
    lutfen bunu da goz onunde bulundurun.
    Lutfen yorumlarinizi eksik etmeyin.
    NOT:
    Lutfen yorumlarinizi yaparken, saygi cercevesinde yazmaya
    gayret gosterin.
    Tanimadigimiz kisilere sen (kardes birader vs.) diye degil,
    siz diye hitab edildigini unutmayalim.
    Fiyatların düşmesi müşteri sayısını ve rekabeti artırır.
  • 03-05-2009, 12:15:23
    #6
    Misafir
    sevgili sdemirkeser,

    evet soylediginiz seyler benim de aklima geldi, kismen de olsa, ve bircoguna
    da katiliyorum.

    ancak burda aslinda kastettigim sey, biraz eksik acikladigimdan dolayi havada
    kalmis.
    daha cok yaptigi hazir isi satmaktan ziyade, ornegin avrupa ve amerikada bu
    freelance isleri daha ziyade saat bazinda olabiliyor veya daha degisik sekilde
    yankilar bulabiliyor.

    biraz daha fikirlerimizi ortaya atarsak en azindan tartismaktan cok, gunun sonunda
    bu islerin avantajlari neler veya zararlari neler diye kullanilabilir verilere
    ulasiriz diye dusunuyorum.


    yalniz sunu da belirtmem gerekiyor, soylediginiz isler ev tarzlar konusunda da
    epey haklisiniz.
    Soyle ki, herkesin yaptigi is benzemedigi gibi, herkesin yazdigi kodlar da bir hayli
    farkli oluyor.
    Bu forumda genelde unutulan kisim, kim NASIL bir kod yaziyor.

    Genelde insanlar 'SEO' ya takiliyor oysa ki bir kodun onemli olan olayi (bence)
    ne kadar kaliteli yazildigi, ve ilerde baska biri tarafindan da problemsizce devam
    ettirilebilecegi yada ettirilemiyecegi.

    Bakalim gun bize neler getirecek, saygilar sevgiler
  • 03-05-2009, 12:53:29
    #7
    Alıntı
    Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu ?
    Bence hiç boşuna kürek çekmeyin, istediğiniz şeyin gerçekleşmemesi daha iyi
  • 03-05-2009, 13:09:53
    #8
    Üyeliği durduruldu
    herrkaleun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Soyle ki, herkesin yaptigi is benzemedigi gibi, herkesin yazdigi kodlar da bir hayli
    farkli oluyor.
    mesela hocam en basitinden admin in kendi şifresini değiştirebilmesi ve başka adminler tanımlayabilmesi ile admin in giriş bilgilerinin ayar dosyasinda yazili olmasi arasinda bile 1 günlük iş farkı olur.

    ama siz bunu müşteriye anlatamazsiniz.

    ondan insanların biraz tecrübe etmesi he işin ederini kendide biliyor hale gelmesi lazim.

    adana piyasasinda mesela 70 ytl ye web paket satan bir firma var. ismini söylemeye gerek yok ama bu adamlardan mesela adam aliyor paketi weble tanismak için. eline bir cd veriyorlar al ürün budur diye. Adam afallayip kaliyor. sonra ya bu iş nasil oluyor ki demeye başlıyor. araştırıyor görüyor ki cd vermeyle bitmiyor iş. işin özünü ögreniyor. Ama bu adama tutup siz ilk başta kardeşim bi firma tanitim sitesi yaptiriyorsan iyi ihtimalle 300$ i gözden çıkarmalısın derseniz gözünde büyüyor.

    diğer taraftan böyle ucuz yahni olup adam ucuzmuş alayim diyip öyle bir parayi hiç bir işine yaramayacak birşeye vermese yaptiginiz işin degerini anlamiyor. diyor ki o zaman piyasada 70 ytl si varken ben niye 300$ vereyim. siz dolandirici misiniz?

    ondan dolayı bırakın kim ne fiyat verirse versin. 70 ytl ye yapan adam iki gün sonra iflas edip zaten piyasadan siliniyor. müşter zamanla tecrübe edinerek (kazık yiyeyerek) artık düzgün ve devamlı çalışacakları insanları buluyorlar

    böyle insanlarda şart
  • 03-05-2009, 13:52:08
    #9
    Platin üye
    Bu konuyu açmanız bile yasadışıdır. Türkiye de serbest piyasa kuralları uygulanır. Fiyat sabitlemeye yönelik çalışmalar yasadışıdır ve ağır cezaları vardır.

    Rekabet kurumunun daha önce aldığı kararları inceleyebilirsiniz.