• 09-02-2010, 00:53:43
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Tasarımcı arkadaşların arasına belkide en geç katılan benim. Ama bu bölümde dolu dolu geçirdiğim 1 hafta buradaki hoş olmayan şeyleri rahatlıkla gösterebildi.

    Bir yarışma açılıyor, işveren ne istediğini bilmiyor tasarımcıyı zorluyor, oynatıyor kaba tabiriyle. Süre uzatılıyor, '' Tamam bu sefer bitti '' derken bir daha uzatılıyor...

    Bir süre sonra işveren yine '' Evet bitti! '' diyor ''ama sonuç yarın açıklanacak tasarımlarınızı ekliyebilirsiniz'' diyor .. (?) Üstüne birde işveren yarışmaya son dakka golü atmak ister gibi kendi tasarımını koyuyor

    Bu üstteki bir özet ve yorumsuz!

    Geliyor başka bir işveren bir yarışma açıyor ama bu sefer tasarımcı ahlaki davranmıyor!

    Şu konuda:



    Üstteki logo birinci seçiliyor. Ve bu logonun esintiden öte, direk kopyalanmış olduğu ortaya cıkıyor. Ve bu deşifre yarışma daha sürerken ortaya konuyor, tüm bunlara rağmen işveren bu çalıntı logoyu birinci seçiyor.

    İşte o birinci seçilen logonun asıl hali ve yer aldığı site.



    Kullanıldığı site: http://www.clipartof.com/details/clipart/6802.html

    Durum bu kadar vahimken, işveren bizlere şu cevabı verebiliyor.
    WebEngineer adlı üyeden alıntı:
    Tamam arkadaşlar uzatmayın konuyu boş yere.
    Logo seçildi, gerisi ilgilendirmiyor kimseyi.
    Ve bu cevaba tuz biber serper gibi Moderator arkadaşlardan biri, bu konuyu tartışmaya kapatıyor, kilitliyor. İşverenin bu tutumuna prim verir gibi.

    Şimdi soruyorum sizlere?

    Ben bu yarışma için bir işi, alacağım 40-50 TL yi geri çevirdim. Neden mi?

    Tasarımcı, aldığı paradan cok yaptığı eserin kullanıldığını görmekten haz duyar. Onun için eserinin kullanılması maddi açıdan cok manevi değerler taşır. En azından benim için böyledir.
    Emin olunuz ki; mağlum bu yarışmada özgün olan tasarımı seçsinler, atıyorum ben kazanayım verilecek ödülü almayacak kadar büyüklük gösterebilirim. Neden mi? Bu logo için verdiğim 1 günün karşılığını o sitede kullanılıyor halde görmek için.

    Böyle bir ortamda tasarım yapmanın, yarışmalara katılmanın anlamlı olduğunu görmüyorum. Onca saatini bu yarışma için heba eden tasarımcı arkadaşlarıma üzülüyorum.

    Yazık değilmi emek verenlere?
  • 09-02-2010, 01:06:54
    #2
    Öncelikle çok ama çok teşekkür ediyorum tamamen beynimdeki düşünceleri paylaştığın için. ve sonuna kadar destekliyorum.
    İlk olarak belirttiğin yarışma süresi uzatılma konusunu bölüm mod'u @****** ya ilettim ancak kendisi beni ciddiye almadı sanırım ve herhangi bir geri dönüş yapmadı. Bu benim için bir kayıp değil, aksine moderatörlerin durumu ne kadar ciddiye aldığının göstergesidir ki duruma hiçbir müdahale yapmadılar. Demekki ciddiye almıyorlar. saldım çayıre mevlam kayıra.... Yarışma süresi 2 gün iken 5 gün oluyor. 5 gün iken 100 tl artırılıp 3-4 gün daha artırılıyor. para veriyorsunuz diye yarışmayı uzatma gibi bir hakkınız olduğunu zannetmiyorum. yarışma süresi bitince 1. yi seçmek zorundasınız. ve yemiş olduğunuz HAK lar içinde helallik alırsınız umarım. yoksa işiniz zor
    2. olarak belirttiğin çalıntı logo konusuna gelince de şunları eklemek istiyorum; seninde belirttiğin gibi bizler o kadar emek harcayıp saatlerce düşünüp ortaya güzel işler çıkarmaya çalışırken birileri gelip copy/paste ile yarışmayı hiç haketmediği bir şekilde alıyor. Yarışmayı kazanan arkadaşa söylemek istediğim bir çift sözüm var. "Eğer zerre şeref var ise çalışmanı geri alırsın." bunu yapmaman bize bişe kaybettirmez. ama kendin için aynı şeyi söyleyemem.

