Bir yarışma açılıyor, işveren ne istediğini bilmiyor tasarımcıyı zorluyor, oynatıyor kaba tabiriyle. Süre uzatılıyor, '' Tamam bu sefer bitti '' derken bir daha uzatılıyor...
Bir süre sonra işveren yine '' Evet bitti! '' diyor ''ama sonuç yarın açıklanacak tasarımlarınızı ekliyebilirsiniz'' diyor .. (?) Üstüne birde işveren yarışmaya son dakka golü atmak ister gibi kendi tasarımını koyuyor

Bu üstteki bir özet ve yorumsuz!
Geliyor başka bir işveren bir yarışma açıyor ama bu sefer tasarımcı ahlaki davranmıyor!
Şu konuda:

Üstteki logo birinci seçiliyor. Ve bu logonun esintiden öte, direk kopyalanmış olduğu ortaya cıkıyor. Ve bu deşifre yarışma daha sürerken ortaya konuyor, tüm bunlara rağmen işveren bu çalıntı logoyu birinci seçiyor.
İşte o birinci seçilen logonun asıl hali ve yer aldığı site.

Kullanıldığı site: http://www.clipartof.com/details/clipart/6802.html
Durum bu kadar vahimken, işveren bizlere şu cevabı verebiliyor.
WebEngineer adlı üyeden alıntı:
Şimdi soruyorum sizlere?
Ben bu yarışma için bir işi, alacağım 40-50 TL yi geri çevirdim. Neden mi?
Tasarımcı, aldığı paradan cok yaptığı eserin kullanıldığını görmekten haz duyar. Onun için eserinin kullanılması maddi açıdan cok manevi değerler taşır. En azından benim için böyledir.
Emin olunuz ki; mağlum bu yarışmada özgün olan tasarımı seçsinler, atıyorum ben kazanayım verilecek ödülü almayacak kadar büyüklük gösterebilirim. Neden mi? Bu logo için verdiğim 1 günün karşılığını o sitede kullanılıyor halde görmek için.
Böyle bir ortamda tasarım yapmanın, yarışmalara katılmanın anlamlı olduğunu görmüyorum. Onca saatini bu yarışma için heba eden tasarımcı arkadaşlarıma üzülüyorum.
Yazık değilmi emek verenlere?