Arda ile Alex aynı kefeye konamaz. Alex kaliteli bi' oyuncu olmasına karşın hiç koşmayan bi' oyuncudur. Arda geçen sezon bütün maç deli gibi bi' ileri bi' geri koşmuştur. Bu sezon yeni sisteme göre geri dönmesi yerine, ileride oyun kurması istenmektedir. Arda takımın en çok koşan oyuncularından biri. Ha sen desen ki "Arda her kulüpte Galatasaray'da veya Milli takımda oynadığı ruh ve istekle oynar mı" orasını ben de bilmiyorum. İlerleyen yıllarda göreceğiz.
18 m € luk teklife gelince; Manu, Barca gibi kulüplere gidip yedek oturacağına böyle kulüplere gidip önce kendini göstermesi taraftarıyım. 1-2 sene içinde zaten büyük kulüplerin vazgeçilmez oyuncularından biri olacaktır.
Yahu ne alakası var?
Ben Alex'le Arda'yı mı karşılaştırdım?
Yazdığım mesajın genel anlamından çıkıp farklı bir cevap vermeni anlamıyorum.
Alex'le Arda'nın Türkiye'den daha üst düzey bir ligde Türkiye'deki gibi süper oynayacaklarını düşünmediğimi söyledim.
Anlamadığını varsayıyorum ve tekrarlıyorum; Arda Turan İngiltere Ligi'nde başarılı olamaz. Yarım sezon kalır sonra geri gelir.
Çünkü Arda Turan'ın fiziği yok. İngiltere Ligi'ni takip ediyorsan temponun 3 saniye bile düşmediğini biliyorsundur. Ordaki sıradan takımların maçları bizdeki derbi maçların kalitesindedir.
Ve Arda Galatasaray'da top onda değilken gözle görülür ve alkışlanır derecede ne pres yapar, ne de kısa sürede uzun koşular yapar...
Yani Arda Türkiye Ligi standartlarının üzerindedir.
Ancak bu gittiği her takımda başarılı olacağı anlamına gelmez.
Benim Arda'ya önerim İnter'e gitsin. Boca Juniors'a gitsin.
Gerçi İtalya Ligi'ndeki o sertliğe de dayanacağını sanmıyorum ama daha aşağıdaki takımlara giderse kendine yazık eder.