• 03-09-2009, 11:54:46
    #10
    Üyeliği durduruldu
    Fhenix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arda ile Alex aynı kefeye konamaz. Alex kaliteli bi' oyuncu olmasına karşın hiç koşmayan bi' oyuncudur. Arda geçen sezon bütün maç deli gibi bi' ileri bi' geri koşmuştur. Bu sezon yeni sisteme göre geri dönmesi yerine, ileride oyun kurması istenmektedir. Arda takımın en çok koşan oyuncularından biri. Ha sen desen ki "Arda her kulüpte Galatasaray'da veya Milli takımda oynadığı ruh ve istekle oynar mı" orasını ben de bilmiyorum. İlerleyen yıllarda göreceğiz.
    18 m € luk teklife gelince; Manu, Barca gibi kulüplere gidip yedek oturacağına böyle kulüplere gidip önce kendini göstermesi taraftarıyım. 1-2 sene içinde zaten büyük kulüplerin vazgeçilmez oyuncularından biri olacaktır.
    Yahu ne alakası var?
    Ben Alex'le Arda'yı mı karşılaştırdım?
    Yazdığım mesajın genel anlamından çıkıp farklı bir cevap vermeni anlamıyorum.
    Alex'le Arda'nın Türkiye'den daha üst düzey bir ligde Türkiye'deki gibi süper oynayacaklarını düşünmediğimi söyledim.

    Anlamadığını varsayıyorum ve tekrarlıyorum; Arda Turan İngiltere Ligi'nde başarılı olamaz. Yarım sezon kalır sonra geri gelir.

    Çünkü Arda Turan'ın fiziği yok. İngiltere Ligi'ni takip ediyorsan temponun 3 saniye bile düşmediğini biliyorsundur. Ordaki sıradan takımların maçları bizdeki derbi maçların kalitesindedir.

    Ve Arda Galatasaray'da top onda değilken gözle görülür ve alkışlanır derecede ne pres yapar, ne de kısa sürede uzun koşular yapar...

    Yani Arda Türkiye Ligi standartlarının üzerindedir.
    Ancak bu gittiği her takımda başarılı olacağı anlamına gelmez.

    Benim Arda'ya önerim İnter'e gitsin. Boca Juniors'a gitsin.
    Gerçi İtalya Ligi'ndeki o sertliğe de dayanacağını sanmıyorum ama daha aşağıdaki takımlara giderse kendine yazık eder.
  • 03-09-2009, 11:58:55
    #11
    Üyeliği durduruldu
    Zyxel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu ne alakası var?
    Ben Alex'le Arda'yı mı karşılaştırdım?
    Yazdığım mesajın genel anlamından çıkıp farklı bir cevap vermeni anlamıyorum.
    Alex'le Arda'nın Türkiye'den daha üst düzey bir ligde Türkiye'deki gibi süper oynayacaklarını düşünmediğimi söyledim.

    Anlamadığını varsayıyorum ve tekrarlıyorum; Arda Turan İngiltere Ligi'nde başarılı olamaz. Yarım sezon kalır sonra geri gelir.

    Çünkü Arda Turan'ın fiziği yok. İngiltere Ligi'ni takip ediyorsan temponun 3 saniye bile düşmediğini biliyorsundur. Ordaki sıradan takımların maçları bizdeki derbi maçların kalitesindedir.

    Ve Arda Galatasaray'da top onda değilken gözle görülür ve alkışlanır derecede ne pres yapar, ne de kısa sürede uzun koşular yapar...

    Yani Arda Türkiye Ligi standartlarının üzerindedir.
    Ancak bu gittiği her takımda başarılı olacağı anlamına gelmez.

    Benim Arda'ya önerim İnter'e gitsin. Boca Juniors'a gitsin.
    Gerçi İtalya Ligi'ndeki o sertliğe de dayanacağını sanmıyorum ama daha aşağıdaki takımlara giderse kendine yazık eder.
    Dediklerinde sadece şu kısıma katılmıyorum :

    Bana kalırsa İspanya ligi, İngiltere Ligi'nden çok daha hafiftir yani tempo olarak. Bana kalırsa Arda İngiltere'de yapamaz ama İspanya'da yapar. Bu benim kişisel görüşümdür..
  • 03-09-2009, 12:01:18
    #12
    Zyxel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu ne alakası var?
    Ben Alex'le Arda'yı mı karşılaştırdım?
    Yazdığım mesajın genel anlamından çıkıp farklı bir cevap vermeni anlamıyorum.
    Alex'le Arda'nın Türkiye'den daha üst düzey bir ligde Türkiye'deki gibi süper oynayacaklarını düşünmediğimi söyledim.

    Anlamadığını varsayıyorum ve tekrarlıyorum; Arda Turan İngiltere Ligi'nde başarılı olamaz. Yarım sezon kalır sonra geri gelir.

    Çünkü Arda Turan'ın fiziği yok. İngiltere Ligi'ni takip ediyorsan temponun 3 saniye bile düşmediğini biliyorsundur. Ordaki sıradan takımların maçları bizdeki derbi maçların kalitesindedir.

