• 14-12-2012, 14:57:15
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Arkadaşlar Merhaba;

    Bilindiği gibi ülkemizde bir çok datacenter bulunmaktadır. Bunların bir çoğu benzer yapılarda faaliyet göstermektedir.

    Yeni bir datacenter açmak isteseniz burada neler yaparak çevre dostu bir firma olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yenilikler olarak neler yapmayı planlarsınız yani şu hiç bir yerde yok ben bunu yaparsam farklı olurum diyeceğiniz neler olabilir acaba.

    Görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
  • 14-12-2012, 18:22:34
    #2
    veri merkezlerinin, çevreyle dost olmak gibi ufak detaylara gelene kadar, bürokrasi ile daha derin ve çözümü zor sorunları var.
  • 14-12-2012, 18:46:30
    #3
    ekohost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar Merhaba;

    Bilindiği gibi ülkemizde bir çok datacenter bulunmaktadır. Bunların bir çoğu benzer yapılarda faaliyet göstermektedir.

    Yeni bir datacenter açmak isteseniz burada neler yaparak çevre dostu bir firma olabilirsiniz. Bunun yanı sıra yenilikler olarak neler yapmayı planlarsınız yani şu hiç bir yerde yok ben bunu yaparsam farklı olurum diyeceğiniz neler olabilir acaba.

    Görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
    Ülkemizde pek çok kullanıcı için en güzel yenilik bedava hizmet vermek olabilir, bence bu yönde çalışmalar yapan bir şirket çıkarsa o datacenter ağzına kadar dolar hatta taşar.

    İşin şakası bir yana bende merak ettim neler isterler gerçekten kullanıcılar yenilik olarak?
  • 15-12-2012, 01:58:21
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    Türkiyedeki verimerkezleri ancak şehir dışında konumlandırılırsa çevre dostu bir yapı oluşturulabilir, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, hidro enerji gibi imkanları kullanan yabancı verimerkezlerinin devasa alanları mevcut haliyle o alanlar boşta duracağına ciddi yatırım yapıp birazda ileriyi görerek bu tür faaliyetlerde bulunuyorlar, kullandıkları enerjinin yüzde 3 ünü üretseler yılda binlerce dolar kar ediyorlar.

    Türkiyede maalesef verimerkezlerimiz ya şehrin göbeğinde bir binada yada evden bozma bir ofis standardında olduğu için çevre dostluğu çalışanların yerlere çöp atmamasına kadar gider daha ötesi zor Türkiye şartlarında

    Ayrıca yurtdışında bu tür yeşil enerji olaylarını devlet destekliyor her şekilde, Türkiyede bir verimerkezi kendi kullandığı enerjisinin bir kısmını kendi üretse devlet dur bakalım der, ya vergi alır ya bizede vereceksin der.

    Ayrıca bu tür yeşil hareketler genelde çok eski sistemini otomasyonunu oturtmuş, çok ucuza hat alan, verimerkezine 150 tane yeni nesil donanım alalım dendiğinde günlerce hesap kitap yapmayan her anlamda rahat ve çalışanlarına değer veren büyük büyük verimerkezlerinin boş zamanımızda ne yapsak elimizde boşta sermayemizde var alanımızda var e bari kendi enerjimizi üretelim hem hobi hem kar yaparız mantığıyla uğraştıkları bir olay.

    Bizim daha donanım maliyetleri, hat fiyatları, telekom saçmalıkları gibi birçok şeyi halletmemiz gerek, çevre dostu verimerkezi hele bir dursun şimdi
  • 15-12-2012, 03:43:15
    #5
    Kurumsal PLUS
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiyedeki verimerkezleri ancak şehir dışında konumlandırılırsa çevre dostu bir yapı oluşturulabilir, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, hidro enerji gibi imkanları kullanan yabancı verimerkezlerinin devasa alanları mevcut haliyle o alanlar boşta duracağına ciddi yatırım yapıp birazda ileriyi görerek bu tür faaliyetlerde bulunuyorlar, kullandıkları enerjinin yüzde 3 ünü üretseler yılda binlerce dolar kar ediyorlar.

    Türkiyede maalesef verimerkezlerimiz ya şehrin göbeğinde bir binada yada evden bozma bir ofis standardında olduğu için çevre dostluğu çalışanların yerlere çöp atmamasına kadar gider daha ötesi zor Türkiye şartlarında

    Ayrıca yurtdışında bu tür yeşil enerji olaylarını devlet destekliyor her şekilde, Türkiyede bir verimerkezi kendi kullandığı enerjisinin bir kısmını kendi üretse devlet dur bakalım der, ya vergi alır ya bizede vereceksin der.

