Hat maliyetleri ayrı bir konu fakat kanun kapsamında bildiğim kadarıyla isteyen herkes 500 Kw geçmemek kaydıyla istediği şekilde elektrik üretip kullanabilir yada satabilir. Bu değeri geçtiği zaman lisans alması gerekiyorki işte burası sıkıntı. Güneş paneli kullanmak aslında aman aman karlı bir yatırım değil 300 m2 bir alandan günde 5 saat verimli bir şekilde (yazları) elektrik üretip bunu şebekeye sattığınızda sizin faturanızdan aylık ortalama 1500-1600 tl oranında gerileme olur ama bununda maliyeti 65.000 euro civarındaki amortisman süresi çok çok uzun. Hidro elekrtik biraz daha mantıklı gelebilir belki fakat bu seferde ormanı ve suyu mahvediyorsun diye birileri peşinden koşar. Halbuki hidroelektrik güneş ve rüzgar kadar temiz bir enerjidir bence.

Başka bikir ve düşünceler varsa paylaşırsa sevinirim.