    Ve Arda Galatasaray'da top onda değilken gözle görülür ve alkışlanır derecede ne pres yapar, ne de kısa sürede uzun koşular yapar...

    Yani Arda Türkiye Ligi standartlarının üzerindedir.
    Ancak bu gittiği her takımda başarılı olacağı anlamına gelmez.

    Benim Arda'ya önerim İnter'e gitsin. Boca Juniors'a gitsin.
    Gerçi İtalya Ligi'ndeki o sertliğe de dayanacağını sanmıyorum ama daha aşağıdaki takımlara giderse kendine yazık eder.
    İyi de bu çocuk daha 22 yaşında. 28-29 yaşında değil ki. Sertliğe de alışır tempoya da. Messi'de de fizik yok, hatta 1.69 boy var. Fakat şuan dünyanın en iyi futbolcusu. (Messi ile Arda'yı karşılaştırmıyorum, yanlış anlaşılmasın)
    Neyse göreceğiz, ilerleyen yıllarda. Bi' dahaki sezon gider büyük ihtimal.
  • 03-09-2009, 12:10:03
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Faggo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dediklerinde sadece şu kısıma katılmıyorum :
    Bana kalırsa İspanya ligi, İngiltere Ligi'nden çok daha hafiftir yani tempo olarak. Bana kalırsa Arda İngiltere'de yapamaz ama İspanya'da yapar. Bu benim kişisel görüşümdür..
    Aslında şöyle bir şey var; tempo olarak İngiltere Ligi'nden sonra İngiltere'ye yakın bir lig yok. Yani İngiltere'den sonraki liglerle İngiltere arasında uçurum var. İspanya da bu liglere giriyor. Tempo olarak İngiltere'nin yarısı bile değildir belki ama yine de açık alanda oynandığı için hem topla hem de topsuz hızlı olmanız gerekiyor.

    Fhenix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyi de bu çocuk daha 22 yaşında. 28-29 yaşında değil ki. Sertliğe de alışır tempoya da. Messi'de de fizik yok, hatta 1.69 boy var. Fakat şuan dünyanın en iyi futbolcusu. (Messi ile Arda'yı karşılaştırmıyorum, yanlış anlaşılmasın)
    Neyse göreceğiz, ilerleyen yıllarda. Bi' dahaki sezon gider büyük ihtimal.
    22 yaşında ama bir insan süratini kendi isteğiyle değiştiremez. Yani ben antreman yapayım, spor yapayım hızımı geliştireyim falan diye bir durum yoktur. Ha doping alırsa olabilir

    Sertlik konusuna gelince; Arda akıllı bir futbolcu ama markaj altında çok kalıyor ve Türkiye Ligi'ndeki futbolcularımız yıldız futbolcular karşısınd açekiniyorlar, topu ayağından alamıyorlar ve profesyonel faul nedir bilmiyorlar. Dolayısıyla İtalya Ligi gibi faullerin ekmek yiyip su içmek gibi normal karşılandığı ve hakemlerin sertliğe müdahale edip futbolcuların bu şartlara alıştığı ligde Arda zorlanır. Ama bu konuda kendini geliştirebilir. Yani oyun zekasını geliştirip markaj altında kalmazsa (tıpkı Hagi gibi) Arda İnter'de, Roma'da, Lazio'da rahatlıkla oynayabilir.

    Ki, umarım oynar.
  • 03-09-2009, 12:13:11
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Zyxel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında şöyle bir şey var; tempo olarak İngiltere Ligi'nden sonra İngiltere'ye yakın bir lig yok. Yani İngiltere'den sonraki liglerle İngiltere arasında uçurum var. İspanya da bu liglere giriyor. Tempo olarak İngiltere'nin yarısı bile değildir belki ama yine de açık alanda oynandığı için hem topla hem de topsuz hızlı olmanız gerekiyor.



    22 yaşında ama bir insan süratini kendi isteğiyle değiştiremez. Yani ben antreman yapayım, spor yapayım hızımı geliştireyim falan diye bir durum yoktur. Ha doping alırsa olabilir

    Sertlik konusuna gelince; Arda akıllı bir futbolcu ama markaj altında çok kalıyor ve Türkiye Ligi'ndeki futbolcularımız yıldız futbolcular karşısınd açekiniyorlar, topu ayağından alamıyorlar ve profesyonel faul nedir bilmiyorlar. Dolayısıyla İtalya Ligi gibi faullerin ekmek yiyip su içmek gibi normal karşılandığı ve hakemlerin sertliğe müdahale edip futbolcuların bu şartlara alıştığı ligde Arda zorlanır. Ama bu konuda kendini geliştirebilir. Yani oyun zekasını geliştirip markaj altında kalmazsa (tıpkı Hagi gibi) Arda İnter'de, Roma'da, Lazio'da rahatlıkla oynayabilir.