    Ayrıca bu tür yeşil hareketler genelde çok eski sistemini otomasyonunu oturtmuş, çok ucuza hat alan, verimerkezine 150 tane yeni nesil donanım alalım dendiğinde günlerce hesap kitap yapmayan her anlamda rahat ve çalışanlarına değer veren büyük büyük verimerkezlerinin boş zamanımızda ne yapsak elimizde boşta sermayemizde var alanımızda var e bari kendi enerjimizi üretelim hem hobi hem kar yaparız mantığıyla uğraştıkları bir olay.

    Bizim daha donanım maliyetleri, hat fiyatları, telekom saçmalıkları gibi birçok şeyi halletmemiz gerek, çevre dostu verimerkezi hele bir dursun şimdi
    Biz dağın dibindeyiz Arif, soğuk olmasından başka o kadar da faydası yok şehir dışında olmanın, Ormanla beraber olduğumuzdan yazları yılan, kışları domuz, eylül gibi leylek, yine yazları kurbağa, kaplumbağa gibi bir çok buna benzer ne olduğunu tanımlayamadığımız hayvan ve örümcek ile iç içeyiz.. Aslında bir nevi green datacenter olmuyor muyuz?

    Enerji üretmek öyle düşündüğünüz gibi değil. Enerji üretip bunu kullanamazsınız bu sağlıklı bir çözüm değil. Zaten aşırı büyük bir avantajı olsa emin olun doğaya faydasını falan dinlemeden herkes green enerji kullanırdı Doğru bir yerde rüzgar türbünü veya bir akarsuya ufak bir hidroelektrik santrali kurup burada ürettiğiniz enerjiyi bağlı bulunduğunuz enerji firmasına satıp, sonra bunu mevcut elektrik faturasından mahsup ettiriyorsunuz. Ancak bu şekilde sağlıklı kullanabiliyorsunuz. Enerji depolamak ile ilgili teknoloji yok çünkü

    Devlet bu işe belirli bir miktarda ürettiğin enerji için karışmasa da, üretilen enerji çok büyük olunca lisans almak gerekiyor. Tıpkı datacenter’ların ISS lisansı olması gibi düşünün.. Belirli bölgelerin kalkınma ajansları Türkiye de %50 ye kadar hibe vererek yeşil enerji ile ilgili yatırımları destekliyor. Ama sağlam bir referansınız, sağlam bir projeniz olması gerekiyor Günümüzdeki adam akıllı müşteriye sahip olan datacenter’ların böyle teşvik, hibe gibi şeylere zaten ihtiyacı yok. Devlet ihtiyacı olana yardım etmeli bence.
  • 16-12-2012, 10:26:33
    #6
    Üyeliği durduruldu
    hep istemisimdir yazin gunes paneli kisin ruzgar turbunuyle elektrik uretip dc kurmayi (ruyamda.p) saka bir yana bence oncelikle hat maliyeti ve altyapi yeterli olmadan bunlari dusunmemek gerek. telefondan yaziyorum yazim hatalari varsa affola iyi forumlar
  • 17-12-2012, 13:56:11
    #7
    Hat maliyetleri ayrı bir konu fakat kanun kapsamında bildiğim kadarıyla isteyen herkes 500 Kw geçmemek kaydıyla istediği şekilde elektrik üretip kullanabilir yada satabilir. Bu değeri geçtiği zaman lisans alması gerekiyorki işte burası sıkıntı. Güneş paneli kullanmak aslında aman aman karlı bir yatırım değil 300 m2 bir alandan günde 5 saat verimli bir şekilde (yazları) elektrik üretip bunu şebekeye sattığınızda sizin faturanızdan aylık ortalama 1500-1600 tl oranında gerileme olur ama bununda maliyeti 65.000 euro civarındaki amortisman süresi çok çok uzun. Hidro elekrtik biraz daha mantıklı gelebilir belki fakat bu seferde ormanı ve suyu mahvediyorsun diye birileri peşinden koşar. Halbuki hidroelektrik güneş ve rüzgar kadar temiz bir enerjidir bence.

    Başka bikir ve düşünceler varsa paylaşırsa sevinirim.