    Alıntı: Böyle bir ortamda tasarım yapmanın, yarışmalara katılmanın anlamlı olduğunu görmüyorum. Onca saatini bu yarışma için heba eden tasarımcı arkadaşlarıma üzülüyorum.

    Evet çok doğru söylüyorsun. yarışmalar için kendimizi yıpratmayalım. nede olsa kopyala yapıştır var dimi


    Bu son zamanlarda üstüste yaşanan bu olaylar her geçen gün bölümün kalitesini düşürmektedir. yöneticilerin yaptığı tek şey İZLEMEK, İZLEMEK, İZLEMEK...
    saygılarımla...
  • 09-02-2010, 09:18:38
    #3
    Arkadaşa durumu özetlediği için teşekkür ediyorum ve içimden gelsede yarışmalara çalışma göndermemeye kendimi zorladığımı belirtmek istiyorum. Zamanım kısıtlı ama gönderdiğm zamanlarda da kısıtlıydı zevk için çalışma ekliyordum, fakat yaşanan durumlar ve olaylar beni sadece izleyici konumuna itti, diğer birçok arkadaşım gibi...
  • 09-02-2010, 14:40:53
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Yorumlarınız için teşekkürler, umarım bir yerlere gitmiştir bu sözler
  • 09-02-2010, 16:23:53
    #5
    Önemli olan etkenin biriside yarışmayı açan kişi. o yarışmaya baktığımda herkes logunun hazır olduğunu söylüyor ve yarışma sahibi kimseyi ilgilendirmez diyor.
    o yüzden kimse birşey diyemiyor karar yarışmayı açan kişinindir
  • 09-02-2010, 16:53:04
    #6
    Üyeliği durduruldu
    NetDm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önemli olan etkenin biriside yarışmayı açan kişi. o yarışmaya baktığımda herkes logunun hazır olduğunu söylüyor ve yarışma sahibi kimseyi ilgilendirmez diyor.
    o yüzden kimse birşey diyemiyor karar yarışmayı açan kişinindir
    Peki çalıntı bir logoya prim vermek ne kadar doğru? Birinci seçmek ne kadar doğru? Bunu yorumlarmısınız..
  • 09-02-2010, 16:55:30
    #7
    Bahsi geçen yarışma uzatılsaydı eminim ki çok daha güzel bir tasarım alacaktı, bu nedenle kendisi kaybetti bir bakıma, bu yarışmaya emek verenlerden çok kendisine üzüldüm
  • 09-02-2010, 17:00:35
    #8
    Üyeliği durduruldu
    adalet yerini bulur arkdşlar o logonun gerçek sahibinin hakkı var ve logoyu sahiplenen de kabul eden de bu hakkı nasıl ödeyecekler bilmiyorum. allah yardımcıları olsun
  • 09-02-2010, 17:02:03
    #9
    Üyeliği durduruldu
    logorizma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsi geçen yarışma uzatılsaydı eminim ki çok daha güzel bir tasarım alacaktı, bu nedenle kendisi kaybetti bir bakıma, bu yarışmaya emek verenlerden çok kendisine üzüldüm
    konuda yarışmaların uzatılmasına olan yakınmaları görmediniz sanırım siz de kuralların çiğnenmesini tasdikliyorsunuz öyleyse.