    Ki, umarım oynar.
    Tamam kardeş Arda oynuyamaz. Arda faul nedir bilmiyor. Top almayı bilmiyor. Koşmayı bilmiyor. Okey
  • 03-09-2009, 12:14:34
    #15
    Zyxel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında şöyle bir şey var; tempo olarak İngiltere Ligi'nden sonra İngiltere'ye yakın bir lig yok. Yani İngiltere'den sonraki liglerle İngiltere arasında uçurum var. İspanya da bu liglere giriyor. Tempo olarak İngiltere'nin yarısı bile değildir belki ama yine de açık alanda oynandığı için hem topla hem de topsuz hızlı olmanız gerekiyor.



    22 yaşında ama bir insan süratini kendi isteğiyle değiştiremez. Yani ben antreman yapayım, spor yapayım hızımı geliştireyim falan diye bir durum yoktur. Ha doping alırsa olabilir

    Sertlik konusuna gelince; Arda akıllı bir futbolcu ama markaj altında çok kalıyor ve Türkiye Ligi'ndeki futbolcularımız yıldız futbolcular karşısınd açekiniyorlar, topu ayağından alamıyorlar ve profesyonel faul nedir bilmiyorlar. Dolayısıyla İtalya Ligi gibi faullerin ekmek yiyip su içmek gibi normal karşılandığı ve hakemlerin sertliğe müdahale edip futbolcuların bu şartlara alıştığı ligde Arda zorlanır. Ama bu konuda kendini geliştirebilir. Yani oyun zekasını geliştirip markaj altında kalmazsa (tıpkı Hagi gibi) Arda İnter'de, Roma'da, Lazio'da rahatlıkla oynayabilir.

    Ki, umarım oynar.
    Bahsettiğim de bu. Süratinden söz etmiyorum zaten, sadece tempoya kendini alıştırabilir. Sertliğe de öyle. Geçen yıl Arda hakkında, bazı eleştirmenler "Yeteneksiz bir oyuncu, Lincoln mevkisinde birinin ancak yardımcısı olabilir. O mevkide asla başarılı olamaz. Sadece o mevkinin yardımcısı olabilir." dedi. Bu yıl o mevkide harikalar yarattığını gördük. Umarım hakkında haıyrlısı olur. Türk futbolunun ihtiyacı olan bi' futbolcu, umarım harcanmaz.
  • 03-09-2009, 12:22:42
    #16
    Üyeliği durduruldu
    Jemand adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam kardeş Arda oynuyamaz. Arda faul nedir bilmiyor. Top almayı bilmiyor. Koşmayı bilmiyor. Okey
    Bir düşüncen varsa söyle de tartışalım. Burası bir forum ve kurallar çerçevesinde istediğim her şeyi söyleyebilirim. "Tamam sus anladık" tarzı yaklaşımlardan her zaman nefret etmişimdir, düşüncen varsa söyleyebilirsin.

    Fhenix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğim de bu. Süratinden söz etmiyorum zaten, sadece tempoya kendini alıştırabilir. Sertliğe de öyle. Geçen yıl Arda hakkında, bazı eleştirmenler "Yeteneksiz bir oyuncu, Lincoln mevkisinde birinin ancak yardımcısı olabilir. O mevkide asla başarılı olamaz. Sadece o mevkinin yardımcısı olabilir." dedi. Bu yıl o mevkide harikalar yarattığını gördük. Umarım hakkında haıyrlısı olur. Türk futbolunun ihtiyacı olan bi' futbolcu, umarım harcanmaz.
    Tempoya kendini alıştırabilir bu doğru. Bak yanlış anlama yine Alex örneğini veriyorum ama, Alex de aynı şekilde. Kendini hiç yormaz, tempoyu istediği gibi ayarlar, takımın zor anında tempoyu yükseltip iki asist 3 gol atar. Arda bunu yapabilecek yetenekte. Yani gücünü 90 dakikaya eşit şekilde yayarsa o dediğim liglerin kralı olur. Ama İngiltere Ligi'nde ısrarcıyım

    Türk oyun kurucular artık ligimizde kalmadı, daha doğrusu var mıydı onu bile bilmiyorum yaşım gereği. Yıldıray vardı milli takımda ama onun da sakatlıklar başını yedi.

    Umarım Arda akıllı davranır ve kendini her konuda geliştirir.
  • 03-09-2009, 12:28:39
    #17
    Zyxel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tempoya kendini alıştırabilir bu doğru. Bak yanlış anlama yine Alex örneğini veriyorum ama, Alex de aynı şekilde. Kendini hiç yormaz, tempoyu istediği gibi ayarlar, takımın zor anında tempoyu yükseltip iki asist 3 gol atar. Arda bunu yapabilecek yetenekte. Yani gücünü 90 dakikaya eşit şekilde yayarsa o dediğim liglerin kralı olur. Ama İngiltere Ligi'nde ısrarcıyım

    Türk oyun kurucular artık ligimizde kalmadı, daha doğrusu var mıydı onu bile bilmiyorum yaşım gereği. Yıldıray vardı milli takımda ama onun da sakatlıklar başını yedi.

    Umarım Arda akıllı davranır ve kendini her konuda geliştirir.
    Bahsettiğim de buydu işte. Kendini geliştireceğinden şüphem yok fakat umarım bu mütevaziliğini korur. 5 yıl sonra da aynı Arda olur.